fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ההפגנות בחדרה והסביבה אתמול: רימון עשן נזרק על מפגינים, שוטרים הטילו קנסות

הפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, נערכו בכל רחבי הארץ. גם בחדרה, פרדס חנה והסביבה. על מפגינים בצומת מגד בפרדס חנה נזרק רימון עשן, בכיכר הנדיב התבקשו מפגינים לתת תעודות זהות
ההפגנה בכיכר הנדיב, אילנה פלדה והשוטרים \ צילום: איילת קדם
ההפגנה בכיכר הנדיב, אילנה פלדה והשוטרים צילום: איילת קדם

הפגנות קטנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, נערכו אתמול בפרדס חנה, חדרה והסביבה. ההפגנות החלו בסביבות השעה חמש אחר הצהריים, וכללו מספר צמתים עיקריים. בכולם, נשאו המפגינים שלטים בגנות בנימין נתניהו והממשלה, שמרו על מרחק של שני מטרים זה מזה, והקפידו על עטיית מסיכות.  וגם על הפגנות בטווח של קילומטר בלבד מהבית. כנדרש. בפרדס חנה התרחשו מספר אירועים חריגים, אולם בסך הכל עברו ההפגנות בשקט יחסי. אבל זה לא תמיד ככה.

צביה שרעבי, המפגינה מידי שבוע בחדרה: "ההפגנות שלנו קטנות, כי אנחנו מפחדים".

 

ירק ושבר את הדגל

בפרדס חנה, חדרה והסביבה, מתקיימות ההפגנות בצמתים מזה מספר חודשים. לעתים, מלוות ההפגנות בתקריות אלימות. צביה שרעבי, המפגינה במספר צמתים בחדרה: "לפני כמה שבועות, כשהלכנו להפגין בשכונת בית אליעזר, פתאום התקרבו אלינו שני בני נוער. הם היו בתוך רכב וכנראה חזרו בדיוק מהים, כי הם היו בלי חולצות. אחד מהם, הנהג, הוציא את פלג גופו העליון מחלון המכונית, קילל וירק. ואז עצר את הרכב בפתאומיות ורץ לכוון שלנו. תפס את אחד הדגלים השחורים וזרק אותו על הכביש". לדבריה, לא הוגשה עד היום תלונה במשטרה.

"מאז לא הלכנו אף פעם להפגין שוב בבית אליעזר", היא אומרת, "ואנחנו מפגינים בכיכר התשעה שבכניסה לעיר, ובצמתים אחרים. כל פעם בצומת אחר. אבל אתמול לא היה כלום, רק קצת צפירות נגד וצרחות של 'רק בנימין נתניהו', וזה הכל".

המשטרה הגיעה?

"לא. אבל הם מגיעים לפעמים. ואני חושבת שעל המשטרה לשמור עלינו, על המפגינים".

 

המשטרה דורשת מהמפגין לעזוב \ צילום: איילת קדם
המשטרה דורשת מהמפגין לעזוב \ צילום: איילת קדם

 

"תמיד קורה משהו"

ההפגנות שנערכו בפרדס חנה, היו קצת פחות שקטות מזו של חדרה.

ההפגנה שנערכה בכיכר הנדיב בפרדס חנה, לוותה בשני שוטרים שהגיעו למקום ודרשו מאחד המפגינים, שעמד כמו בכל שבוע באמצע הכיכר, לרדת ממנה. לדבריו, כיוון שזה מסוכן. הוא ירד מהכיכר, מסר את מספר תעודת הזהות שלו לשוטרים והמשיך להפגין.

אילנה פלדה שהפגינה במקום, התבקשה גם היא למסור את מספר תעודת הזהות שלה. וכן מפגינה נוספת. פלדה: "השוטרים אמרו לאחת המפגינות שייתנו לה קנס, אבל בסוף צילצלו אליה ואמרו שהקנס מבוטל. אנחנו מפגינים כבר כמה חודשים, וזו הפעם הראשונה שנדרשנו לתת את תעודות הזהות שלנו. אבל המשטרה מגיעה במוצאי שבת, ולפעמים זה אפילו למזלינו. כי מגיע איזה בן בליעל שנוהג באלימות. בכיכר מגד, זרקו אתמול רימון עשן. אצלינו, בכיכר הנדיב, שבר מישהו את הדגל שלנו. שעמד באמצע הכיכר. על הפסל. זה מדאיג".

 

מהמשטרה נמסר בתגובה: "היו שוטרים בכל המוקדים, כשגרה. באחת הכיכרות פוזר חומר לא ברור על המפגינים. אנחנו פותחים בבדיקה של האירוע, למרות שלא הוגשה כל תלונה".

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות