fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מלכת הרשת

אם אתם לא מכירים את ליגל רז כנראה שנולדתם לפני שנכנסנו למאה ה-21, כי הבחורה ממושב אליכין היא יוטיוברית תוססת שמעלה לערוץ שלה, QUEENLIGI, סיפורים אישיים מחייה הפרטיים שזוכים למאות אלפי צפיות. הכירו תופעת רשת
ליגל רז. צילום: סטודיו מאיסה
ליגל רז. צילום: סטודיו מאיסה

"איך להיפטר מהאקס", "יום האהבה הגרוע בחיי", "מי אתה שתסנן אותי" – אלה הם רק חלק מסרטוני היוטיוב של כוכבת הרשת הצעירה ליגל רז מאליכין, שמעלה בערוץ היוטיוב שלה QUEENLIGI ולוגים יומיומיים וסיפורים אישיים מחייה הפרטיים. ואם עדיין לא שמעתם עליה, תשאלו את הילדים שלכם. הם בטח כבר עשו לה SUB

ליגל רז (20) נולדה וגדלה במושב אליכין, רחוקה מעולם הזוהר והפרסום ולהגדרתה הייתה הילדה הכי רגילה בעולם. "תמיד היה לי בטחון עצמי, הייתי ילדה שאוהבת לספר סיפורים, לדבר ולהצחיק. לא הייתי מהמקובלות, אבל תמיד היו לי את החברות הטובות שלי ובסביבה הקרובה שלי הייתי זאת שמצחיקה, שמייעצת לחברות בכל מיני נושאים, וזה מה שאני עושה היום בסרטונים שלי ביוטיוב: מספרת סיטואציות מצחיקות מחיי היומיום שלי ומייעצת למי שצופה בי".

היא שייכת לדור ה-Z, בני נוער שפחות או יותר נולדו עם מסך ביד וחיים ברשת, ובאופן טבעי היא התחילה לתעד את עצמה מגיל צעיר ולהעלות לרשת סרטונים בנושאים שהעסיקו אותה. "כשהייתי בכיתה ו' מאד רציתי לתעד את השנה האחרונה שלי בבית הספר. הייתי מצלמת סרטונים, עורכת אותם ומעלה ליוטיוב וזה התחיל לצבור צפיות. בגלל שהיו הרבה צפיות, ילדים מבית הספר הצטרפו והתחילו להצטלם איתי בסרטונים. הייתי מעריצה גדולה של ג'סטין ביבר ועשיתי עליו סרטונים ממש כמו שאני עושה היום, יושבת מול מצלמה ומדברת, לפעמים עם חברות. הסרטונים האלה התפרסמו מאד וחלקם הגיעו לעשרת אלפים צפיות, שבאותה תקופה זה היה נחשב המון. אמנם אנשים צפו בסרטונים האלה יותר כדי לצחוק עלינו, אבל עד היום יש בנות שמזהות אותי דווקא מהסרטונים על ג'סטין".

"הכל התחיל באמת כשהייתי בכיתה י', הייתי בתנועת הנוער 'בני המושבים' וערב אחד ישבנו ביחד כמה חברים וסיפרתי להם סיפור שהיה לי עם בחור שפגשתי במסיבה. כולם ישבו והקשיבו לסיפור שסיפרתי במשך יותר מחצי שעה ואמרתי לעצמי, אם זה הצחיק אותם ועניין אותם, אולי כדאי שאצלם את הסיפור הזה בסרטון ואעלה לפייסבוק. בערך שנה אחרי כן, צילמתי את הסרטון והעליתי אותו בקבוצה בפייסבוק ובפרופיל האישי שלי". תוך זמן קצר מפרסום הסרטון, ליגל הפכה לאושיית פייסבוק עם עשרות אלפי עוקבים ואלפי לייקים על כל סרטון שפרסמה. מכאן, הדרך לערוץ יוטיוב משלה עם כ-130 אלף עוקבים, שיתופי פעולה עם יוטיוברים אחרים וקמפיינים מסחריים מצליחים, היתה קצרה.

האקס של ליגל, בן קיסר, הוא בעצמו יוטיובר צעיר ומצליח ולמרות שהזוגיות נגמרה, הידידות ממשיכה וכך גם העבודה המקצועית המשותפת. כיום ליגל ובן הם חלק מחבורת יוטיוברים שגרים יחד בווילה במרכז הארץ ומתעדים את החיים שלהם בוולוגים וסרטונים במסגרת פרויקט 'אמיגוס'. "בן ואני הכרנו דרך הסרטונים והיינו יחד למעלה משנה. אנחנו עושים גם ולוגים יומיומיים, כך שמערכת היחסים בינינו היא חלק בלתי נפרד מהתוכן שאנחנו מעלים. זה מורכב, אבל עבר קצת זמן מאז שנפרדנו ואנחנו מצליחים לגרום לזה לעבוד. כיום אני גרה בבית עם עוד חברים שלי שהם גם יוטיוברים, אנחנו כל הזמן שואבים השראה אחד מהשני ומתייעצים, אנחנו מדברים המון, צופים יחד בסרטונים, האווירה בבית היא אוירה של עשייה, אז הרעיונות פשוט צצים לי וממשיכים להגיע כל הזמן".

מערכת יחסים פומבית. רז עם בן קיסר. צילום: סטודיו מאיסה
מערכת יחסים פומבית. רז עם בן קיסר. צילום: סטודיו מאיסה

כיום ליגל לא נמצאת במערכת יחסים זוגית, אבל היא כבר יודעת איך הזוגיות הבאה שלה תתנהל בכל מה שקשור לחיים הפומביים שלה ברשת. "כשאני פוגשת מישהו, בין אם הוא מכיר את הסרטונים שלי או לא, אני מסבירה שיש אותי ויש את הסרטונים ואומרת משהו בסגנון 'אם יתפתח בינינו משהו, סביר מאד להניח שאני אעשה עליך סרטון, תכין את עצמך ואם יש לך בעיה עם זה, עדיף שתלך עכשיו.' מערכת היחסים הקודמת שלי הייתה עם יוטיובר כמוני והיא הייתה מאד פומבית, עשינו יחד קמפיינים זוגיים, סרטונים משותפים, תמונות ביחד, היו ימים שרבנו ושנאנו אחד את השני, אבל היינו צריכים להצטלם יחד ולהתנהג כאילו הכל בסדר וזה היה מאד לא פשוט. כשנפרדנו, לקחתי את זה מאד קשה והיה לי קשה עם זה שכולם יודעים על הפרידה. קיבלתי המון הודעות וילדים עצרו אותי ברחוב כדי להבין אם אנחנו ביחד או שנפרדנו. אז מאד שמחתי שיש לי חבר פומבי ואיזה כיף זה להעלות תמונות יחד, אבל בדיעבד אני חושבת שעדיף לשמור על פרופיל נמוך. אני לא אוהבת להסתיר דברים מאנשים שעוקבים אחריי, אלא פשוט לחכות עם זה קצת, כמו שלא מספרים לאמא על החבר עד שהוא הופך להיות חבר רציני. הצופים שלי הם כמו אמא שלי בעניין הזה."

הסרטונים הכי פיקנטיים של ליגל הם הסרטונים בהם היא מספרת על האקסים שלה. לא פעם היא הצליחה להכעיס בני זוג לשעבר שדרשו ממנה להסיר סרטון שצלמה עליהם, באחדים מהמקרים אפילו איימו עליה בתביעה. באחד מהסרטונים, 'כשהאקס והחבר נפגשים', ליגל חושפת פרטים ממפגש מביך שקרה לה. "זה היה סיפור אמתי לגמרי והפך לאחד הסרטונים הוויראליים שרצו בפייסבוק. הייתי בקניון עם בחור שהתחלתי לצאת איתו ופתאום ראיתי את האקס שלי, הוא חיבק אותי וזה היה ממש מביך ומוזר. אחרי כמה שעות, נסעתי ברכבת הביתה וחברים של אותו האקס התקשרו אליי מחסוי וסיפרו לי שהוא ממש בוכה ועצוב מאז שהוא ראה אותי. למרות שזה נשמע כמו סיפור עצוב, זאת הייתה סיטואציה ממש מצחיקה וכמובן שעשיתי על זה סרטון. אחרי שהעליתי את הסרטון, לא הפסקתי לקבל איומים שאסיר את הסרטון ושאני משפילה אותו".

את הסרטון המדובר, ליגל השאירה בערוץ היוטיוב שלה ואין לה כוונה להסיר אותו, אבל התקרית שבאה בעקבותיו בהחלט לימדה אותה לקח. "כשהתחלתי לצלם סרטונים פשוט העליתי כל מה שעלה לי לראש וסיפרתי כל מה שקורה לי בחיים. היום אני חושבת קצת יותר לפני שאני מעלה סרטון".

את ההשראה ליגל שואבת מהחברים, מהחיים, מהדמיון וגם מהקומיקאי האהוב עליה, שחר חסון. "הוא מצחיק בטירוף. תמיד אהבתי את עבודת הפנים שלו, את ההגזמה וההקצנה. לקחתי ממנו את הבטחון העצמי שלו ואת האופן בו הוא מספר סיפור והאופן בו הוא בונה בדיחה".

בזירה הבינלאומית, היא נושאת את עיניה אל מי שהפכה בגיל צעיר לאלילת נוער. "המודל לחיקוי שלי היא מיילי סיירוס. כשהייתי צעירה יותר, בת 16 או 17, לא הצלחתי להתמודד טוב עם התגובות מבחוץ, הייתי לוקחת ללב ונעלבת. כשעשיתי פירסינג באף למשל, צחקו עליי וזה ממש השפיע עליי. מיילי סיירוס היא מאד מוחצנת, היא עושה מה שהיא רוצה ומה שעושה לה הכי טוב, ולקחתי את זה ממנה. היום אני יודעת לסנן את הביקורת ולא להיות מושפעת מההתייחסות של אנשים. השיער שלי כחול ויש אנשים שמסתכלים על זה וחושבים שזה מוזר או שזה לא מתאים לי, היום זה פשוט עובר לידי."

השראה ממיילי סיירוס ושחר חסון. ליגל רז. צילום: סטודיו מאיסה
השראה ממיילי סיירוס ושחר חסון. ליגל רז. צילום: סטודיו מאיסה

את כל מה שליגל הספיקה ללמוד על עצמה, על החיים ועל אהבה, היא מצליחה להעביר בעקביות בכל אחד מהסרטונים שלה, וכמובילת דעה המסר שלה מצליח להדהד בקרב הצעירים ולכבוש את הרשת. "מה שהכי חשוב לי להעביר זה שתאהבו את עצמכם. אני עשיתי תהליך ארוך כדי לאהוב את עצמי ואני באמת חושבת שמשם הכל מתחיל, לאהוב את עצמך ולקבל את עצמך. במערכות יחסים למשל, אני אדם מאד רגיש, הכי קל לי להתפרק וליפול למקום רע, אז במקום זה אני עושה על זה סרטונים. ככה אני עוזרת לעצמי להתגבר. אני לא נראית כמו איזו ברבי, אני לא הכי רזה ואני לא פרובוקטיבית בשום צורה. אני מדברת בסרטונים על דברים שחבל שאף אחד לא אמר לי כשהייתי בת 14".

המסר שלה: תאהבו את עצמכם. צילום: סטודיו מאיסה
המסר שלה: תאהבו את עצמכם. צילום: סטודיו מאיסה

ליגל לא תמיד הצליחה ליישם את המסר שהיא מעבירה לצעירים, "לא הכל הלך לי בקלות בחיים, היה לי מאד קשה בבית הספר, לא הייתי תלמידה כל כך טובה והמורים מאד הורידו אותי למטה, העבירו לי את המסר שאני לא אצליח, שלא ייצא ממני כלום. באיזשהו שלב באמת האמנתי בזה וחשבתי שאני באמת לא טובה בכלום. הייתה לי מחנכת טובה שמאד אהבתי, אבל הרגשתי שאני נמצאת במקום שלא מאמינים בי ולא הרגשתי שאני יכולה בכלל להוכיח את עצמי או להוכיח אותם על טעותם. מכיוון שלא הרגשתי שאני ממצה את עצמי או שאני עושה משהו שתורם לי, בכיתה י"ב עברתי לבית ספר אחר, אמנם סיימתי את התיכון ללא בגרות, אבל היום אני במקום אחר לגמרי".

מה שהיה הכי קשה לליגל בתקופת הלימודים, זה להיות מוגדרת לפי מספר, הציון שלה. אבל גם בעולם הרשת זה עובד בדיוק כך: כוכבי הרשת מוגדרים לפי מספר הצפיות בסרטונים שהם מעלים וחשופים לביקורת רבה. "כמו בכל דבר, גם בזה יש מינוסים, אבל בסופו של דבר אני עושה טוב לאנשים והסרטונים שלי עושים גם לי טוב, זו סוג של תרפיה. אני שמה את עצמי במקום מאד חשוף ופגיע ותוך כדי זה אני גם מעבדת ומתמודדת עם סיטואציות, אני משתדלת לא לתת לאנשים ששופטים אותי להגדיר מה אני אעשה."

"אני קוראת טוקבקים שליליים, מי שאומר שהוא לא קורא משקר" מצהירה ליגל. "אני לא מתעמקת יותר מדי בכל תגובה שלילית, אבל קרה לי שהעליתי סרטון שגרף הרבה תגובות שליליות, ודרך התגובות הבנתי שהסרטון הזה לא עובד, אז אני גם שופטת את עצמי לפעמים ומתייחסת לטוקבקים כביקורת בונה. אמא שלי רואה את כל הסרטונים שלי, היא תמיד מתעדכנת. היא למשל, קוראת את כל התגובות וגם את הטוקבקים הרעים. כיף לה שמזהים את הבת שלה ומפרגנים, גם ביישוב בו אנחנו גרים, אבל יש גם אנשים שלא ממש מחבבים אותי ולפעמים קצת מגזימים. מאז שפעם אחת כמעט פגעו בי באיזושהי סיטואציה, היא ממש מפחדת כשאני עושה מפגשים עם הקהל ותמיד שואלת אם יש מאבטחים במקום."

נהנית מהחיים. ליגל רז. צילום: אורן גל
נהנית מהחיים. ליגל רז. צילום: אורן גל

בינתיים ליגל נהנית מהחיים שלה ורואים את זה עליה. לעתיד היא מאחלת לעצמה לשיר. "הייתי מאד רוצה להתפתח למקום של מוזיקה, זה משהו שאני רוצה לעשות בעוד כמה שנים. כשהייתי קטנה, כתבתי הרבה וזה משהו שהייתי רוצה לחזור אליו. אני מאמינה שאנשים שצופים בי יודעים שאני שרה, מלבד 'מרימה את הידיים' שעשיתי במסגרת קמפיין למילקי ולא אני כתבתי את המילים. עשיתי פרודיות וגם בהן אני שרה, כך שיוצא לי לשיר פה ושם, אבל אני רוצה להפוך את זה למשהו מרכזי בחיים שלי".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות