fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חן וינקלר מנתניה בתערוכה: "הצדעה למערך המילואים"

הפסל חן וינקלר בן 49 הוא סמח"ט משרת במילואים. בשלוש שנים האחרונות הוא השקיע מזמנו, מרצו וכספו כדי להוקיר את מערך המילואים בתערוכה.
האמן חן וינקלר, צילום מירב מלחי
האמן חן וינקלר, צילום מירב מלחי

אחרי שלוש שנים בהן עמל על התערוכה 'מילואים-יומן מסע', ישיק האמן הנתניתי חן וינקלר ב-4 באפריל למשך חודש ימים תערוכת מיצגי אמנות מעוררת השראה במרכז עמיעד בתל-אביב. התערוכה שהיא הגשמת חלום עבורו כאומן, היא גם הצדעה לחיילי המילואים.

וינקלר, 49, אל"מ במיל' נשוי ואב לשלושה, מוסיף היום להתנדב ולשרת במערך המילואים כסמח"ט למעלה מחודשיים בשנה בממוצע. בתערוכה הוא מבקש להמחיש את חווית המילואים ולהוקיר את המשרתים.

חווית השרות במילואים היא ייחודית והיא שילוב של ישראליות, חברות וקשרים: "חוויות וקשרים אמיצים יכולים להיווצר דרך מסגרת ייחודית זו. עבורי, התערוכה היא חלום שהתגשם, הדרך שלי לחבר בין העולמות האהובים עלי".

וינקלר הוא דור תשיעי בארץ לאנשים העוסקים באבן למשפחה שמקורה במטולה. סבו היה בין יוצרי פסל "הארי השואג" בתל חי ומבין מקימי העיר נתניה. השם וינקלר מתחבר בנתניה לשיש ומצבות. אך מזה יותר מחמש עשרה  שנים פנה חן לאומנות באבן ופסליו מככבים בכל הארץ. פסלים סביבתיים, אנדרטאות זכרון ולחללי צה"ל. בשנים האחרונות הוא עוסק גם בפיסול אקולוגי הממחזר מוצרי פסולת בתעשיית האבן.

מתוך מילואים- יומן מסע, צילום גלעד רדט
מתוך מילואים- יומן מסע, צילום גלעד רדט

בתערוכה החדשה, עליה עמל כאמור בשלוש שנים האחרונות הוא השקיע מזמנו, מרצו וכספו כדי להוקיר את מערך המילואים. במסגרתה יוצגו ברחבי מרכז עמיעד שהקצתה עבורו עיריית תל- אביב בין ה-4 ל-28 באפריל מייצגים המשקפים את הווי המילואים בצורה מוחשית. הם עשויים אבן וברזל, תבליטי קיר תלת מימדיים וכן צילומים מרגשים המתעדים את הווי המילואים אותם צילם במשך 30 שנה. המרכז יהיה גם חלל אקטיבי לאירועים נלווים המיועדים לכל המשפחה וכך יועברו בו סדנאות פיסול ואיור, אירועי Paint Pub, ערב התרמה לחייל הבודד וכן פאנלים.

עבור וינקלר מערך המילואים הוא כור היתוך המאחד את כל קצוות העם ואת זה הוא מציג בתערוכה:  "המתבונן יכול לחוות את חווית המילואים באופן אותנטי ומוחשי ובכך להתחבר להוויה הישראלית. התערוכה מסכמת פרק משמעותי בחיי בו צברתי אינספור חוויות המספרות את סיפור האהבה שלי למדינה. את האהבה הזו אני מבקש להעביר לילדיי בפרט ולדורות הבאים בכלל. חשוב לי להציף ולבטא ולהוקיר את אנשי המילואים המסורים, להזכיר את קיומם ולהעריך את עשייתם, ולהעניק להם מתנה. אני מייחל שהתערוכה השראה לדור ההמשך שלנו, יעורר התנדבות לשירות המילואים ויחשוף את המעטפת הכוללת המתקיימת סביב כל חייל מילואים: משפחתו, מעסיקיו וחבריו".

את בית המלאכה השוקק שלו ברחוב השיש באזור התעשיה בעיר ירש מסבו ומאביו. כיום, הוא נחשב לאחד האומנים הגדולים בתחום וברזומה שלו ניתן למצוא פרויקטים רבים הפרושים ברחבי הארץ שרובנו מכירים היטב, אחד הבולטים שבהם הוא 'פסל הכנפיים' היא אנדרטה עוצמתית שיצר לזכר ניצחון הצבא האדום על הנאצים הממוקם על הטיילת היפה בסמוך לחוף לגון בנתניה המהווה עבורו גם את הפינה האהובה בעיר.

אבן

על האבן אומרים חכמינו ביטויים קשים כמו: יש לו לב של אבן, עקשן כמו אבן, קשה כמו אבן ובודד כמו אבן. אבל הפסל חן וינקלר מנתניה חושב אחרת.

"אבן זה דבר כל כך יפה שאני רואה בה את הנשמה. אני רואה את היופי, את הצד האמנותי שלה, את הצבעים, הטקסטורה ובעיקר איזה פסל יפה אני הולך לעשות ממנה. בשנים האחרונות אני מפסל גם בשביל אומנים אחרים באבן מתכת וכן חומרים אחרים. בדיוק כפי שעשיתי את כנפי הניצחון. להרבה פסלים אין את היכולת להביא את האבן, לבצע את הפסל,מקום עבודה כלים ומנופים. אני מקבל סקיצה של הפסל מהאומן, מתאים לו את האבן, מתכנן את התשתיות ומבצע את ייצור הפסל לרוב אני ואנשי כאן אבל למקרה של פסלים עתירי עבודה במיוחד אני מעביר את הייצור להודו שם יש לי חבר שמבין אותי, מפקח שם על העבודה והיום בעידן התקשורת המיידית אני רואה את הפסל בעת ייצורו בזמן אמת ונותן תשובה לכל בעיה בה הצוות נתקל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות