fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גלגולו של פוסט: מה קרה כשיו"ר סניף כחול לבן בפרדס חנה, יזם פוסט בין-מפלגתי

יגאל אבן זיו, יו"ר סניף כחול לבן ביישוב, יזם וניסח פוסט של פיוס משותף. אלא שנציגי הליכוד והבית היהודי, לא הצטרפו לקריאה. גם לא אחרי שתוקן
יגאל אבן זיו \ צילום: פרטי
יגאל אבן זיו צילום: פרטי

הרעיון  לכתיבת פוסט, עלה בדעתו של יו"ר כחול לבן ביישוב, יגאל אבן זיו, בתחילת השבוע. בעקבות פציעתו של תושב היישוב גיא לב, 48 מפרדס חנה, שהותקף  במהלך ההפגנה שנערכה בכיכר נווה תות ביישוב. כאשר חבורה של אנשים יצאה מפתח בית סמוך, ותקפה אותו. הרעיון  הראשוני של יגאל אבן זיו, היה לכתוב פוסט של פיוס בין-מפלגתי. עליו יחתמו יושבי הראש של כל המפלגות בעיר.

אלא שזה לא ממש צלח. יו"ר הליכוד לא הסכים לנוסח הראשוני של הפוסט. וכך גם יו"ר הבית היהודי. הנוסח שונה ועודן מעט. אבן זיו: "שיניתי את הנוסח, כי נוכחתי שהפציעה אירעה בעקבות רעש שנעשה לשכנים בהפגנה. זה לא היה על רקע פוליטי". אך למרות זאת, לא הצטרפו נציגי הבית היהודי והליכוד לקריאה המשותפת למיגור האלימות.

 

"המפגינים אינם מתחשבים בציבור בשבת"

בנוסח הראשון של אותו פוסט מדובר,  כמו גם בנוסח השני והמתוקן, כרך אבן זיו את מעשה האלימות שאירע, ביחד עם הפגיעה בחופש הביטוי. "עבריינים שחושבים שבאלימות ירתיעו את חופש הביטוי, ויפגעו במרקם החיים המשותפים ביישוב, חייבים לדעת שיסיימו מאחורי סורג ובריח", כתב. ואחרי שכתב, פנה לנציגי הליכוד והבית היהודי, ונענבה בשלילה לבקשתו, שייצטרפו אליו בקריאה משותפת למיגור האלימות.

יו"ר הליכוד, אלי ארביב,  מסביר לחדשות חדרה את הטעם: "אני מתנגד לכל אלימות שהיא, אבל אני נגד התופעה שמפגינים בכיכר, אינם מתחשבים בציבור בשבת. זה גם סוג של אלימות. אנחנו מדינה דמוקרטית, ולא בצורה כזאת פרדס חנה צריכה להתנהל. שכל אחד יישב בבית ויעשה חשבון נפש. אני לא יודע על המקרה הספציפי הזה. אבל גם המפגינים עצמם, צריכים לדעת שהם צריכים לכבד ולשמור על הסטטוס קוו של פרדס חנה. בואו רגע נרגיע. לא אישרתי לרשום באותו פוסט את השם שלי".

 

"הוא הוציא אותי מהרשימה"

גם שפיר זכריה, יו"ר סניף הבית היהודי ביישוב, לא ממש התלהב מהפוסט הנ"ל. "אבן זיו כבר הוציא אותי מהרשימה של החתומים על אותו פוסט", הוא אומר. "כי יש בעיה. פנו אלי כמה אנשים מהמפלגה שלנו, ואמרו לי לכנס את מועצת הסניף. ולהגיד להם בדיוק במה מדובר. כי אין לי זכות, באופן עצמאי, להחליט על הדברים".

כך או כך, החליט אבן זיו לשנות את הכתוב. פוסט חדש יצא לאור, כשהוא ארוך קצת יותר. ומנומק. ובסופו נכתבו השורות: "אין בקול קורא זה, האשמה לקבוצות או אנשים פרטיים בעלי עמדות פוליטיות. בנוסף, מתבררות עובדות חדשות, על כך שהאירוע הנו כתוצאה מרעש וסכסוך שכנים. ולא על רקע פוליטי כלשהו".

זה מרגיש כמו התקפלות 

אבן זיו: "אני לא מתקפל כאן"

הייתה יריקה לתוך מכונית של מפגינה. ככה זה התחיל

"למקרה הספציפי של הבחור, הייתי חייב להתייחס. הוא בעצמו, אמר שזה לא פוליטי".

ובכל זאת, ראשי הסניפים שהוזכרו לעיל, סירבו להצטרף לפוסט.

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות