fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"יש 11 חודשים עד טוקיו. עד עכשיו עשינו סימולציה"

אלוף העולם הטרי בג'ודו, שגיא מוקי, כבר מתכונן למטרה הגדולה – המשחקים האולימפיים בשנה הבאה
שגיא מוקי עם אורן סמדג'ה ומשה פונטי. צילום: איגוד הג'ודו
שגיא מוקי עם אורן סמדג'ה ומשה פונטי. צילום: איגוד הג'ודו

קצת יותר משבוע אחרי שרשם את אחד ההישגים הגדולים בהיסטוריה של הספורט הישראלי חזר אלוף העולם הטרי שגיא מוקי לישראל כשהוא מלווה במאמנו אורן סמדג'ה, המלווה אותו מגיל ארבע. אחרי קבלת הפנים, מוקי התפנה למסיבת עיתונאים עם סמדג'ה ויו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי. אלוף העולם דיבר כמובן על ההישג ומחמאות הורעפו עליו מהיושבים לצידו, אבל גולת הכותרת היתה שייכת לפוליטיקה.

"יש לי חלום – להביא לשינוי ביחסים עם עם האיראני", אמר מוקי בהקשר לג'ודוקא האיראני סעיד מולא, שנאלץ להפסיד בכוונה בעקבות לחץ שהופעל עליו מבית כדי שלא יתמודד עם המתחרה מישראל ואף לא יעמוד לצדו על הפודיום. "העם האיראני לא שונא אותנו. מולאי ספורטאי גדול ואני מעריץ אותו על הדרך שלו. ליבי יוצא אליו. אני רוצה לפתח תקווה שאהיה שגריר לשלום דרך הג'ודו".

לגבי ההישג שלו אמר מוקי: "צמד המילים 'אלוף עולם' עדיין לא מתעכל אצלי. הרגשתי את כל האהבה והתמיכה ביפן, אבל לחזור ולראות את כל האהבה, זה נותן לי עוד כוח. בטוקיו הכל התחבר. כל האימונים הקשים, התקופות הקשות – הכל התחבר ליום אחד. צריך לנתח עוד הרבה דברים. למשל חצי הגמר מול המצרי, זה קרב שעוד אצטרך ללמוד. לדעת שאני פתאום בגמר אליפות העולם ולהבין שיש לי פה סיכוי לעשות משהו שלא נעשה מעולם בג'ודו גברים – הלכתי הצידה והקאתי את הנשמה. הייתי צריך למצוא כוחות מחודשים והתגברתי כדי להביא את הזהב".

על המטרה הבאה סיפר: "יש לנו 11 חודשים עד טוקיו ומה שעשינו עכשיו היה סימולציה. בזמן הזה אתחזק פיזית ומנטלית כדי להגיע הכי מוכן לאולימפיאדה ולייצג את המדינה בגאווה".

לסיום הג'ודוקא הודה על התמיכה בו ואמר: "ההורים שלקחו אותי 5-4 פעמים בשבוע לאימונים, אורן סמדג'ה שמאמן אותי מגיל 4, יו"ר האיגוד משה פונטי, הספונסרים שלי שנותנים את השקט להתרכז בג'ודו. הגיע קהל מישראל לטוקיו שידע לתת את העבודה. שמעתי אותם וזה נתן לי המון כוח והחזיר אותי לאנרגיות של אליפות אירופה בארץ. תודה רבה גם לקהל הישראלי בארץ שתומך. רואים את האחווה של העם והשמחה שזה עושה בארץ".

אורן סמדג'ה היה נרגש מאוד: "יש פה כל מיני סגירות מעגל. היה לי מאוד חשוב שהוריי יהיו פה, ואבא שלי אכן דמע וזה גרם לי להתרגשות אדירה. אבא אימן אותי, לימים אימן את פונטי, פונטי אימן אותי וסגירת המעגל הזאת עושה לי צמרמורת. הזהב של שגיא היה בסטייל, זה העמיד את הנבחרת כאחת מהחזקות באליפות. הנבחרת סיימה במקום הרביעי בדירוג בזכות ההישג של שגיא".

סמדג'ה הוסיף: "ב-1995 אני זכיתי במקום השני בעולם, פונטי ישב על הקווים, ומשהו חרה לי שם  והיה לי חסר. החלטת השופטים הייתה כל כך מעוותת ותמיד אמרתי שאני רוצה שיהיה אלוף עולם. אני יודע כמה טפטפתי וכמה זה חלחל לשגיא 24 שנה אחרי. אני, כמאמן נבחרת ישראל, מביא מהדלת הראשית אלוף עולם".

סמדג'ה נשאל גם על התחרות הפחות מוצלחת עבור כמה ספורטאים, בהם אורי ששון, מדליסט הארד מריו 2016, והדגיש: "אתם שוחטים את אורי ששון. אורי הציל את הספורט הישראלי ונגד כל הציפיות זכה במדליה אולימפית. לא מבטלים ספורטאי על הפסד כזה או אחר".

יו"ר האיגוד משה פונטי הכריז כי תחרות גרנד פרי תל אביב תיערך ב-23 עד 25 בינואר 2020. "שגיא מוביל דרך מדהימה אחרי פציעה קשה. הוא ספורטאי על. אורן סמדג'ה מוביל נבחרת חזקה ועמוקה ונותן לכולם תקווה שאפשר להצליח בגדול".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות