fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עירייה באפלה

משטרת ישראל פשטה על עיריית חדרה בתחילת השבוע, ראש העירייה חיים אביטן, אחיו אלי אביטן ומנהלת החברה הכלכלית חגית גולני נעצרו לשמונה ימים. יחד איתם נעצרו שי אביטן, קבלנים ואנשי עסקים, כל הפרטים.
חיים אביטן ויהושע אטדגי
חיים אביטן ויהושע אטדגי (צילומים: שלומי גבאי)

ביום ראשון השבוע, בשעה שש וחצי בבוקר, פשטה המשטרה על עיריית חדרה ועל החברה הכלכלית. המשטרה עצרה את ראש עיריית חדרה חיים אביטן ועוד תשעה חשודים נוספים. ביניהם: מנכ"ל החברה הכלכלית עו"ד חגית גולני, אחיו אלי אביטן, בנו שי אביטן, יהושע אטדגי, הקבלן קובי קלפון וקבלנים נוספים, אחרי חקירה סמויה שהתנהלה במשך חודשים ארוכים על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה.

מעצרם של חיים ואלי אביטן, גולני ואטדגי הוארך בשמונה ימים עד יום ראשון הקרוב. מעצרו של שי אביטן והקבלן קובי קלפון הוארך בשלושה ימים. החשדות נגד המעורבים כוללים: שוחד הלבנת הון, הפרת אמונים ועברות מס. לדברי נציג המשטרה, מדובר בחקירה שנערכה תוך שיתוף פעולה עם רשות המיסים ובמרכזה "תופעה חמורה של ערעור אושיות השלטון על ידי גורמים עבריינים שקשורים לבכירים בשלטון המקומי, משפיעים עליהם ועל החלטותיהם ומנצלים אותם לקידום מטרותיהם".

חיים אביטן ויהושע אטדגי
חיים אביטן ויהושע אטדגי (צילומים: שלומי גבאי)

מהפרוטוקולים דיוני בית המשפט ועל פי דברי נציג המשטרה כפי שנרשמו בו, עולה כי חיים אביטן חשוד כי לקח לכאורה שוחד בתמורה לקידום עניינם של קבלנים העובדים עם עיריית חדרה וכי אטדגי הוא זה שהשפיע עליו בכך. וכן כי קידם את ענייניו העסקיים של בנו שי והפיק מכך טובות הנאה.

בהחלטה להאריך את מעצרו, כתב השופט כי קיים חשד סביר לבצוע העברות המיוחסות לו. בעניין אחיו של ראש העיר, אלי אביטן, טוענת המשטרה לחשדות לכאורה של לקיחת שוחד במספר מקרים.

 

העצורים המרכזיים:

שי אביטן
שי אביטן

חיים אביטן, בן 60, מכהן כראש עיריית חדרה מאז שנת 2005. יליד בית אליעזר ובן למשפחה מרובת ילדים. חבר לישראל סדן בשנת 98' והקים איתו רשימה עצמאית ולאחר הבחירות כיהן כסגנו. בבחירות 2003 התמודד בראש סיעת הליכוד מול סדן והפסיד. כשהתפטר סדן מתפקידו בעקבות ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום בגין שוחד בחירות, שנה וחצי לאחר הבחירות של 2003, נבחר אביטן לראשות העיר.

יהושע אטדג'י, בן 45, נשוי ואב לארבעה ילדים, חלפן כספים, במשך שבע שנים החזיק בבעלותו מזנון בצומת אולגה. אטדג'י חשוד בכך שחבר למנכ"ל החברה הכלכלית של חדרה, עורכת הדין חגית גולני, ניצל את קשריו וסייע לקבלנים העובדים תחת עיריית חדרה והחברה הכלכלית לקידום הפרויקטים שלהם. לדברי נציג המשטרה, לאטדגי אין קשר רשמי לעיריית חדרה ולחברה הכלכלית, אולם יש לו קשרים בלתי פורמליים שהוא מסתייע בהם.

חגית גולני, בת 46, תושבת נתניה. אחיה נהרג בפיגוע בקניון השרון בשנת 2001. עורכת דין במקצועה. מזה שמונה שנים מכהנת כמנכ"ל החברה הכלכלית. גולני, חשודה כי מקיימת לכאורה, לפי דברי נציג המשטרה, קשרים רבי שנים עם גורם עבריין. החשד נגדה הוא כי היא דואגת ביחד עם בכירים נוספים ואותם קבלנים שנעצרו לעבודות עבור העירייה, ומקבלת לכאורה על פי החשד שוחד בתמורה לכך. לדברי השופט מנחם מזרחי שהחליט על הארכת מעצרה, גולני הינה אחד החשודים המרכזיים בפרשה ומדובר בראיות לכאורה של ממש, "שהן למעלה מהנדרש בהליך מקדמי זה". גולני ערערה באמצעות עורך דינה בני כץ על ההחלטה להאריך את מעצרה, אולם ערעורה נדחה.

יהושע אטדגי (מימין) עם אלי אביטן
יהושע אטדגי (מימין) עם אלי אביטן

שי אביטן, בנו של חיים אביטן, בן 31, נשוי ואב לילדים, בעל חברת בניה ויזם מזה כשש שנים. גר בבית אליעזר, בבית פרטי הסמוך לבית אביו. ושמאי המקרקעין קובי קלפון תושב חדרה, בן 40, שמאי מקרקעין ויזם נדל"ן, נשוי ואב לשניים, תושב שכונת נווה חיים, ללא עבר פלילי. מעצרם של השניים הוארך בתחילה בחמישה ימים וביום שלישי השבוע נשלחו השניים למעצר בית בתנאים מגבילים למשך תשעה ימים, תוך מתן ערבות של 100 אלף שקלים. וכן נאסר עליהם ליצור קשר עם מי מהחשודים. השניים חשודים שרקמו לכאורה עסקאות נדל"ן בהסתייעם בראש העיר אביטן וכדי שהקרקעות שרכשו יישאו רווח עתידי, תוך מתן טובות הנאה. השניים, על פי המשטרה, רכשו 22 דונם בסמוך לבית החולים הילל יפה בסוף חודש דצמבר האחרון וניסו להפעיל דרך ראש העיר את שינוי הייעוד של הקרקע למסחרי וכן להקים בה תחנת דלק.

בפרשה נעצר ביום שלישי חשוד נוסף וכן אוזכרו שמותיהם של חשודים נוספים. נראה כי העניין עדיין רחוק מלבוא על סיומו.

"איש ציבור על כל פנים, אינו יכול לשקר"

עו"ד דוד ליבאי
טרם התבהרו כל הפרטים. עו"ד דוד ליבאי (צילום: שלומי גבאי)

עו"ד דוד ליבאי, המייצג את ראש עיריית חדרה חיים אביטן ועו"ד ששי גז, המייצג את בנו שי אביטן ואלי אביטן, אינם יודעים נכון לרגע כתיבת שורות אלה את כל הנתונים ביחס לחקירה. ולכן אף אינם יכולים להסיק מה יהיו תוצאותיה.

"חוקרי המשטרה לא פירטו את העובדות בפני בית המשפט", אומר עו"ד ליבאי. "אז נמתין כמה ימים. חקירת המשטרה הייתה סודית והפכה לגלויה ביום ראשון, כשנעצרו החשודים. אז לך תדע אם העדים מכחישים את העובדות או מאשרים אותן. אני עוד לא יודע מהן העובדות, אז עדיין איני יכול לומר ולהגדיר מהו קו ההגנה שלי. איש ציבור על כל פנים, אינו יכול לשקר. הוא חייב להגיד את האמת, כי זו תצא לאור. אביטן מתעקש שאת העברות המיוחסות לו הוא לא ביצע ואין לי סיבה שלא להאמין לו. צריך רק להתאזר בסבלנות ולראות איך החקירה מתפתחת והאם מעצרו יוארך".

לדבריו, הוא טרם החליט האם להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי. "אנחנו מתבוננים במהלך הדברים ובעובדות. המשטרה עצרה 23 אנשים וצריך לראות איך תתקדם החקירה. אביטן מרגיש בסדר, שומר על מצב רוח אופטימי ומשיב לכל שאלות החוקרים. יותר מזה אני לא יכול להגיד, כי עובדות החקירה לא פורטו בבית המשפט".

עו"ד בועז קניג מחדרה המייצג את השמאי קובי קלפון, גורס השבוע כי נגד מרשו לא יוגש כתב אישום. "מדובר בפרשה מסועפת, כאשר החלק המיוחס למרשי הוא שולי באופן יחסי. מרשי כופר במיוחס לו, וממילא מיוחסת לו עברה של מתן שוחד עתידי. וזו פרשנות מרחיקת לכת של חוק העונשין. במלים אחרות, מדובר בשוחד שהיה אמור להיות משולם בעוד כמה שנים. כשישונה הייעוד של הקרקע. לעניות דעתי, החשד והראיות הבעייתיות הקיימות לא יוכלו להספיק להגשת כתב אישום".

הכתבה המורחבת תפורסם מחר ב"חדשות חדרה"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות