fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בנימינה: קורסי מתנדבי מג"ב, להגנה על שטחים חקלאיים

המתנדבים שהחלו השבוע את הקורס, 15 במספר, יצטרפו לחברי תנועת השומר החדש. רכזת המתנדבים במועצה, רוית סימון: "אנחנו זקוקים למתנדבים בעלי סמכויות"
קורס מתנדבים למג"ב \ צילום: דוברות בנימינה
קורס מתנדבים למג"ב צילום: דוברות בנימינה

קורס חדש במושבה, למתנדבים במדים

יחידת מתנדבים חדשה, מצטרפת למתנדבי המשמר האזרחי והשומר החדש. שכבר פועלות בבנימינה והסביבה. והפעם: מתנדבים למג"ב. שילבשו מדים ויסייעו לארגון השומר הצעיר, בהגנה על השטחים החקלאיים הרבים באזור. למתנדבים יינתנו סמכויות שיטור. שאין ליתר המתנדבים, ביחידות שצויינו לעיל. ועל כן, הימצאותם חיונית.

15 מתנדבים, גברים ונשים, החלו את קורס המתנדבים, שהחל השבוע. והוא כולל שמונה מפגשים. בסיום הקורס הנוכחי, ייפתח קורס נוסף מתנדבים נוסף. כאשר המטרה הסופית היא הקמת יחידת סיור משותפת. של מתנדבי מג"ב הטריים וחברי השומר החדש.

הקורס נפתח ביוזמת רכזת המתנדבים במועצת בניימינה, רוית סימון. ובמהלכו, יוכשרו המשתתפים  לסיור בשטח, להפעלת סמכות ולטיפול באירועים שונים. בנוסף, יילמדו נושאי סמכויות, אתיקה, חובות וזכויות המתנדב, ואופן השיטור.

 

מבחן אמינות ושאלונים

הפרויקט הנוכחי, החל את דרכו  מתוך רצון להרחיב את פעילות האכיפה במושבות. אותה מבצע היום ארגון השומר החדש. פעילות אותה מוביל מנהל הביטחון הקהילתי עומרי מרקוביץ'. ולהקים יחידה עצמאית עם סמכויות שיטור, כאמור, בעלת אוריינטציה למגזר הכפרי.

לדברי רוית סימון, נערכו למתנדבים הפוטנציאלים סינונים רבים, טרם כניסתם לקורס. כגון מבדק אמינות וגם שאלונים שונים. על מנת לבחון את מידת התאמתם לתפקיד. המצריך מידה רבה של אחריות ואמינות. "בגלל הקורונה", היא מסבירה לחדשות חדרה, "הקורס הנוכחי מצומצם יותר. ולכן, ייפתח קורס נוסף מייד עם סיומו. תודה גדולה מגיעה למשפחת שרון, שאירחה אותנו בבוסתן של סבא יוסי בפרדס חנה. לפקד גבריאל אליהו, קצין מתנדבים מג"ב חוף. לרס"ב באשה חוסאם, רכז מתנדבים מג"ב חוף ולמב"ס מושבות הברון אבשלום כתריאל. שסייע רבות הוצאת הקורס הראשון לדרך".

ראש מועצת בנימינה, איתי ויסברג, מוסיף על דבריה: "חוזקה של קהילה, נמדד ברוח ההתנדבות שלה, ביציאה מאזור הנוחות הפרטי ובסולידריות. אני מברך את מתנדבי מג"ב החרוצים, שנרתמים למלאכה החשובה של הגברת הביטחון האישי במרחב הכפרי והאורבני".

 

ולמי שמעוניינים להירשם לקורס השני של מתנדבי מג"ב: ניתן להירשם בטלפון  של רוית סימון 054-8834083

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

כבר הורדתם את האפליקציה של חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!
להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!
לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות