fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יד ימינו

ביחד עם ראש עיריית אור עקיבא, יעקב אדרי, נעצרה גם אורלי יחזקאל. מי שהייתה ועודנה מקורבת אליו במשך שנים. חבר מועצת עיריית חדרה: "הייתה לאורלי שליטה מלאה על יעקב"
אורלי יחזקאל. צילום פרטי
אורלי יחזקאל. צילום פרטי

אתמול, יום שלישי, נעצר ראש עיריית אור עקיבא, יעקב אדרי. בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים. יחד איתו, נעצרו גם שלושה מקורבים. ביניהם מי שהייתה יד ימינו לאורך שנים, אורלי יחזקאל.  תושבת חדרה, לשעבר מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל. שאחזה במגוון לא קטן של תפקידים כאלה ואחרים. ביניהם: ראש מטה שר הבריאות ושר הקליטה, יו"ר הדירקטוריון לפיתוח מזרח ירושליים, חברת מועצה במועצה לשידורי כבלים ולווין ועוד. ובהווה, לוביסטית. או, כפי שכתוב באתר הפייסבוק שלה: עוסקת ב"רגולציה, ייעוץ אסטרטגי, ניהול תיאום ויזום פרוייקטים, ניהול עסקי, יזמות ובנייה אקולוגית". תחת חברה בבעלותה ובניהולה.

קווים לדמותה של מי שהייתה ועודנה, במשך שנים, יד ימינו.

 

עיריית אור עקיבא הבוקר \ צילום: איילת קדם
עיריית אור עקיבא הבוקר \ צילום: איילת קדם

 

לא הצליחה להתברג

במשך שנים, הוגדרה אורלי יחזקאל כפעילה חברתית. כזאת הדואגת, למשל, לחלק תיקי בית ספר לילדים נזקקים, ביחידת הנוער של מתנ"ס אולגה. וזו רק אחת הדוגמאות. אורלי יחזקאל, נולדה וגדלה בגבעת אולגה. למשפחה מרובת ילדים. כיום, היא מתגוררת בשכונת ניסן בחדרה. לפני שנתיים, הדליקה יחזקאל משואה ביום העצמאות בעיר. לפני שנה, ניסתה להתמודד ברשימת הליכוד לכנסת. "גם בכנסת הבאה, כנציגה של מישור החוף, אני מתכוונת לפעול ברוח הליכוד ולחזק את הנושאים החברתיים", אמרה אז.  "בשנים האחרונות, התמקדתי במאבקי הקשישים והנכים להעלאת הקצבאות. ובמאבק המשפחות הצעירות להורדת יוקר המחיה". אולם לא הצליחה להתברג פנימה.

עד לפני מספר שנים, שימשה אורלי יחזקל כדוברת עיריית אור עקיבא. לאחרונה, עד זמן מעצרה, עדיין דבררה את העירייה. לדבריה, היא עושה זאת שלא בשכר. עבור ראש עיריית אור עקיבא. באין לעיריית אור עקיבא דובר של קבע. עיתונאי המקומונים בסביבה, יודעים שככה זה עובד. רוצים תגובה מעיריית אור עקיבא? פונים לאורלי יחזקאל.

אדרי עצמו, שימש בעברו חבר כנסת מטעם הליכוד. וכן  סגן השר לבטחון פנים, שר הבריאות, השר המקשר בין הממשלה לכנסת, השר לקליטת עלייה והשר לפיתוח הנגב והגליל. באוקטובר 2013, זכה אדרי בבחירות לראשות עיריית אור עקיבא. וב-2018, זכה פעם נוספת. וכאמור, דרכו הפוליטית, נשזרה בדרכה של אורלי יחזקאל. אשת אמונו.

 

בהצלחה בפריימריז. אורלי יחזקאל וידיד
בהצלחה בפריימריז. אורלי יחזקאל וידיד

 

"אני לא יודע מי שילם לה ומה"

בהחלטה על המשך מעצרה של אורלי יחזקאל למשך שמונה ימים, שהתקבלה אתמול על ידי השופט גיא אבנון, בבית משפט השלום בראשון לציון, נכתב ביחס אליה ולקשר ביניהם: "החשודה נעצרה הבוקר. זאת במסגרת חקירה, המייחסת לה עבירות תווך ושוחד, קשירת קשר לפשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף ושימוש במסמך מזוייף, הלבנת הון ועוד. החשודה שלפנינו, היא לכאורה יד ימינו של מר אדרי. ועומדת בליבת החשדות. חמרי החקירה שהובאו לעיוני  ב-26.10.20, מבססים חשד סביר. הקושר את החשודה למכלול העברות המיוחסות לה, בריבוי מקרים. שבתי ועיינתי היום בחלק מחומרי החקירה. כמו גם במסמכים שנאספו מאז הפכה החקירה לגלויה. ואני קובע קיומו של חשד סביר, הקושר את החשודה לעברות המיוחסות לה".

ובינתיים בעיר חדרה, עיר מגוריה של אורלי יחזקאל, סערה זוטא. בעיקר בקרב חברי מועצת העיר. שרובם ככולם מכירים את אורלי יחזקאל, בשל פעילותה הפוליטית והוולונטרית בעיר.  אבל לא רק.

אף אחד מהאנשים אתם דברתי, לא ידע להצביע בבירור על אופי פעילותה של יחזקאל. כמו גם על אופי הפעילות מול אנשי הקשר, בעסק הנוכחי שלה.

"אני מכיר אותה כבר עשר שנים" אומר אחד מחברי מועצת העיר, החפץ בעילום שמו, לחדשות חדרה. "היא תמיד הביאה תיקים לילדים לפני כיתה א', כאלה דברים. היא הייתה פונה להרבה אנשים וקרנות, היו לה קשרים טובים ואנשים תרמו. היא הייתה שנים בקרן לפיתוח קיסריה, כמו יועצת שם. אחרי זה, הכריזה על עצמה כלוביסטית. אני לא יודע מי שילם לה ומה. אבל פנו אליה המון. מי עבד איתה? זו שאלה קשה. היא הייתה די עצמאית. אני נתקל באנשים מהסוג הזה. שמחברים בין אנשים. אז אף פעם לא שאלתי את עצמי".

 

"היא הפילה את יעקב"

חבר מועצת עיר נוסף, מביע צער גדול. במיוחד עקב העובדה שיעקב אדרי, נמצא במעצר. "זה משהו נורא, היא הפילה את יעקב והוא נפל בחוטים שהיא טוותה לו. אני בטוח בזה", הוא אומר. ונבהל מדבריו וממהר לקטוע את השיחה בנושא.

חבר מועצת עיר נוסף, אומר לחדשות חדרה: "אני מקווה שהכל אצלה יעבור בשלום. הייתה לאורלי שליטה מלאה על יעקב, כולם יודעים את זה".

אדם אחר, המוכר ומקושר מאוד בעיר חדרה: "אני מכיר את הסיפור ומעדיף לא להתעסק עם זה. היה בעבר ספור, ביני לבינה. אבל לא דברתי מילה. וכעבור שנים, היא בקשה שאעזור לה. עם כל מיני אנשים מהעיר, וקרובי משפחה ומקורבים, עשיתי את זה בחינם. אני בהלם טוטאלי מאתמול. אורלי רבה עם לא מעט אנשים. זה מה שאני יודע".

ובינתיים, בעיריית אור עקיבא, אין יוצא ואין בא. על הכניסה לבניין העירייה, מופקד שומר. האוסר את הכניסה. על אף שאני מזדהה כעיתונאית. לשאלה האם יש לעירייה, נכון לעכשיו, דובר, הוא אינו משיב. נבלע בתוך הבניין, יוצא כעבור איזה זמן ואומר שלא. "אם את רוצה לדבר עם מהנדס העיר, הוא יצא בחוץ. אי אפשר להיכנס. אי אפשר לדבר עם המזכירה. תחכי לו עד שיבוא. מתי? אני לא יודע".

"זאת הבעיה בעיירות שהופכות לערים", מסכם בכיר בעיריית חדרה, החפץ בעילום שמו. "שאין בעל בית ותרבות ארגונית".

 

מעו"ד משה יוחאי, סנגורה של אורלי יחזקאל, נמסר: "בזה היא הפילה אותו? בתלושי מזון של 14-15 אלף שקל? איך אנשים ישימו מוניטין בצד, בשביל סכום כזה פעוט? אורלי ידועה בתור אישה, שעובדת עם משפחות נזקקות. על זה הפסטיבל? באמת. הדבר שהם רוצים, זה להפעיל לחץ. כי חוקרים אותה רק על תלושי מזון. שקבלה כהטבה, או טובת הנאה. זה הדבר היחידי, שהיא נחקרת עליו".

 

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות