fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נגמרה החגיגה: מאות דיירים יפונו מדירותיהם בכפר הים

כפר הים ומלון רמדה. בשבוע הבא יתקבל היתר מחודש? (צילום: שלומי גבאי)
כפר הים ומלון רמדה. בשבוע הבא יתקבל היתר מחודש? (צילום: שלומי גבאי)

כחמש מאות בעלי דירות נופש במתחם כפר הים בגבעת אולגה שעושים שימוש קבע בדירות הנופש שבבעלותם, קיבלו מכתב מעיריית חדרה בו נמסרה הודעה על התחלת אכיפה בנושא החל מחודש מרץ 2019.

בהתאם להוראות חוק התכנון והבנייה, חלות מגבלות על המקרקעין, ביניהן איסור מגורי קבע בדירות שמיועדות לנופש ותיירות בלבד. החוק מתיר לבעלי הדירות להתגורר בדירות או להשכירן לתקופה שלא תעלה על שלושה חודשים במהלך השנה. בפועל, מאות מדיירי המתחם עושים בהן שימוש קבע ומתגוררים בהן 365 ימים בשנה.

במכתב שנשלח על ידי מהנדס העיר נדב הדר, נתבקשו בעלי הדירות ומחזיקי הדירות בפועל להתאים את המצב הקיים בדירות לשימוש המותר בהתאם למגבלות החלות על הדירות, "ביניהן איסור מגורי הקבע וקיומה של חובת השכרה לתקופות קצרות, תוך מתן אפשרות לכלל האוכלוסייה לעשות שימוש בחוף הים. זאת ועוד, כלל בעלי הדירות ומחזיקי הדירות מתבקשים להפסיק כל שימוש הנעשה במחסן לצורך דירה וכן שימוש במספר דירות כדירה אחת על ידי חיבור בלתי חוקי ביניהן."

מכתב נוסף מטעם מהנדס העיר נשלח גם אל חברת הניהול של מתחם כפר הים, "כפר הים ניהול בע"מ". לפי המכתב, על חברת הניהול מוטלת החובה לפעול בהתאם להוראות החוק תוך מניעת שימוש הנוגד לחלוטין את המגבלות החלות על המקרקעין ולהביא לאלתר את העניין לידיעת כל בעלי הדירות והמחזיקים בפועל ולפעול להבטחת השימוש בהתאם לדין.

חוף כפר הים. צילום: עיריית חדרה
חוף כפר הים. צילום: עיריית חדרה

בישיבת מועצה שלא מן המניין, שנערכה לפני כשבועיים, עלה הנושא לדיון כחלק מרשימת הנושאים שהעלו חברי האופוזיציה לדיון. חבר המועצה גדי אריאלי מסיעת הליכוד ביקש להתייחס לסוגית האכיפה בדירות הנופש במתחם ואמר: "יש כ-500 דיירים שהחליטו להילחם בהם ולפנות אותם משם". על כך ענתה היועצת המשפטית של עיריית חדרה, שרון אנגל- שרוני: "הוגשה תלונה כנגד בעלי הדירות על כך שהם עושים שימוש קבע בדירות. אנחנו פועלים בהתאם להחלטת הפרקליטות ולפי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה. לחברי מועצה אסור להתערב בתהליכים הללו. אנחנו נמצאים בשלב איסוף הראיות, אם לדיירים יש טענות הגנה כנגד הליכי האכיפה, לחברי המועצה אסור לדון בכך".

מעיריית חדרה נמסר: אנחנו פועלים לפי הנחיות הפרקליטות ומבצעי את המוטל עלינו.

פניות "חדשות חדרה" לקבלת תגובה מחברת הניהול של כפר הים לא נענו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות