fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בג"צ מחייב בצו ביניים לספק קנאביס רפואי

עו"ד יסמין מזרחי מנתניה ועו"ד מרים בריינין ייצגו את עמותת הקנאביס הרפואי
מהתביעה עו"ד יסמין מזרחי

פרשת רפורמת הקנאביס הרפואי מסתעפת: בג"ץ מרחיב את צו הביניים גם על החברות ומחייב את חברות היצור והאספקה להתאים עצמם להוראות צו הביניים. מכאן, שעל החברות לספק מוצרי קנאביס לפי ההסדרה הישנה. "זהו נצחון נוסף לעמותת הקנאביס הרפואי בראשות דנה בראון. הישג נדיר בעולם המשפט המסייע ל-60 אלף חולים ובהם רבים מנתניה המטופלים בקנאביס רפואי".  אומרת עו"ד יסמין מזרחי מנתניה  המייצגת ביחד עם עו"ד מרים בריינין את העמותה. "האם בג"ץ יאלץ את משרד הבריאות לדאוג לצרכני הקנאביס הרפואי שנפגעו ברפורמה הכושלת?" היא שואלת ועונה "מסתבר שכן".

בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק ביום חמישי השבוע בהרכב השופטים מלצר, הנדל וסולברג דן בעתירת עמותת הקנאביס הרפואי נגד משרדי הבריאות והחקלאות הסתדרות הרוקחים חברות ההספקה למתן צו ביניים המטיל חובה על משרדי הבריאות והחקלאות וחברות ההספקה להוסיף ולספק קנאביס רפואי למחזיקי רשיונות שתוקפם פג או שעתיד היה לפוג החל מתאריך 1.2.2019 ועד לתאריך 31.3.2020  וזאת על פי צו הביניים שהוצא בתאריך 6.10.2019.

"צו הביניים מטיל חובה על משרדי הממשלה וחברות הייצור והאספקה להוסיף ולספק קנביס רפואי למחזיקי הרישיונות שתוקפם היה עד לתאריך 31.03.2020 , או עד עשרה ימים לאחר החלטת ועדת המחירים, לפי המוקדם ביניהם, או עד להחלטה אחרת, והכל בתנאי האספקה ובמחירים שהיו נהוגים במסגרת ההסדרה הישנה. לנוכח אי הבהירות ששררה עד עתה בסוגיות הנ"ל, ניתנת בזאת שהות של עשרה ימים לחברות הייצור והאספקה, אשר סברו כי צו הביניים לא חל עליהן – להתאים עצמן להוראות צו הביניים, כפי שפורש פה. נוכח האמור, החברות ימשיכו לספק את מוצריהן לצרכנים בהתאם לתנאי ההסדרה הישנה החל מתאריך 15.12.2019 ועד למועד פקיעת צו הביניים. כמו כן הוצא צו על תנאי המורה למשיבים וכן לוועדת המחירים, המצורפת בזאת כמשיבה נוספת לעתירה, לתת תשובה מדוע לא ייקבעו מחירי מקסימום עבור מוצרי קנביס רפואי, הן עבור מחזיקי רישיונות שתוקף רישיונותיהם אמור היה לפוג בתאריך 31.07.2019 והוארך בצו הביניים עד לתאריך 31.03.2020 , והן עבור מחזיקי רישיונות במסגרת ההסדרה החדשה – מכאן ולהבא".

עורכת הדין מזרחי פעילה בשדולה לקנאביס רפואי  "אני מגיעה לשם כדוברת ומנסה לקדם את שחרורו של צמח הקנאביס מפקודת הסמים לפקודת הרוקחות כי הוא בעל סגולות רפואיות בהתאם למחקרים הקיימים היום של פרופ' רפאל משולם".

איך הגעת לזה?

"אחרי שאימי חלתה בסרטן קיבה וסבלה מאוד הבנתי שהקנאביס הרפואי, יכול לשפר את מצבה. בהתחלה אמי התנגדה לכך לאור הסטריאוטיפים שהיו כנגד הצמח, אך אודות לרופאה שלה היא הסכימה לטיפול בקנאביס רפואי, חזר לה התיאבון והפסיקו ההקאות מהכימותרפיה. אז הבנתי שיש כנראה סגולות רפואיות בצמח הזה,".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות