fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גם למדינה נמאס: משרד האנרגיה עצר חלק מהעבודה באסדת לוויתן

בשל ריבוי התקלות, הודיע המשרד לחברת נובל אנרג'י, מפעילת אסדת לוויתן, כי עליה לעצור את פעילות המתקנים המשדרגים את יכולת הזרמת הגז מהאסדה. נובל אנרג'י: עד היום לא ארע כל מקרה של נזק סביבתי מהאסדה
אסדת הגז לוויתן | אסדת לוויתן (צילום: אלבטרוס)
אסדת הגז לוויתן | אסדת לוויתן (צילום: אלבטרוס)

לא רק לציבור נמאס מהתקלות החוזרות ונשנות באסדת הגז, כעת גם משרד האנרגיה מצטרף.

הממונה על הנפט במשרד האנרגיה הודיע לחברת נובל אנרג'י, מפעילת אסדת לוויתן, כי "לאור ריבוי התקלות באסדת לוויתן בתקופה האחרונה, עליהם לעצור כל פעילות במתקני הטורבו אקסדפנדר (TEX)". מתקנים אלה משדרגים את יכולת הזרמת הגז מהאסדה.

עוד הודיע הממונה לנובל אנרג'י כי חל עליהם איסור להתקדם בהרצת ובדיקת המתקן. "רק לאחר בחינה מעמיקה של משרד האנרגיה יחד עם חברת ייעוץ, יוחלט על המשך פעילותו של המתקן", נאמר בהודעת משרד האנרגיה. לצד זאת, במשרד מדגישים כי הפקת הגז הטבעי למשק ממשיכה כסדרה.
הודעה זו הגיעה כשבוע לאחר הפעלת לפיד הלחץ הגבוה באסדה, שגרמה להופעת להבה גדולה בצורת כדור אש מעל האסדה, מה שעורר בהלה בקרב תושבים ביישובי החוף.
בשבוע שעבר הודיע המשרד להגנת הסביבה לנובל אנרג'י כי ינקוט כלפיה בהליך אכיפה על שהפרה לכאורה את היתר הפליטה של האסדה. המשרד טען כי החברה נדרשה מערכות לניטור רציף ובקרה על פליטות מזהמים ולחברן למערכות בסיס הנתונים הארצי של המשרד. אולם, לטענת המשרד החברה לא מילאה אחר הוראות אלו במועדים שקיבלה, "ורק לאחרונה החל המשרד לקבל נתונים אלו לצורך פיקוח".

מנובל אנרג'י נמסר: נובל אנרג׳י ממשיכה לספק גז טבעי מלוויתן בבטיחות, אמינות ובאחריות סביבתית לשוק המקומי והאיזורי. לאורך העבודות על פיתוח לוויתן ומיום שהחלה הפקת הגז הטבעי ממנו לא ארע ולו מקרה אחד שבו נגרם נזק סביבתי. מאז שהחלה הפעלת אסדת לוויתן, נמשכת הפקת הגז הסדירה בלמעלה מ-96% מהזמן.

לצד זה, אכן היו מספר אירועים תפעוליים שבמהלכם הופסקה לפרק זמן קצר הפקת הגז כמו גם הפעלת לפיד שהוא חלק ממערך הפחתת הפליטות של האסדה, כתוצאה מעבודות יזומות כפי שקרה במקרה האחרון. המדובר בארועים נקודתיים שאופיינים לתקופת ההפעלה הראשונית ולעבודות יזומות. יודגש, באף אחד מהאירועים לא נגרמה השפעה סביבתית כלשהי ולא נפגעה בטיחות עובדי האסדה ותושבי האזור.

 

אהבתם את הכתבה?

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות