fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אם יוקצה חוף למשפחות דתיות, אני רוצה חוף לנודיסטים"

רותי וויץ-פרוג'ן, תושבת עין התכלת, מגיבה על בקשתו החוזרת של חבר המועצה ד"ר ישראל שטבון להקצות חוף למשפחות דתיות בנתניה, הפעם ללא מחיצה בים
חוף הבלו ביי (צילום: רותי ברמן)ן
חוף הבלו ביי (צילום: רותי ברמן)ן

בהצעה לסדר שהגיש לישיבת מועצת העיר, חוזר ומבקש חבר המועצה ד"ר ישראל שטבון להקצות חוף למשפחות דתיות בנתניה. הפעם מוותר סיטבון על מחיצת הפרדה בים ומבקש שחלקו של חוף הבלו ביי יוקצה לרחצה של האוכלוסייה הדתית. "אם ייפתח חוף למשפחות דתיות, אני מזמינה חוף נודיסטים, חוף לשחקני מטקות, וחוף ליוגיסטים שלא מעוניינים שילדים קטנים יסתובבו ויפריעו להם בזמן מדיטציה", אומרת רותי וויץ-פרוג'ן, תושבת עין התכלת.

חוף הבלו ביי (צילום: רותי ברמן)ן
אין מקום. חוף הבלו ביי (צילום: רותי ברמן)

"הנני חוזר בפעם השנייה על הצעה להקים חוף למשפחות דתיות בנתניה", כתב שטבון בהצעה, "הצעה זו לא הובאה לדיון בפעם הקודמת לאחר שהממונה על החופים הודיע שלא ניתן מבחינה טכנית למתוח מחיצה אל תוך המים בחופי ים התיכון. ברור לי שתשובה זו אינה אלא תירוץ על מנת לא לקדם את הנושא. מחיצה כזאת הייתה בחופי גוש קטיף. בנוסף שוחחתי עם מספר יודעי דבר מקצועיים ששללו על הסף טענה זו".

שיטבון אומר כי סייר בחופים וראה משפחות דתיות רבות מבלות בים. "בילוי זה כלל גם כניסה לתוך המים, והכל לפי כללי הצניעות ההלכתיים. משפחות אלה שייכות לציבור הכיפות הסרוגות, השחורות וגם השטריימלים של קרית צאנז. בילוי זה התאפשר להם בשל הידיעה שהציבור הרחב עדיין לא מגיע למקום זה בעונה זו. הנני מבקש לאפשר לציבור זה להמשיך ליהנות מחוף הים גם בחודשי הקיץ כמו יתר תושבי העיר".

וויץ-פרוג'ן: "מחוף העונות לכיוון צפון, הגאות צמצמה את שטח החוף במידה כזו שכמעט אין מקום להכיל את תושבי האזור והתיירים. עד לחוף הבלו ביי אין חוף מוסדר למשפחות חילוניות ולתיירים. בשבת האחרונה, טבעו שני אנשים בחוף קריית צאנז מאחר שאין בו שירותי הצלה בשבת, ומה שמעניין את האדון הנכבד זה להקצות את המעט שנותר לאוכלוסייה ספציפית שאינה משקפת את תושבי האזור. נמצא שברמה הפרקטית הרעיון אינו ישים. אנחנו תושבי השכונה מסתדרים מצוין עם השונה. שיטבון מוזמן להגיע לחופים ביום שבת ולראות משפחות מכל המינים והסוגים נהנות יחד ומחרפות את ביטחון ילדיהם כי אין מציל בשבת בגלל בעיות ביורוקרטיות, כלכליות ופוליטיות. בשאר ימות השבוע הוא מוזמן לראות את הרצים והצועדים מכתתים רגליהם בחול טובעני כדי להקיף גדרות מכוערות היוצרות הפרדה בחוף קריית צאנז".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות