fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יוצאי אתיופיה חסמו את מחלף אולגה, שוטר נפצע

במסגרת גל ההפגנות על הריגתו של סלומון טקה ז"ל נפצע שוטר מאבן שפגעה בראשו באורח בינוני ואיבד את הכרתו. כביש 2 בפולג נחסם לשני הכיוונים
שוטרים בהפגנה בצומת קרית אתא | צילום: דוברות המשטרה חוף
שוטרים בהפגנה בצומת קרית אתא | צילום: דוברות המשטרה חוף

במהלך מחאה אלימה שהתקיימה הערב (ג') במחלף אולגה, נפצע שוטר בראשו באורח בינוני ואיבד את הכרתו כתוצאה מאבן שנזרקה ופגעה בראשו. השוטר פונה לבית החולים הלל יפה בחדרה לקבלת טיפול רפואי.

ההפגנה במחלף אולגה היא חלק מגל הפגנות ברחבי הארץ שהחלו היום בצהריים, לאחר הלווייתו של סלומון טקה, הצעיר ממוצא אתיופי שנהרג שלשום מירי של שוטר.

מן המשטרה נמסר: "למרות שבמשטרה פועלים מאז אמש לאפשר למפגינים את חופש הביטוי והמחאה תוך הכלת המחאות, אנו עדים מאז אתמול בלילה ובמהלך השעות האחרונות לאלימות פיזית ופגיעה בשוטרים שחלקם פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים".

השוטר שנפגע בהפגנת יוצאי אתיופיה במחלף אולגה. צילום: משטרת ישראל
השוטר שנפגע בהפגנת יוצאי אתיופיה במחלף אולגה. צילום: משטרת ישראל

הפגנה נוספת שהתקיימה בצומת פולג הביאה לסגירת כביש 2 לשני הכיוונים ועצירת התנועה בצומת.

בכביש 70 נחסם צומת יקנעם לשני הכיוונים, בגלל הפגנה שנערכה בו. שוטרים מכוונים את התנועה בצומת.

במקביל להפגנות החלה ברחבי הארץ "מחאת הסדינים הלבנים", אותה עורכות נשות העדה האתיופית. בהודעה שמועברת ברשתות החברתיות נכתב: "מחאת הסדינים הלבנים-למען ירו-אני! עוטפת אותי ואת ילדיי בסדין לבן, זה איננו זר לי, כי ככה נשאה אותי אימי ז"ל על גבה וצעדה אל ירושלים. היום אני קוראת לכל אישה-אמא ובנותיה להצטרף למחאה זו. שימי עליך סדין-נטלאה. נתקבץ יחדיו במוקדים אזורים ברחבי הארץ. אל תחכי שיארגנו לך,קומי צאי למחות בעצמתך. נתחיל צעדינו, תוך כדי הכאב והצער ואף בכי, כי ארצנו מולדתנו לא מקבלת את השחורות שלנו וחשוב להזכיר לה את הצעדים של האמהות שלנו עד שהן הגיעו אל אדמת הקודש. אמהות שחורות עטופות סדין לבן בכדי להגן על הבנים שלנו,בכדי לדרוש מירוסלם-ירושלים שתכיל את בנינו כהי העור!"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות