fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ילד רעב יאכל גם פיתה ריקה

זה לא חוכמה להאכיל את מי שרעב, החכמה היא לספק לו מזון בריא: ולמה רק כריך? רצוי גם ירקות ופירות. והממרח גם הוא חשוב לא מתוק ולא לאלרגים".
כריך למי ששכח צילום מירב ראובן
כריך למי ששכח צילום מירב ראובן

 

פוסט בפייסבוק המזמין את הציבור לקחת חלק ולהתנדב להכין כריך עבור תלמידי בתי הספר יצר ויכוח ענייני לגבי הפרוייקט. נוצר הרושם שהמתנדבים צריכים לקנות לחמניות חמות ולמרוח עליהם ממרח כאהבת נפשם ולהביאם לבתי הספר.

יפעת שמיר, אמא לשניים אומרת שזה לא חוכמה להאכיל את מי שרעב, החכמה היא לספק לו מזון בריא: "לא ברור מי ישלם עבור המצרכים ואם יש תקציב מהעיריה, ולמה רק כריך? רצוי גם ירקות ופירות. והממרח גם הוא חשוב לא מתוק ולא לאלרגים".

מורן ביטון גואטה חושבת שהיוזמה מאוד יפה ועדיף כריך עם ממרח "שאסור" מאשר ילד רעב. "כל נתינה מבורכת ילד רעב יאכל גם פיתה ריקה. באמת שיש רק טוב ביוזמה, גם במעשה וגם בערך שזה מלמד".

גם מייק דואק חושב שהיוזמה מבורכת: "אבל העשייה דורשת יותר הסברים כי מדובר על מזון לילדים וזה דורש משנה אחריות".

מעירית נתניה נמסר בתגובה: "הפרויקט פועל מזה כשנה בארבעה בתי ספר בנתניה. למנהלת אגף שכונות ורובעים בעיריית נתניה, כנרת מנטין, נודע כי ישנם תלמידים ששכחו להביא כריך מהבית. התלמידים מסיימים את הלימודים בבית הספר בשעות הצהרים המאוחרות רעבים ולא מרוכזים דבר שפוגע ישירות בלמידה. מנטין פנתה למתנדב אמביציוזי בשם ערן ברטמן ובתו רז המרכזת את הפרויקט יחד עם מתנדבים נוספים ותוך מספר ימים החלה רשת קהילתית שלמה להתגייס לנושא. תלמידי בית הספר מקבלים מדי יום 30 כריכים וחטיף אנרגיה, פרי כאשר כל מתנדב מביא את הכריכים לבית הספר  פעם בחודש. חשוב לציין כי  המתנדבים אינם תורמים כסף, אלא זמן עבודה מרץ והמון נשמה וכמובן רכישת המצרכים וגם בכדי להקנות לילדיהם את ערך הנתינה.

ערן המתנדב אמר: "אנו רוצים לעמוד בפקקים בדרך לבית הספר, לעמוד בתור לקנות לחמניות ולקום מוקדם בבוקר פעם בחודש עם הילדים וללמד אותם שיעור לחיים".

רז ברטמן מתנדבת ומרכזת הפרויקט: "כל המתנדבים מתגוררים באזור השרון, מתנדבים אחת לחודש ומכינים את הכריכים בתוספת ירק ומשנעים לבית הספר. אין דבר יותר חשוב ללמידה כמו כריך מזין ומפנק לבטן בשעות הבוקר שעוזר לריכוז ולתפקוד הכללי. מטרת הפרויקט היא קודם כל חברתית, שכל אחד יכין את הכריכים עם ילדיו בבוקר וילמד אותם מהי תרומה. אנו מזמינים את כלל הציבור לקחת חלק בפרויקט מדהים זה בכדי להגיע לבתי ספר נוספים".

לפרטים ולהרשמה : 098605826 או במייל kineret@netanya.muni.il

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות