fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו: הכרישים של חדרה עדיין כאן

האם נגיף הקורונה שניקה את הים מבני אדם הוא שגרם לכרישים של חדרה להאריך את שהותם השנה באזורנו או שמא יש סיבה אחרת? כתבנו "צלל" ומצא
הכרישים של חדרה, מאי 2020 | צילום: אלמוג בר
הכרישים של חדרה, מאי 2020 | צילום: אלמוג בר

הכרישים של חדרה, מתברר, העדיפו השנה להאריך את שהותם באזורנו. בימים כתיקונם בתקופה זו של השנה, חופי הים עמוסים מתרחצים וסירות משייטות מכל עבר. השנה, נגיף הקורונה גזר עלינו לדחות את תחילת עונת הרחצה, אך היו מי שניצלו זאת להאריך את שהותם במימי הים השקטים בחדרה.

אזור הארובות ידוע כאתר שבו נצפים מדי חורף (בדרך כלל עד סוף מרס) זני כרישים שונים דוגמת העפרורי, שיכול להגיע לאורך של מעט יותר מ-4 מטרים ולמשקל של כ-340  קילוגרם, והסנפירתן, הצנוע יותר, שנצפה לרוב באורך של 2.5 מטרים ושוקל כ-50 קילוגרם. שני הזנים אינם כוללים בתפריט הטבעי שלהם את האדם, אבל מיותר לציין שכדאי להימנע מבדיקת הנושא. 

תיעודים מראשית החודש (מאי) של צוללנים – שהפכו את המעקב ואת החיפוש אחר החיה המרשימה הזו לתחביב ואף למשימה של ממש –  מעלים את השאלה מה גרם לכרישים להישאר השנה זמן רב יותר בחופינו?

כנראה שלא הכל סובב סביב הנגיף המדובר. בפורומים השונים של הצוללנים, חובבי הכרישים, מצוינת בעיקר העובדה שהמים עדיין קרירים ביחס לשנים שעברו, וזאת כנראה הסיבה האמיתית שמשאירה כאן את הכרישים ונותנת לנו הזדמנות לקבל עוד הצצה לעולם התחתון והפראי שלהם, ממש כאן, ליד הבית.

כמה האדם קטן לעומת הטבע

את אלמוג בר, צוללן חופשי בן 25, תפסתי לשיחה ממש כמה דקות לפני שנכנס לעוד צלילה בחיפוש אחר טבע פראי מתחת למים.

אלמוג בר, ספר לי קצת על החוויה של המפגש עם הכרישים.
"המפגש עם הכרישים היה מתוכנן. זו חיה אצילית שרק לידה מבינים כמה האדם קטן לעומת הטבע. כשאתה יושב על החול, הם מגיעים מתוך סקרנות לבדוק מי אתה ולא פוחדים להתקרב אפילו למרחק של נגיעה".

כרישים בחדרה מאי 2020 | צילום: אלמוג בר
כרישים בחדרה, מאי 2020 | צילום: אלמוג בר

יש לך השערה מדוע זכינו לחזות בהם גם בחודש מאי?
"אכן במרס הם מתחילים לעזוב, בסרטון שצילמתי רואים עדיין המון כרישים, למרות שרובם כבר עזבו את חופי הארץ".

צפו בסרטון המרשים שצילם אלמוג בר:

לראות אותם שוחים מטר ממך זה טירוף

גם איתי, צוללן ותיק ומנוסה, לא נשאר אדיש למראה המרהיב ולמפגש עם תושבי השכונה המערבית ביותר בעיר.

בר: "הצלילה ליד הכרישים היא חוויה מטורפת. בתור מי שצלל בהמון מקומות בעולם, זאת רמה גבוהה מאוד לצלול ליד כל כך הרבה כרישים ולראות אותם שוחים מטר ממך זה טירוף". 

בתשובה לשאלה על הארכת שהותם של הכרישים השנה באזורנו, גם איתי מסכים שהדבר קשור להתארכותו של החורף.

כריש עפרורי בחדרה | צילום: איתי
כריש עפרורי בחדרה | צילום: איתי

חדשות נוספות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות