fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מגע הקסם של דורון בן דור: המנהל המקצועי שרשם עליית ליגה שישית בקריירה

האם מדובר בשיא בכדורגל ישראלי? מה שבטוח הוא שבכל קבוצה אליה מגיע דורון בן דור, הוא מוביל אותה להצלחה ולעליית ליגה. בעונה האחרונה הוא עשה את זה עם קבוצה שהוקמה רק לפני שנתיים. מה סוד ההצלחה? וגם: באיזו קבוצה הוא יהיה בעונה הבאה?
מר עלייה. דורון בן דור חוגג עם עוד צלחת אליפות צילום: אבי רביבו

שנתיים בלבד לאחר שהוקם, רשם מועדון הכדורגל צופי חיפה, הישג היסטורי כשהעפיל לליגה ב'. ראשי המועדון מדברים על הישג חסר תקדים, בעיקר נוכח הטלטלה שעברה הקבוצה במהלך העונה בעקבות פרוץ מלחמת חרבות ברזל, ששיבשה את לוח המשחקים וגרמה לעזיבתם של לא פחות מ-14 שחקנים. בקבוצה התעשתו מהר והשלימו במהרה את הסגל החסר בשחקנים חדשים.

לצד המאמנים סטו יעקוביאן ואלעד ואנונו, עוזר המאמן חנן קייטל, מאמן השוערים אורן משולם, המנכ"ל שרבל מטר, וחברי ההנהלה חנא פרהוד, סטרק יעקובין וג'ורג' אסעד, עמד המנהל המקצועי דורון בן דור, שרשם עליית ליגה שישית.

בן דור: "זאת העלייה הכי קשה אבל גם הכי מתוקה שחוויתי כמנהל מקצועי. היה מאבק צמוד בצמרת שהוכרע רק במחזור האחרון. עם פרוץ המלחמה, הליגה הושבתה ולא התאמנו כמעט חודשיים. 14 שחקנים עזבו אותנו באותה תקופה קשה, כל אחד מסיבותיו, והיה צורך להשלים את הסגל בשחקנים חדשים. מה שקרה זה שפשוט באמצע העונה הקמנו קבוצה חדשה. לא הרבה נתנו לנו סיכוי לעלות, אבל בישורת האחרונה של העונה, ברגעי ההכרעה, השחקנים עשו את העבודה ובגדול. יש במועדון הזה צוות אנשים מעולה. כשהגעתי לקבוצה הבטחתי לראשי המועדון שאעשה את הכל כדי להעלות אותם ליגה ואני שמח שהצלחתי במשימה. היינו הקבוצה הפורייה ביותר מבחינת כיבוש שערים וגם ספגנו הכי פחות. אני מאושר בשביל המועדון ובשביל האוהדים".

קודם לכן, חתום בן דור על עלייתם של הקבוצות הבאות: מכבי נהריה (מליגה ג' לליגה ב'), מ. ס. קריית ים (מליגה ג' לליגה ב' ולאחר מכן מליגה ב' לליגה א'), מכבי נווה שאנן (מליגה ג' לליגה ב'), מכבי עוספיה (מליגה ג' לליגה ב'). העונה הוא עשה את זה עם מועדון הכדורגל צופי חיפה שנקרא על שם סמיר פרהוד, ממייסדי המועדון בעבר.

בן דור: "אין פה סודות של הצלחה. הכל עניין של עבודה קשה, הכרת הכדורגל הישראלי על כל מרכיביו ומגבלותיו, הבנת הכדורגלן הישראלי, חיבור עם האנשים הנכונים וכמובן תמיכה ושיתוף פעולה מצד ראשי ואנשי המועדון".

צופי חיפה חוגגת עלייה היסטורית
צילום: אבי רביבו

צופי חיפה סיימה כאמור את העונה במקום הראשון עם 56 נקודות כשהיא הקדימה את צעירי חיפה שסיימה במקום השני עם 55 נקודות. לקבוצה מאזן של 18 ניצחונות, 2 תוצאות תיקו ו-2 הפסדים. הקבוצה גם הבקיעה 87 שערים לעומת 10 שערים בלבד שספגה במהלך העונה כולה.

כעת, אחרי שחגג עלייה נוספת, שישית במספר, מתפנה בן דור לאתגר הבא כשחתם השבוע על תפקיד במנהל המקצועי בקבוצת הפועל טירת הכרמל מליגה ב'.

בן דור: "כששימי פרץ, היו"ר של הפועל טירת הכרמל, פנה אליי, היה לי די ברור שאני מגיע וסוגר מעגל. זה לחלוטין חלום שמתגשם. בגיל 14, כשהייתי תלמיד בכפר גלים, הייתי מגיע לצפות במשחקים של הפועל טירת הכרמל המיתולוגית, ששיחקה אז בליגות הבכירות יותר. הגעתי למועדון עם מסורת במטרה להרים את הכדורגל בעיר ולגרום לקהל לחזור ולהתחבר לקבוצה. המטרה היא אחת ויחידה: עלייה לליגה א'. אני מאמין שבכוחות משותפים ובעזרת השם נעמוד במשימה".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות