fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סיכום ביניים: סגן ניצב בן לולו מסכם שלוש שנים כמפקד תחנת חדרה

מפקד תחנת משטרת חדרה, סגן ניצב יגאל בן לולו, מסכם שלוש שנים בתפקיד ומגלה מה הוא עושה כל בוקר לפני העבודה
סגן ניצב יגאל בן לולו | צילום: איילת קדם
סגן ניצב יגאל בן לולו | צילום: איילת קדם

סגן ניצב יגאל בן לולו, מסכם שלוש שנים כמפקד תחנת משטרת חדרה. רגע לפני שהוא עובר לתפקיד הבא בראשית אוקטובר: ראש ענף שיטור וקהילה במטה המחוז.

יגאל בן לולו, נולד וגדל בצפת, התגייס למשמר הגבול ב-92' ועשה שם שורה מכובדת למדי של תפקידים. בין היתר, פיקד על יחידת ארז לפשיעה חקלאית ("הימ"ר של מג"ב", הוא מסביר בחיוך של גאווה) ושימש מפקד פלוגת טירונים, למשך שנתיים. למשטרה הוא היגר ב-2016 ובמשך תשעה חודשים כיהן בתפקיד ראש מפלג הבילוש של ימ"ר חוף. ואז הגיע למשטרת חדרה.

עליה במספר כתבי האישום, ירידה בהתפרצויות לבתים

לדברי בן לולו, לפני כניסתו לתפקיד, ב-2017, ניתנו הרשעות ב- 522 תיקים מתוך כלל התיקים שנפתחו בתחנה. בשנת 2018, ניתנו 960 הרשעות וזהו נתון שנשמר עד היום, פלוס מינוס.

אני שואלת אותו האם העליה במספר כתבי האישום והנתון הנמוך של כתבי האישום משנת 2017, קשורים להתייצבות שהביא איתו, אחרי חילופי קודמיו בתפקיד: שני מפקדי תחנה בתוך שלוש שנים, אחרי פרשיית מפקד התחנה דאז סגן ניצב בדימוס אבי מאור. שהורשע ב-2017 במרמה והפרת אמונים במסגרת הסדר טיעון, עקב מערכות יחסים בעלות אופי וניחוח מיני עם שוטרות שהיו כפופות לו.

השאלה נשארת תלויה באוויר. אבל הנתונים מדברים בעד עצמם, כולל הנתון הבא: 563 התפרצויות לבתים ב-2017, ו-129 בלבד כיום בעיר חדרה.

במקביל, חל מיעוט בהרשאות הנוגעות לצריכה עצמית וסחר בגראס. קרי: מריחואנה. 85 תיקים נפתחו על סחר בגראס בשנת 2018 ו-102 על גידול גראס שלא למטרת שימוש עצמי. וב-2019, לעומת זאת: 38 תיקים על גידול הצמח הירוק שלא למטרות צריכה עצמית ו-27 תיקים על סחר.

"אנחנו מחפשים בעיקר את המגדלים", מסביר בן לולו. ואכן: 30 קילוגרמים של מריחואנה, נתפסו על ידי שוטרי תחנת משטרת חדרה ביום חמישי של השבוע שעבר ו-38 קילוגרמים ביום שישי האחרון.

 

בן לולו בתחנת חדרה \ צילום: דוברות המשטרה
בן לולו בתחנת חדרה | צילום: דוברות המשטרה

שבע שבתות ליד הבית של נתניהו

בן לולו, שנוסע לתחנה כל בוקר מקרית אתא, שומר בדרך כלל על ארשת קשוחה במהלך הראיון איתו. הארשת הזאת מתנפצת בכל פעם שבה הוא מזכיר את בתו הקטנה, בת שלוש וחצי. בת זקונים ואחות לשני בניו המתבגרים, 17 ו-18.

"לא הייתי הרבה בבית במהלך הקריירה שלי", הוא אומר בלאקוניות אופיינית, "ואני מקווה למצוא איזון ולראות אותה יותר. בינתיים אשתי, עקרת בית, משלימה את החלק שלי".

אז אולי היא תצליח לתת לך רשימת קניות בג'וב הבא

"אם אצליח לערוך קניות, אני אשמח מאוד".

ואיזה טיפוס אתה?

"אני יכול להיות קשוח, רך או מחמיר. הייתי גם מפקד פלוגה במזרח ירושלים, והייתי קשוח עם הטירונים שלי במג"ב".

נעבור לסדר היום שלך

"אני מתחיל את הבוקר בשעה שש וחצי, לפחות שלוש פעמים בשבוע, בריצה של שמונה קילומטר. אני רץ עם שעון, מגיע מהתחנה לכיכר אולגה וחוזר. יש לי בתחנה מקלחת, הוא מחייך, שהיא כמעט פרטית. אני מתקלח בה ובשעה שמונה אני כבר על מדים".

מתי אתה בדרך הביתה?

"בשבע או שמונה בערב. וכבר שבע שבתות רצופות שאני בקסריה, סביב הבית של ראש הממשלה נתניהו".

 

בודק כל יום את תיקי האלימות במשפחה

ובחזרה לעבודה המשטרתית ולעיר חדרה.

לדברי בן לולו, מתאפיינת העיר חדרה, בנתוני פשיעה המתאימה יותר למחוז המרכז מאשר למחוז חוף, אליו היא שייכת. עבירות של התפרצויות לדירה ולרכבים, פשיעת רחוב ועברות אלימות עקב שכרות. זאת על אף ירידה משמעותית בנתוני הפאבים המאולתרים ברחבי העיר: תופעה שהייתה נפוצה בעיקר בשנים 2018-2019. אחרי פעילות רחבה של שוטרי סיור רגלי, שהלכו ורחרחו אחר האלכוהול,  ואף סגרו את הפאבים המאולתרים הללו, פסקו אלה להתקיים כמעט לגמרי.

נסיים בנושא החם: מה לגבי אלימות כלפי נשים?

"אין יום שבו אני לא בודק כמה תיקי אלימות יש לי. וזאת כדי לראות שאין ביניהם גבר אלים שהוא בגדר פצצה מתקתקת. לצערי הרב, מתוך כלל 200 התיקים שמצטברים בתחנה מידי שבוע, תיקי האלימות במשפחה הם תמיד בשלישיה הפותחת שלי. וצריך לבדוק אפילו את מספר האישפוזים של כל אישה, כדי לבחון מי מתוך כלל הגברים האלימים הוא פצצה מתקתקת. כי לא כל הנשים ממהרות להגיש תלונות במשטרה".

 

 

יש לכם סיפור? דברו איתי.
ayeletked@gmail.com

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות