fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נשקלת העמדתו לדין של ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן

פרקליטות מיסוי וכלכלה, הודיעה לראש עיריית חדרה שהיא שוקלת להעמידו לדין בכפוף לשימוע. העבירות בוצעו לכאורה בין אוקטובר 2013 ליוני 2018
צביקה גנדלמן חוגג (צילום: שלומי גבאי)
צביקה גנדלמן חוגג (צילום: שלומי גבאי)

העבירות בגינן נשקלת העמדתו לדין של ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, כוללות: מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה, שיבוש מהלכי משפט ועבירה לפי חוק המחשבים. על פי הכתוב במכתב השימוע, העבירות הללו נעברו בתקופה שבין אוקטובר 2013 לבין יוני 2018. בשנים הללו, כיהן גנדלמן כראש עירייה וכראש הוועדה לתכנון ובנייה חדרה. בנוסף לגנדלמן, נשקלת העמדתם לדין של מנהלת לשכתו של גנדלמן, בגין מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה ועבירה על פי חוק המחשבים. ושל נהגו של גנדלמן, בעבירה של שיבוש מהלכי משפט.

 

צביקה גנדלמן בהארכת מעצרו בבית המשפט(צילום: גדעון מרקוביץ)
צביקה גנדלמן בהארכת מעצרו בבית המשפט(צילום: גדעון מרקוביץ)

 

ניגוד עניינים

על פי הכתוב במכתב השימוע, היה שמואל לוי יזם ואיש נדל"ן. בעל אינטרסים כלכליים בעיר חדרה. שמילא מגוון תפקידים במנגנון העירוני, לרבות ממלא מקום ראש העירייה. לוי, קידם את מועמדותו של צביקה גנדלמן לראשות העירייה, במערכת הבחירות של 2013. תוך שהוא מנצל את כוחו הפוליטי ואת יכולת ההשפעה שלו, על הבוחרים בעיר. עוד עולה במכתב השימוע, כי לאחר בחירתו לראשות עיריית חדרה ולאורך השנים שלאחר מכן, חש גנדלמן מחוייבות אישית עמוקה כלפי שמואל לוי. וחשש שיפעל למניעת בחירתו בעתיד. ובשל כך, נקלע למצב של ניגוד עניינים. בין תפקידו הציבורי, לבין רצונו להיטיב עם לוי. וכפועל יוצא: להיבחר לכהונה נוספת. צביקה גנדלמן, לא דיווח על ניגוד עניינים זה לגורמים הרלוונטיים. ולא חתם על הסדר ניגוד עניינים, כנדרש בדין.

גישה ישירה ללשכת ראש העיר

ניגוד העניינים הזה, בא לביטוי בכך שלשמואל לוי ניתנה גישה ישירה ללשכת ראש העיר. באופן תדיר ושוטף. וכן,  בנוסף, טופלו בקשותיו של לוי לקידום והעסקה של עובדים כאלה ואחרים בעירייה.

כמו כן, לא פסל עצמו גנדלמן מלדון בענייניו של שמואל לוי, במסגרת תפקידו הציבורי. כך, למשל, הוא דן בבקשה של חברה בבעלותו של לוי, להכשרת חריגת בנייה. בבניין משרדים במרכז העיר חדרה. ואף לקח חלק בהחלטה שאישרה את הבקשה, חתם על היתר בנייה לפרוייקט נדל"ן שללוי היה בו אינטרס כלכלי מהותי והיה שותף למתן היתר בנייה לבית אבות סיעודי, על קרקע שהיא בבעלותו של לוי.

 

שינויים ביומן והוצאת פלט כוזב

זאת ועוד: בסוף ינואר 2018 התקבלה בלשכת ראש העיר פנייה, לפי חוק חופש המידע, לקבל את יומני הפגישות של צביקה גנדלמן. מאחר וכך, סיכמו הוא ומנהלת לשכתו כי היא תמחק מיומנו הממוחשב של ראש העיר, חלק מהפגישות שהופיעו בו. זאת במטרה להסוות את הקשר הפסול, שקיים עם לוי. בהתאם לסיכום שלה עם צביקה גנדלמן, ביצעה מנהלת הלשכה שינויים ביומן. והפיקה ממנו פלט כוזב, במטרה להעבירו למגיש הפנייה. וכן העבירה מנהלת הלשכה לממונה על חופש המידע בעירייה, הערכה מופרזת של שעות העבודה. הנדרשות לצורך ביצוע הטיפול בבקשה הזו. דבר שהוביל למחיר גבוה של אגרת טיפול ומשיכת הבקשה של הפונה.

 

הכשלת החקירה הפלילית

כעולה ממכתב השימוע, עדכן הנהג של צביקה גנדלמן, בהנחייתו, את שמואל לוי. בנוגע לגביית הודאה במשטרה, של חבר אופוזיציה בעיריית חדרה. שעניינה, בין היתר, יחסיו של גנדלמן עם לוי. ואף העביר לו מסר, להתרחק מהעירייה בתקופה הקרובה. זאת בכוונה למנוע, או להכשיל את החקירה הפלילית.

התיק כולו, מנוהל על ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה. החקירה עצמה, בוצעה על ידי יאח"ה בלהב 433 של משטרת ישראל.

 

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות