fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית הספר תל"י-אוסישקין ייסגר

השבוע הודיעה העירייה על סגירת בית הספר שבצפון העיר. ההורים מוחים וטוענים שמדובר באזור מתפתח וכי הצורך בבית הספר יילך ויגדל. בנוסף טוענים ההורים כי בכוונת העירייה להסב את הבית הספר לממלכתי-דתי. מנגד טוענים בעירייה כי אין צורך בבית הספר בשל כמות התלמידים ההולכת וקטנה ואינם מאשרים שיש כוונה להסב אותו
בי"ס אוסישקין (צילום: רותי ברמן)
בי"ס אוסישקין (צילום: רותי ברמן)

בית הספר תל"י-אוסישקין ייסגר בסוף שנת הלימודים הנוכחית וכל תלמידיו יפוזרו בין בתי ספר אחרים בצפון העיר. לטענת עיריית נתניה, ההחלטה לסגור את בית הספר נעוצה בכך שהאוכלוסייה הידלדלה ואין הצדקה להמשיך ולהפעיל את בית ספר במתכונתו הנוכחית. מנגד ההורים טוענים שבמקום יתנהל בית ספר של החינוך הממלכתי-דתי (ממ"ד) עם כיתות תורניות. ההורים סבורים כי העירייה לא חושבת לטווח ארוך, שכן לדבריהם האזור מתפתח ושכונות חדשות עומדות להיבנות בו ולכן האוכלוסייה חילונית תגדל.

פצצה ענקית
"בשבוע שעבר עודכנו חברי ועד ההורים המרכזי של בית הספר אוסישקין תל"י בעיר על כך שמינהל החינוך החליט לסגור אותו בשנה הבאה", אומרת יו"ר ועד ההורים של בית הספר, קרן בילר. "חלק מהטיעונים שהועלו הוא שבית הספר הולך וקטן ולכן התקבלה ההחלטה לסגור אותו. כמו כן נתנו לנו להבין שעתיד להיפתח בית ספר ממלכתי-דתי כך שממש לא ברורה ההחלטה למה לסגור בית ספר שהולך וקטן ולפתוח בית ספר שלא ברור אם גם הוא יילך ויצמח".

בי"ס אוסישקין (צילום: רותי ברמן)
בי"ס אוסישקין (צילום: רותי ברמן)

בנה של אתי בוקריס לומד באוסישקין. "באמצע השבוע שעבר נפלה עלינו פצצה ענקית", היא אומרת, "בית הספר אוסישקין שבו לומד בני עומד להיסגר בשנה הבאה. בני לומד בכיתה ה' וזה אומר שבעוד שנה וחצי הוא הוא אמור לעלות לחטיבה עם כל חבריו. עכשיו הוא אמור להצטרף לכיתה חדשה בבית ספר חדש עם ילדים שהוא לא מכיר. הטענות של העירייה הן שבית הספר הוא ברמה נמוכה ושאין הרשמה אליו. בתי הגדולה סיימה את בית הספר והיום היא בכיתת מצוינות בש"י עגנון.

"בשמחה הייתי רושמת לבית הספר הזה גם את בתי הקטנה. חשוב לציין שאין לנו שום מענה של בית ספר חילוני בסביבה וילדינו יצטרכו להתמודד בבוקר עם קשיים של הסעות על מנת להגיע לבית ספר נעמי שמר או הלל צור. הסביבה שלנו הולכת ומתפתחת ויש תוכניות בנייה לאלפי יחידות דיור גם לאוכלוסייה חילונית, ולכן לא ברור למה העירייה לא מסתכלת לטווח ארוך".

אתי בוקריס (צילום: עצמי)
אתי בוקריס (צילום: עצמי)

מה העירייה צריכה לעשות עכשיו?
בוקריס: "לא לסגור את בית הספר אלא לעבות אותו עם אוכלוסייה מכל העיר. כדי שזה יצליח יש להפוך אותו לבית ספר ייעודי. אומנויות, מדעים, דמוקרטי וכדומה. בדיוק כמו שהופכים עכשיו את אלומות לאנטרופוסופי".

איפה נלמד?
לקרן בילר, יו"ר ועד ההורים של בית הספר, יש ילדה בת תשע שלומדת בבית הספר אוסישקין תל"י. לדבריה, זהו בית ספר ממלכתי ייחודי שמושם בו דגש על תגבור לימודי יהדות, וככזה הוא הפך לבית ספר על אזורי: "בשבוע שעבר עודכנו חברי ועד ההורים המרכזי של בית הספר על כך שמינהל החינוך החליט לסגור את בית הספר בשנה הבאה. חלק מהטיעונים שהועלו הוא שמספר התלמידים הולך וקטן. כמו כן נתנו לנו להבין שעתיד להיפתח בית ספר ממלכתי-דתי, כך שממש לא ברורה ההחלטה לסגור בית ספר שהולך וקטן ולפתוח בית ספר שלא ברור אם הוא יילך ויצמח. מה עוד שאין לנו ספק שגם אם ייפתח בית ספר דתי הוא לא יהיה פתוח לילדים שיהיו מעוניינים ללמוד בו, אלא יהיה ייעודי לאוכלוסייה מסוימת מאוד.

"העירייה ביטלה את ההסעות, אז איך הם מצפים שתהיה הרשמה? מאז שבני היה בכיתה א' אני שומעת שרוצים להעביר את הכיתות התורניות של יבנה לכאן. בני היום בכיתה ז' ויש לי בת בכיתה ג'. לטעמנו ההחלטה אינה סבירה ורציונאלית, במיוחד לאור העובדה שבאזור עתידות להיבנות כ-1000 יחידות דיור. חשוב לציין שבשנה שעברה, לפני הבחירות, היה ניסיון לסגור רישום לכיתה א', אך לאחר מאבק חזר בו מינהל החינוך מההחלטה, כך שילדים נרשמו לכיתה א'. אז למה רשמו בכלל? רק כדי להשתיק את הציבור?".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "העירייה ומשרד החינוך החליטו במשותף, לאחר חשיבה מקצועית ובחינת מכלול השיקולים, על סגירת בית הספר אוסישקין בתום שנת הלימודים הנוכחית. ההחלטה נובעת משיקולים פדגוגיים-מקצועיים, הנובעים מירידה במספר הנרשמים מדי שנה לצד עלייה במספר בקשות העברה אל בתי ספר אחרים.

"ולראיה, בשנת הלימודים תשע"ב למדו בבית הספר 236 תלמידים, בשנה שאחריה מספר התלמידים ירד ל-206 תלמידים והשנה לומדים רק 187 תלמידים. המספרים מדברים בעד עצמם, זאת לאחר שהשהינו בקשות של תלמידים להעברה למוסד לימודי אחר. הירידה במספר התלמידים מלמדת גם על צמצום האוכלוסייה באזור. מינהל החינוך ילווה בצורה מקצועית את התהליך ויאפשר בחירה מבוקרת להשתלבות בבתי ספר אחרים בשכונה, על בסיס מקום פנוי. כמו כן תינתן לתלמידים העולים לכיתות ה'-ו' אפשרות לעבור ככיתה שלמה, כדי למנוע פיזור חברתי של התלמידים לקראת מעברם לחטיבת הביניים".

על השאלה איזה בית ספר יפעל במקום אוסישיקין, בעיריית נתניה לא אומרים מילה. חברת מועצת העיר, מחזיקת תיק החינוך במועצת העיר וסגנית ראש העירייה, ד"ר אביטל לאופר, אומרת שעדיין לא הוחלט מי ילמד שם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות