fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה כבר לא אדומה: מסקנות לשימור המצב הונחו על שולחנו של ראש העיר

בימים האחרונים של סוף הסגר, הפכה חדרה מעיר אדומה לצהובה. מסקנות ואמצעים לשיפור המצב, גובשו על ידי צוות פעולה. רון שגן: "יש לגייס את התושבים"
רון שגן

חדרה החלה את הסגר הנוכחי, עם נתוני תחלואה מדאיגים. שהפכו אותה לעיר אדומה. עם תום הסגר השתנה המצב, וחלה ירידה בתחלואה. יחד עם זאת, הביע אתמול פרוייקטור הקורונה, רוני גמזו, דאגה ביחס לחדרה. עקב הימצאות מוקדי קורונה בעיר. כלומר: מגמת הירידה בתחלואה משתפרת. אבל עדיין קיימים בעיר חדרה מוקדי הדבקה. אי לכך, כונס בעיר צוות פעולה.

 

אנחנו עלולים להיות שוב אדומים

חבר מועצת עיריית חדרה, יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ומחזיק תיק ההנדסה בעיר, רון שגן, השתתף בצוות הפעולה. שגיבש את המלצותיו במהלך השבוע שעבר. בצוות הפעולה הזה,  שבראשות סמנכ"לית חברה וקהילה אסנת ספורטה, השתתפו גם חברי מועצת העיר הרב בנצי נורדמן, שי ברכה  ומשה אלמליח. בנוסף, לקחו בו חלק גם פונקציונרים שונים מהעירייה.

המטרה: הפקת לקחים ומסקנות מנתוני התחלואה הגבוהים שהיו, וגיבוש המלצות. שיסייעו בשמירה על נתוני הדבקה נמוכים. רון שגן בראיון לחדשות חדרה: "כבר לפני כשבועיים, שלחתי מייל לראש העיר צביקה גנדלמן. בנוגע לחשיבותו של גיבוש צוות פעולה כזה. ומסתבר שהתפרצתי לדלת פתוחה. הרעיון של הפורום שגובש, היה לזהות ולקטלג אוכלוסיות שונות בעיר. ולפנות לכל אחת מהאוכלוסיות הללו, בדרכים המתאימות לה. כבר הבנו, כי אכיפת עטיית המסיכות, אינה מספקת. וצריך לגייס את התושבים ולרתום אותם לטובת העניין. כי אנחנו עוד רגע, עלולים להיות שוב אדומים".

מסקנות צוות הפעולה, הונחו ביום חמישי שעבר על שולחנו של ראש העירייה, צביקה גנדלמן.

 

"לפנות לגבאים בבתי הכנסת"

תן לי דוגמאות

"הרעיון הוא לפלח את האוכלוסיות. גם בפן העדתי: יוצאי ברה"מ, יוצאי אתיופיה. ולגייס, למשל, 'נאמני קורונה'. כלומר, נערים ומתנדבים. שיסיירו בתוך השכונות השונות ויערכו בהן הסברה לתושבים".

גם בשכונות החרדיות?

"השכונות החרדיות בעיר חדרה, אינן מקשה אחת. גבשנו תוכניות, כיצד לפנות לגבאים בבתי הכנסת, למשל. באיזו דרך נפרסם את ההיערכות שלנו, נערוך להם מעין 'הכשרה' ונשמור אותם כחלק מהמערכת".

 

לשקף את הנתונים

ומה עוד בתוכנית?

"העלאת קמפיינים של הסברה במוקדי ההדבקה. למשל בסופרים. לרכז מול הסופרים את ההסברה. וגם העלאת סרטונים של נפטרי הקורונה מחדרה לרשת. ולשקף את נתוני התחלואה לתושבים מידי יום, כמו שהם. אנשים נפטרו מקורונה בחדרה. וצריך לשקף את זה, כדי לזעזע את התושבים ולגרום לשינוי ולירידה בנתוני התחלואה, להמשיך לקרות".

בימים הקרובים, יתגבש מערך הפעולה.

 

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

כבר הורדתם את האפליקציה של חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!
להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!
לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות