fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי רוצה אוהלים בחוף פולג?

. מולנר: אם המיזם יהרוס לנו את החוף -אוותר עליו.
אוהלים בחוף. צילום רותי ברמן

תושבי נתניה מסתכלים צפונה אל השכנים בעמק חפר ורוצים להנות בחופשות בחופי הים בדיוק כמו שקורה בחופי בית ינאי וחבצלת השרון. לקראת סוכות החליטו כמה משפחות מפולג להעביר את החופשה באוהלים בחוף פולג. לאחר שהקימו את המאהל נשלחו לעברם פקחים וקנסו אותם למרות שהאוהלים שלהם לא היו על חוף הים אלא מעבר לגדר. פקח של מנהל מקרקעי ישראל שנשלח למקום אמר להם שהם לא בחוף הים ולא בשמורת טבע ומצידו אין שום בעיה שהם יהיו שם בתנאי שיפנו אחרי החג.

האוהל בפולג. צילום עצמי

ויכוח חם התנהל ברשת בנושא אוהלים על חוף הים. במנהלת החופים ניהלו מלחמה נגד האוהל בטענה שהוא הוקם בצורת מבנים ולא רק אוהלי משפחות פשוטים וניסו לפנות אותם. בעירית נתניה ראו מה קורה בחופים הקרובים בעמק חפר מראה שלא תמיד מחמיא לחוף ומביא אוכלוסיות מכל הארץ להתנחל לכל החג בחוף, אבל רוצים לאפשר לתושבי העיר לחגוג את החופשה גם בחוף הים.

וכך, השבוע העלה חבר מועצת העיר אלון אלראי את הרעיון להקים מתחם קמפינג מוסדר עם אופציות רישום לכל התושבים בחול המועד פסח סוכות צפונית לחוף פולג. "בחוף פולג קיימת מסורת רבת שנים של הקמת אוהלים בחוף בחגים בחול המועד, השנה התפתח שיח בעד ונגד, ולשני הצדדים היו נימוקים צודקים. הרעיון אותו הצעתי ללשכת ראש העירייה הינו למעשה הסדרת הנושא. הקמת מתחם קמפינג מסודר, אשר יכלול מציל, ניידת פיקוח ואבטחה, רכב הצלה וכל מה שנדרש בכל מתחם קמפינג מסודר. הרישום יהיה בתשלום עבור שירותים אלו וכל משפחה שתרצה תוכל להירשם ולהצטרף. העירייה תגדיר מראש את לוח הזמנים ואת מראה האוהלים וגודלם, כמו כן את הציוד שיהיה מותר להכניס לחוף. בתקווה שהרעיון יתקבל לקראת שנה הבאה.

אוהלים בחוף. צילום רותי ברמן

הממונה על החופים חברת מועצת העיר טלי מולנר: "במידה ואכן כל הדרישות הללו יקוימו אגף החופים יבדוק את כל המשמעויות ובמידה וזה יתאפשר נוכל להכשיר קטע חוף ייעודי לכך עם קביעה מראש של מראה אוהלים ואיזה ציוד יוכל להתלוות אליהם. המטרה שאנשים יהנו אבל שהחוף יספק את כל השירותים של הצלה אבטחה שירותים חיבור חשמל ועוד. נבחן את הנושא ונוציא פרסום בעיניין".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות