fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פניה דחופה לשר אריה דרעי

שיתוף פעולה בין המשנה לראש העיר, עו"ד יניב דרי לבין המשנה לראש העיר בועז ביטון, הוליד פנייה דחופה ללשכת השר
אריה דרעי (צילום: Zaher333, ויקישיתוף, C BY-SA 4.0)
אריה דרעי (צילום: Zaher333, ויקישיתוף, C BY-SA 4.0)

שני חברי מועצת עיריית חדרה, עו"ד יניב דרי ובועז ביטון, פנו לאחרונה לשר הפנים אריה דרעי. המטרה: סיוע לבעלי עסקים חדשים בעיר. שאינם עומדים בקריטריונים של התוכנית לסיוע כלכלי,  הניתנת לבעלי עסקים בשל נגיף הקורונה. וזאת משום שעסקיהם החלו לפעול עם פרוץ המגיפה, או מעט לפניה. ולכן, אינם זוכים לסיוע מטעם המדינה כלל. על אף העובדה שהעסק שלהם סגור ואינו מתפקד כלל בימים אלה. כיוון שעל פי הקריטריונים, עליהם להוכיח פעילות בשנת המס הקודמת. שבה, כאמור, לא היה בבעלותם עסק. או, לחלופין, להיות בעליה של החנות. ולא רק השוכרים בפועל.

 

יניב דרי (צילום: עצמי)
יניב דרי (צילום: עצמי)

 

הפסדים רבים

בעלי חנויות אשר פתחו את העסק שלהם לא מכבר ושכרו לשם כך חנות בעיר, נמצאים כיום בבעיה קשה. החנות סגורה, העסק אינו מתפקד אבל הם אינם זכאים לסיוע מהמדינה. זאת, כאמור, בשל העובדה שהעסק טרי וחדש ונפתח רק בסוף שנת 2019. או בתחילת שנת 2020. כך שבעלי העסקים האלה, בבעיה. יש לציין, כי בעלי עסקים שגם החנות בבעלותם,  כאמור, בכל זאת זוכים למענקי מדינה. על אף העובדה שהעסק שלהם חדש. אולם לא מי ששוכרים. הבעיה היא, שהשכירות נמשכת וכן גם תשלומי הארנונה. מה שמוביל, בהכרח, לבור כלכלי.

שני בעלי עסקים כאלה, השוכרים את חנויותיהם, פנו  השבוע ללשכתו של המשנה לראש העיר,  עו"ד יניב דרי. בבקשה לסייע בידם. וזה מה שהוליד את היוזמה של הפנייה לשר דרעי. בעלי העסקים הללו, מעדיפים להישאר בעילום שמם ואינם רוצים להתראיין לכתבה.

"נבקש להפנות אליך סוגיה בהולה זו", נכתב בפנייה אל לשכת השר דרעי. "על מנת שתול לתת דעתך על כך. ולאפשר הרחבה של הנחת הארנונה, במסגרת תוכניות הסיוע שבנדון. או, לחלופין, בהוראת שעה. שתחייב את הרשויות המקומיות, ליתן אפשרות לניצול הפטור על נכס ריק. גם לשוכר, שהחל להחזיק בנכס לפני תחילת מגיפת הקורונה".

 

בועז ביטון
בועז ביטון (צילום: יח"צ)

הבעלים אינם מעוניינים בהטבה

ועוד הוסיפו וכתבו עו"ד יניב דרי ובועז ביטון בפנייתם, כי בעלי העסקים החדשים, שהם גם שוכרי חנויות, חשים חוסר אונים מוחלט. עקב העובדה שהם נופלים בין הכסאות. מחד, אינם זוכים כלל למענקים ולהקלות. מאידך, הרי שבעלי החנויות, שהשכירו להם אותן, אינם מעוניינים בעצמם לקבל את ההנחות בארנונה.  המגיעות להם על פי חוק וניתנות לבעלי עסקים למשך חצי שנה. "ההטבה בתשלומי הארנונה לנכס ריק", נכתב בפניה לשר הפנים אריה דרעי, "מוקנית לבעליו של הנכס באופן חד פעמי. ולמשך תקופת זמן, שלא תעלה על שישה חודשים. וכך נוצר כשל. לפיו בעלי הנכסים מבקשים לשמור לעצמם את הזכות להטבה זו, בתום תקופת השכירות. והשוכר, החוליה החלשה בשרשרת, מתמודד עם עסק סגור ועם היעדר פרנסה. ונאלץ לשלם את כלל העלויות, ללא הנחה. בזמן שבית העסק אינו פעיל. ואינו מניב הכנסות".

כעת, ממתינים חברי מועצת העיר ביטון ודרי לתשובה מלשכת שר הפנים אריה דרעי.

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות