fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

להגיד שלום לכאב ב"גל און קליניק"

מדרסים רפואיים בהתאמה אישית יכולים לסייע רבות לסובלים מכאבים בברכיים ובגב, לשפר ביצועים בקרב ספורטאים ולהיטיב עם הבריאות בכלל
שחקן הפועל חדרה, יעקב אבבה, בפתח מרפאת גל און קליניק
שחקן הפועל חדרה, יעקב אבבה, בפתח מרפאת גל און קליניק

בעבר, אנשים עם בעיות רגליים שונות התקשו למצוא נעליים שיתאימו להם. עם השנים, התפתחו המחקר והטכנולוגיה בתחום, וניתן מענה גם לאנשים שסבלו ממומים ספציפיים ברגליים כמו פוליו, מומים מולדים ועיוותים.

ככל שהלכה והתחזקה ההבנה אודות הדרך הנכונה לפתרון הבעיות האורתופדיות, כך הלך והתחזק הצורך במציאת פתרון אסתטי, שבא לידי ביטוי בנעליים אורתופדיות, ובהמשך במדרסים, שאינם נראים לעין. הקידמה הטכנולוגית הפכה את האבחון לפרטני ואיכותי יותר, הלוקח בחשבון את הצרכים והבעיות השונות שיש לכל אדם באופן אינדיבידואלי; ובנוסף, סייעה במניעת בעיות, בעיקר בקרב העוסקים בספורט מקצועי ו/או אינטנסיבי.

האם מדרסים רפואיים בהתאמה אישית עשויים גם לסייע במניעת פציעות ולתמוך בשיפור ביצועים?
שוק המדרסים מציע סוגים שונים של מדרסים, המותאמים למגוון בעיות יומיומיות. עם הזמן, החוקרים הבינו כי מעבר לפתרון בעיות, מדרסים יכולים גם לשפר ביצועים ספורטיביים ולמנוע פציעות, בעיקר עבור ספורטאים מקצועיים.
למשל, אם ספורטאי מתחיל לחוש כאב בשוקה הקדמית לאחר 45 דקות ריצה, מדרסים מותאמים עשויים לעכב את הכאב, כך שהוא יתחיל לחוש כאב לאחר שעה וחצי.

שחקן הפועל חדרה, מנשה זלקה, עם מדרס שהותאם לו אישית בגל און קליניק
שחקן הפועל חדרה, מנשה זלקה, עם מדרס שהותאם לו אישית בגל און קליניק

מה השפעת המדרסים המותאמים אישית עבור כדורגלנים?
שחקני כדורגל נועלים נעליים צרות מאוד שחלקן התחתון עשוי מפלסטיק קשיח (ולא מגומי גמיש). כתוצאה מכך, שחקני כדורגל רבים סובלים מבעיות רגליים כמו עיוותים של כף הרגל ולחצים באזור המסרק (האזור הקדמי של כף הרגל).

על מנת למנוע בעיות אלה בונים לכל שחקן מדרס שמותאם לו אישית, השומר על כף הרגל ומעניק יציבה טובה וריכוך של החלק הקדמי לבלימת הזעזועים באזור המסרק.

ומה בנוגע להשפעת מדרסים על אצנים?
אצנים מקצועיים ואצני מרתון בפרט נוטים לסבול בעיקר מבעיות ברכיים, אגן תחתון וגב, כתוצאה מזוויות קשת הרגל, המשתנות בחדות לאורך הריצה. עבורם בונים מדרסים ורסטיליים שיעניקו תמיכה באזורים שבהם יש חלל, יעניקו תמיכה לקשת הנפתחת בזמן הריצה, ימנעו תנועות חדות ויקטינו את שינוי הזווית של כף הרגל.
כאשר יוצרים הפרשי גובה בין המדרסים, הרמה של הקשת מימין או שמאל בזווית אחרת, או נותנים הרמות מידיאליות או ליטראליות – משנים את זווית העמידה והיציבה הראשונית ובכ, משפיעים ישירות על הברכיים, האגן התחתון ואפילו הגב.

כיצד מתבצעת התאמת המדרסים האישית?

אבחון: על מנת להתאים מדרסים לספורטאים, מאבחנים את הרגל בצורה מדוקדקת ביחס למשקל, גובה, גיל, תכיפות הפעילות, סוג הנעליים ורמת הספורט המקצועי שבו עוסק הספורטאי. כחלק מהאבחון, הספורטאי מבצע הליכה ברגליים יחפות ואורתוטיסט מוסמך ובעל ניסיון מסתכל על כף הרגל והתנועה שלה; כך, בשקלול הצרכים והנתונים האישיים – האורתוטיסט יודע לזהות את הצורך ו/או הבעיה.

מדידה: לאחר האבחון מגבסים את כף הרגל בהתאם להעמדה שאותה רואה האורתוטיסט כך שתיתן מענה ותפתור את הבעיה.

ייצור: התאמת החומרים השונים, הזוויות השונות והמדידה – הם אלה שלמעשה מהווים את הניואנסים הקטנים, שהופכים את המדרסים לאינדיבידואליים עבור כל אחד – בהתאם למבנה גופו ובהתאם לספורט שבו הוא עוסק. לכן, חשוב לבנות מדרסים אצל אורתוטיסט מוסמך ובעל ניסיון רב הן באבחון, הן בהתאמת המדרסים והן בטכניקת הייצור.

שאלנו את מנכ"ל רשת "גל און קליניק, טל אדרי, האם יש השתתפות כספית של הקופות?

חברי קופ"ח כללית זכאים להחזר של 400 שקלים.

חברי קופ"ח מאוחדת זכאים להחזר של 500 שקלים.

חברי קופ"ח מכבי ולאומי מקבלים 50% הנחה במעמד הקניה.

במרכז האורתופדי גל און קליניק ניתן לבצע בחינם בדיקת יציבות ממוחשבת. לבדיקת יציבות והתאמה ממוחשבת למדרסים רפואיים יש לפנות לאחד הסניפים של הרשת בחדרה, פרדס חנה, נתניה ורעננה, בטלפון 1-700-555-721.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות