fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נדחה הדיון בתמ"ל חבצלת. שאול: היה ניסיון למחטף

"אני שמחה שבית המשפט הבין שמחטף מהסוג הזה לא יכול לקרות. אנו נעשה כל מה שניתן כדי שהתכנית במתכונתה הנוכחית לא תצא אל הפועל, לטובת שמירה על ערכי הטבע והשטחים הפתוחים – ולמען תושבנו" אמרה הבוקר ראשת המועצה דר' גלית שאול לאחר שבית המשפט דחה את הדיון בהפקדת התכנית תמ"ל חבצלת.

המועצה האזורית עמק חפר עתרה לבית המשפט באמצעות עורך הדין שלמה ולדמן  נגד דיון בהפקדה לתמ"ל 1071 מתחם חבצלת ודרשה קיומו של דיון כזה רק לאחר הבחירות הארציות בטענה כי:

"קיים חשש כבד ביותר לפיו מהלכי הותמ"ל נועדו ליצור מחטף באמצעות קביעת עובדות בלתי הפיכות שייוחסו כהישג לותמ"ל ולשר האוצר לפני יום הבחירות הקרב ובא"

בפסק הדין כתבה השופטת ורדה מרוז סגנית נשיא בית משפט מחוזי מרכז: "אני מורה על דחיית מועד הדיון בהפקדת התכנית לפרק זמן שלא יפחת משלושה שבועות מהיום (יום ג'  26.2.19) בתאריך שיקבע על ידי הותמ"ל ויודע לעותרות סמוך לאחר קביעתו"

עוד הוסיפה השופטת כי על פי דרישת המשיבות "לא תעלה כל טענה הנוגעת לבחירות לכנסת בעתיד בזיקה לתכנית דנן, על אף הסתייגות העותרות מובהר בזאת כי טענת הבחירות לכנסת על פניה אינה טענה משפטית וראוי שלא לערב בין עניינים פוליטיים לענייני משפט ולפיכך יש לצפות מהעותרות כי אכן לא יעלו טענה זו בהמשך הדרך".

תמל חבצלת צילום באדיבות מועצה עמק חפר
תמל חבצלת צילום באדיבות מועצה עמק חפר

המועצה האזורית עמק חפר והוועדה לתכנון ולבנייה עמק חפר הגישו ביום חמישי בשבוע שעבר עתירה מנהלית ובקשה לצו מניעה כנגד הותמ"ל, רשות מקרקעי ישראל ועיריית נתניה – בדרישה שלא לקיים כל דיון בתוכנית הותמ"ל לבנייה על שטחי חבצלת השרון (תמ"ל 1071 מתחם חבצלת) עד לאחר הבחירות הארציות.

זאת, לאחר שלמועצה הגיעו רק בשבוע שעבר מסמכי התוכנית המעודכנים מהותמ"ל, שהיקפם מאות עמודים ונספחים מקצועיים, אשר "רובם נערכו או עודכנו זמן קצר בלבד טרם הפקת המסמכים", כנכתב בעתירה ונקבע דיון להפקדת התוכנית בתוך שבעה ימים בלבד כלומר השבוע ב-27.2.

"ככל הנראה בכוונת מכוון ומשיקולים זרים מונעת הותמ"ל מן העותרות, אשר מרבית שטח התוכנית מצוי במרחב שעליו הן אמונות, כל אפשרות נאותה לבחון את התוכניות וליתן התייחסות ועמדה עניינית וסדורה לתכנית ומסמכיה, תוך פגיעה באינטרס הציבורי", נכתב בעתירה.

בתמ"ל חבצלת מבקשת המדינה לבנות 3,500 יחידות דיור במגדלים רבי-קומות ו-100,000 מ"ר למסחר על שטחים פתוחים של חבצלת השרון. יצוין כי הנהגת המועצה הנוכחית פנתה כבר בדצמבר האחרון אל אנשי הותמ"ל וקבינט הדיור בנושא. ב-25.12 כתבה ראשת המועצה, ד"ר גלית שאול, אל ראש מטה הדיור הלאומי זאב ביילסקי ושר האוצר משה כחלון במכתב, אשר במסגרתו הובהרו הקשיים שמוצאות העותרות בתוכנית, והועלו עקרונות תכנון מוצעים והכרחיים מבחינתן לקידום דיאלוג ענייני והכרחי.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות