fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראש מועצת פרדס חנה כרכור, הגר פרי-יגור: סוכם על תגבור הכוחות

בהערכת המצב, שעשתה ראש מועצת פרדס חנה כרכור בשיתוף משטרת חדרה, סוכם על תגבור הכוחות המשולבים. על מנת למגר מקרי אלימות, כמו זה שאירע בשבת
ראש מועצת פרדס חנה כרכור, הגר פרי-יגור \ צילום: דוברות העירייה
ראש מועצת פרדס חנה כרכור, הגר פרי-יגור \ צילום: דוברות הרשות המקומית

בעקבות שני מקרי אלימות שהתרחשו במהלך ההפגנות בשבת, בוצעה הערכת מצב של משטרת ישראל. שבה השתתפו גם ראש מועצת פרדס חנה כרכור, הגר פרי-יגור. בהערכת המצב, הוחלט על תגבור כוחות משולב של המשטרה, היס"מ והפיקוח העירוני. זאת  לקראת ההפגנות הצפויות, ככל הידוע ברגע כתיבת שורות אלה, בימים שלישי, חמישי ושבת. וכדי לתת מענה במקרי אלימות נוספים, אם יהיו כאלה.

הגר פרי-יגור, בראיון לחדשות חדרה:  "הנחת העבודה היא,שאם זה קרה, אז זה עוד יקרה. אני רוצה להאמין שזה לא יחזור, והקהילה שלנו תמשיך להתנהל בדרך אחרת".

"משהו בשיח השתנה"

בשבת האחרונה, כזכור, נערכו הפגנות נגד הממשלה והעומד בראשה, בנימין נתניהו. ברחבי הארץ וגם בחדרה, פרדס חנה והסביבה. בחדרה ובפרדס חנה, אירעו שלושה מקרי אלימות. שניים מהם בפרדס חנה. בחמור שביניהם, נשברה ידו של תושב היישוב, גיא לב.

על האווירה ביישוב שקדמה לאירוע המדובר, שהייתה בו אלימות חריגה, אומרת הגר פרי-יגור: "עוד לפני שכל זה קרה, הרגשתי שמשהו בשיח, בתוך קבוצות הווטס אפ של התושבים, השתנה. זה החל עוד בשעות הבוקר. בצהריים, כבר ראיתי התנגחויות של תושבים בתושבים. בדרך כלל, משתפים בקבוצות הווטס אפ שלנו בכל מיני עניינים חברתיים, ובענייני השכונה. אבל בשבת, השיח הפך להיות פוליטי והסלים למהלומות של ממש. ובתוך הקבוצות, ראיתי את מפת היישוב נצבעת בעוד ועוד מוקדים של הפגנות הצפויות להיערך. זה הגיע למצב, שבו חלק מהפעילים העדיפו לצאת מהקבוצות, בגלל אופיו של השיח".

ומה עשית?

"יצרתי קשר עם גורמי הביטחון השונים. למזלינו, נערכנו עוד מבעוד מועד. אבל משהו בשיח הזה שבקבוצות, גרם לי בכל זאת להרגיש פחות בנוח. אז תגברנו כוחות. היינו בפול פאוור. נכון, בסופו של דבר היו מקרים של אלימות. אבל לצד זה, קבלתי הרבה תגובות מהציבור. שראה את הנוכחות המשטרתית והרגיש בטוח.

 

"מה שקורה ברמה הלאומית, מחלחל ליישוב"

הגר פרי-יגור נסעה לבקר את גיא לב בביתו. לאחר שידו גובסה בבית החולים. "הוא יהיה בסדר", היא מעידה עליו. "אבל כשאת רואה את הילדים שלו, שעדים לכל זה, נצבט הלב".

לדבריה, היא מקווה כי מקרה כזה לא יחזור על עצמו. "מה שקורה ברמה הלאומית", היא אומרת, "מחלחל ליישוב. וזה אומר שכמו כל יישוב אחר בארץ, הקיטוב והשיסוי לא מרפים. אנחנו לא שונים מכל יישוב אחר".

על הימים האחרונים, אומרת פרי-יגור: "אני מרגישה כמו חמ"ל מהלך. אני מקבלת עשרות שיחות טלפון. בחלקן, אני מרגיעה את התושבים ואומרת שיהיה בסדר. בשיחות אחרות, אני משוחחת עם התושבים הוותיקים. שחלקם לא ידעו על האלימות שאירעה ביישוב קודם לכן, כי אין להם פייסבוק. ועכשיו שמעו על כך והם נרעשים. יש גם כאלה שמחזקים אותי. וישנו גם השיח שמדבר על 'אתם' ו'הם' ויוצא חוצץ. תגובות מסיתות ואלימות, לא יהיו. לא בדף הפייסבוק שלי, וגם לא בזה של המועצה. אני לא מצפה לקונצנזוס, אבל כן מצפה להקשבה. שנדע לתת מקום, גם לדעות שהן שונות משלנו.

וכיצד את נערכת להתמודדות עם אלימות, מעבר לתגבור הכוחות?

"אנחנו מצויים בקבוצות הווטס אפ ובכל הרשתות החברתיות, ומשתפים פעולה ברמה המודיעינית. בנוסף, אנחנו גם עוסקים בהסברה לתושבים. מעל כל הבמות. כשתיפתח מערכת החינוך, נתחיל במערך הסברה נגד אלימות גם שם".

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות