fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קיסריה: 'מצעד החיים', ארגון בינלאומי להזדהות עם העם היהודי, בניהול יגאל אבן זיו

'מצעד החיים' החל את דרכו לפני כ-13 שנה. בעיירה טיבינגן שבגרמניה. יגאל אבן זיו מפרדס חנה, יסד את השלוחה הישראלית. הארגון העולמי, פועל עתה למניעת אנטישמיות בימי הקורונה
יגאל אבן זיו, מייסד השלוחה הישראלית של 'מצעד החיים' \ צילום: איילת קדם
יגאל אבן זיו, מייסד השלוחה הישראלית של 'מצעד החיים' צילום: איילת קדם

הארגון הנוצרי 'מצעד החיים', כך בתרגומו לעברית, נולד בגרמניה. בעיירה טיבינגן. כאשר כומר נוצרי בשם יובסט ביטנר, החל לחקור את שורשי העיירה השלוה שלו. וגילה שנאצים רבים יצאו ממנה, ביניהם סבו. שהיה קצין בוורמאכט. הכומר גילה, נדהם והחליט לעשות שינוי. בדמות מצעדי תמיכה בישראל. בתחילה, חשבו בקהילה הנוצרית, לעשות מצעד פיוס משל עצמם. ולעבור במהלך המצעד, דרך מחנות ריכוז שונים. בהמשך, הצטרפו ליוזמה גם ניצולי שואה. תושבי גרמניה. לימים, גדל הארגון והתרחב. וכיום נמנים על שורותיו נוצרים רבים מ-700 ערים שונות בעולם. בגרמניה, פולין, קולומביה ואפילו בהודו.

יגאל אבן זיו, סא"ל במיל. ומייסד השלוחה הישראלית של ארגון 'מצעד החיים': "לפני שמונה שנים, החל הארגון לפעול גם בישראל. בעיקר בסיוע לניצולי שואה. אנחנו ממתינים לחלוף משבר הקורונה. כדי שנוכל לחדש את הפעילות שלנו כאן".

 

חיבור בין ניצולי שואה לבעלי צרכים מיוחדים

אני נפגשת עם יגאן אבן זיו, בקיסריה. בבית אותו שוכר הארגון העולמי ביישוב. "התלבטנו, בארגון, האם להמשיך ולשכוא את המקום גם בתקופת הקורונה", הוא אומר. "אבל החלטנו שכן. בתקווה שהמגיפה תחלוף מהר ככל האפשר".

בינתיים, עד שתחלוף המגיפה, מתחזקת את הבית לזלי. נוצריה מקולומביה, העונדת על צווארה שרשרת עם מגן דוד. היא שמעה על הארגון בארצה והחליטה לתחזק את השלוחה הישראלית. וכבר חמש שנים היא כאן. בימים כתיקונם, מגיעים לבית בקסריה ניצולי שואה. לנוח וגם להכיר קבוצות של תלמידים, המגיעות גם הן למקום. החיבור הזה, אומר יגאל אבן זיו, מייצר הזדהות והכרות עם נושא השואה. גם מתנדבי הארגון מחו"ל מגיעים מעת לעת. בנוסף, מגיעים המתנדבים לבתים של ניצולי השואה. מעניקים עזרה ותמיכה. יגאל אבן זיו: "בנוסף, חיברתי גם בין בעלי צרכים מיוחדים, לבין מתנדבי 'מצעד החיים'. שהרי הנאצים, בזמנו, רצחו גם בעלי מוגבלויות".

 

יגאל אבן זיו (במרכז) והכומר יובסט ביטנר \ צילום: עצמי
יגאל אבן זיו (במרכז) והכומר יובסט ביטנר \ צילום: עצמי

 

צעדות בינלאומיות נגד אנטישמיות

כעת, כאמור, עומד הבית בקסריה כשהוא מיותם. אך פעילותו של הארגון לא נפסקת. ובימים אלה של קורונה, מתקיימים מפגני אהדה לטובת ישראל מטעמו, בכל רחבי העולם. כדי למגר את התופעה האנטישמית העכשווית, הקושרת בין נגיף הקורונה לבין היהודים. כי האנטישמיות כדרכה, מוצאת לעצמה תמיד מקומות להיתפס בהם.

יגאל אבן זיו: "בתחילת חודש אוקטובר, התקיימה צעדת הזדבות עם העם היהודי, ב-73 ערים בעולם, על פני 23 מדינות. תחת מגבלות הקורונה, כמובן. הצעדות הללו, הגיעו בתגובה לעליית האנטישמיות בעולם, בעקבות נגיף הקורונה. שזו תופעה מאוד מדאיגה. האנטישמיות הזאת, מתפשטת ממש כמו הנגיף עצמו. והגיעה כבר לאירופה, לארה"ב ולאיפה לא".

לדבריו, הצעדות והפגנות האהדה, נערכים גם בעקבות אירועים כאלה ואחרים של אנטישמיות בעולם. ועל מנת להביע התנגדות לתופעה. "אני זוכר שלפני כשנה", הוא אומר, "ירו באחד מבתי הכנסת בגרמניה, בערב יום כיפור. מייד למחרת, נערך על ידי ארגון 'מצעד לחיים', מפגן הזדהות ומחאה. ביחד עם הקהילה היהודית".

 

ממתינים לחידוש הפעילות

פעילויות רבות, מתוכננות על ידי הארגון לימים בהם ניתן יהיה לחדש את הפעילות במלוא היקפה. בשלוחה הישראלית שבקיסריה, מחכים לפתיחה מחודשת. ולאירוח של ניצולי שואה מארגונים וולונטריים שונים. כגון 'יד לעזרה ישראל'. המתמקד בניצולים ממוצא רוסי. בנוסף, מתכוננים להגעתה של מתנדבת נוספת לבית, דוברת השפה הרוסית. שאינה יכולה להגיע עתה, בשל הקורונה. בנוסף, מתוכננים אירועים גדולים שונים. כגון אירוע תמיכה בניצולי שואה, המתוכנן להתקיים בפולין, בחודש אפריל הקרוב. וגולת הכותרת: מפגשים בין בני נוער, ניצולי שואה ואנשי ארגון 'מצעד החיים'. האמורים להתקיים בעשר ערים בישראל, במהלך חודש מאי. ובשיאם צפוי להתקיים גם פסטיבל אחווה ענק.

יגאל אבן זיו: "מדובר בארגון ללא מטרות רווח. שמבחינה תיאולוגית, שם לו למטרה לתמוך בעם הנבחר. תוך התחייבות, שלא לעסוק במסיונריות כלל. אשר מיושמת בפועל. בימים אלה, מתקיימים מפגני תמיכה בכל העולם. ומתקיימות ישיבות זום. ואנחנו מחכים לחזרה לשגרה".

 

 

 

הישארו מעודכנים בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות