fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גיא לב, 48 מפרדס חנה, הותקף אתמול בהפגנה ביישוב. ידו נשברה והוא זקוק לניתוח

במהלך אחת ההפגנות, שנערכה אתמול בנווה תות בפרדס חנה, הותקף גיא לב על ידי קבוצת אנשים, שפוצצה אותו במכות . לב: "אין בי כעס, אני לא עסוק בנקמנות". מפגינה נוספת מחדרה, רותי וייס, הותקפה בכיכר התשעה
גיא לב הבוקר, אחרי לילה בבית החולים \ צילום: פרטי
גיא לב הבוקר, אחרי לילה בבית החולים צילום: פרטי

ההפגנות נגד הממשלה והעומד בראשה, בנימין נתניהו נערכו אתמול, בשבת בערב, בכל רחבי הארץ. גם בחדרה, פרדס חנה-כרכור והסביבה.  בהפגנות היו מקרי אלימות. בכיכר התשעה בחדרה, תקף אדם את המפגינה רותי וייס ושבר את הזמבורה שלה. וייס לחדשות חדרה: "הוא כמעט נתן לי אגרוף לפנים, מזל שלא קרה כלום". כעבור דקות ספורות הגיעו שוטרים למקום והחשוד טרם נתפס. בככר נווה תות, הותקף גיא לב על ידי קבוצת אנשים. שהשכיבה אותו על הכביש, והפליאה בו את מכותיה. הבוקר, לאחר לילה בבית החולים, אומר לב לחדשות חדרה: "עצוב לי עלינו, כחברה. ואני פחות עסוק בלהתנגח"

 

כוחות משטרה בכיכר התשעה \ צילום: איילת קדם
כוחות משטרה בכיכר התשעה \ צילום: איילת קדם

 

יורק לתוך מכונית של מפגינה

לדבריו של גיא לב, אמן רב תחומי שבימים אלה מלמד אמנות בזום, הוא אינו נמנה על המפגינים האדוקים. "אני משתתף בהפגנות רק כמה שבועות", הוא אומר. "הפעם היחידה בה הייתי בבלפור, הייתה לפני חודש. ביחד עם חבר שלי, שהוא ביביסט. נסעתי ביחד איתו לשם, כי ניסיתי להבין איך אנשים שמבלים ומשחקים כדורגל יחד, רואים את המציאות בצורה כל כך שונה. ובסוף הנסיעה, גם הבנתי. החבר שלי אומר, שמבחינתו ביבי אכן שקרן ומושחת. אבל כל עוד יש כלכלה ויש ביטחון, אז זה בסדר שנהיה מדינה מושחתת".

מאז הנסיעה ההיא, הפגין גיא לב ליד הבית. בהפגנות פרדס חנה. עד אתמול,  הפגין בכיכר הנדיב. אתמול, בגלל האיסור להפגין במרחק העולה על קילומטר מהבית, הפגין גיא לב בכיכר נווה תות. ושם הותקף. "יצאתי מהבית בשעה שש", הוא משחזר, "והגעתי קצת באיחור. הלכתי למכונית שלי ברגל, ובדרך ראיתי בחור צעיר, שיורק לתוך מכונית של מפגינה. שאלתי אותו איך הוא לא מתבייש, ואז הותקפתי".

 

"השכיבו אותי על הכביש ופוצצו אותי במכות"

לדבריו, אחרי שהעיר לבחור הצעיר על מעשיו, נכנס הצעיר לתוך אחד הבתים בשכונה, הממוקם בסמוך למקום ההפגנה. ואז, יצאו איתו מתוך הבית כ-15 אנשים. "המטרה שלהם", אומר גיא לב, "הייתה לפוצץ אותי במכות. הם הגיעו אלי בשניות, והבנתי שאני בסיטואציה לא טובה. נאלצתי לברוח, לצערי הרב, אבל זה לא עזר לי. הם השכיבו אותי על הכביש, ופוצצו אותי במכות. 15 אנשים היו עלי ונתנו לי בעיטות ואגרופים, זה היה קשוח. וזה לא שקיללתי אותם או עשיתי להם משהו. אני תמיד נוהג כמו שצריך בהפגנות".

פחדת?

"המנגנון של הפחד, פחות קיים אצלי. אבל בדיעבד, הבנתי שהסיפור הזה יכול היה להסתיים הרבה יותר גרוע. למזלי, המבוגרים שבחבורה כנראה התעשתו. אז בשלב מסויים, הם פשוט תפסו אותי והכריחו אותי להיכנס לתוך המכונית, אמרתי לחברים שלי להתקשר למשטרה. והמשטרה הגיעה כעבור 12 דקות. אמבולנס פינה אותי לבית החולים".

ואיך אתה מרגיש הבוקר?

"כל הלילה לא ישנתי, מירוב כאבים. גם עכשיו, כואב לי מאוד ועצוב שזה קורה בהפגנות. אבל אין בי כעס, ואני לא עסוק בנקמנות. קבלתי עשרות טלפונים. גם החבר הביביסט שלי טלפן, ואמר שהוא ייצור איתי קשר היום. מעניין אותי לשמוע מה יש לו להגיד. בעוד שבוע, יש לי תור לניתוח ביד. שגובסה בינתיים בשל שבר מורכב".

 

חבר מועצת עיריית פרדס חנה, עו"ד אביעד סיני, התייחס לתקיפה בחשבון הפייסבוק שלו: "אלו ימים לא פשוטים", כתב, "וכמובן שכל אחד רשאי לשמור ולעמוד על דעתו. אבל אסור שנפגע זה בכבודו של זה ונסכים לאלימות מכל סוג. אני קורא לכל נבחרי הציבור, ולכל אחד מאיתנו, לצאת כנגד האלימות. אסורה, אסורה מלחמת אחים".

 

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל פתחה בחקירה אמש, עם קבלת דווח בדבר חשד לתקיפת מפגינה בעיר חדרה. כוחות משטרה שהגיעו למקום פתחו בבדיקת הנסיבות, והלילה עכבו בלשי התחנה את תושב העיר, בשנות ה-30 לחייו, בחשד לתקיפה. עם קבלת דווח בדבר חשד לתקיפת מפגין בפרדס חנה, במהלכה נשברה ידו על פי החשד, עוכב לחקירה בתחנת המשטרה בחדרה תושב העיר, כבן 25, בחשד למעורבות בתקיפה. הרקע והנסיבות בבדיקה".

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות