fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משרד התחבורה: נתיב פלוס ישאר

ראש העיריה נלחמה לבטלו. המשרד יקדם שינויים להקל על הכאוס התחבורתי בעיר ובהם סגירת איינשטיין בשעות הבוקר
צומת נתניה. פקק מחבצלת ועד וינגייט

משרד התחבורה מתעקש ולא מוכן לבטל או להרחיק את נתיב פלוס בכביש החוף מסביבת נתניה. אבל הוא כן מוכן להשקיע כדי להקל על הקשיים שגרם הנתיב הזה לתושבי נתניה. דברים אלה עולים מפגישה שקיימה ראש העיריה עם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ היום (יום א') במשרדי נתיבי ישראל באור יהודה. בפגישה בה השתתפו מ"מ ראש העירייה וסגנה אלי דלל, מנכ"ל העיריה, מהנדס העיר וצוותים מקצועיים בעירייה נלחמה ראש העירייה לבטל את נתיב פלוס שנעשה בלי להכין את עיריית נתניה למהלך הדרסטי.

הישיבה בנתיבי ישראל. נתיב פלוס נשאר

גם אחרי שהיה הבוקר בחדר הבקרה של נתיבי ישראל וראה את הפקק האינסופי מחבצלת ועד וינגייט לא השתכנע שר התחבורה ולהענות לבקשת ראש עיריית נתניה לבטל את נתיב פלוס בסמוך לפולג . אבל אחד השינויים שהמשרד כן בודק כדי לשחרר את פקק כביש 2 הוא להגדיר את הנתיב פלוס מגשר אודים ועד גשר וינגייט כנתיב מתחלף. וזאת מאחר ונמצא כי החל מוינגייט הפקק משתחרר. דלל: "בויינגייט הופך כביש 2 מחמישה נתיבים לשלושה נתיבים והוא שיוצר את השסתום הגדול. זו בהחלט יכולה להיות דרך להקל על זרימת התנועה. יחד עם זאת יוסיף המשרד בימים הקרובים שמונה אוטובוסים שיסיעו עובדים למקומות עבודתם מחוץ לתל אביב:  קו ממרכז העיר דרך רמת חן, קריית השרון, א.ת. ספיר, אודים – ישיר לרמת החייל/עתידים וקריית אריה פתח תקווה. וקו מצפון מזרח העיר – סוקולוב, עמק חפר, ריינס, רזיאל, פתח תקווה, עובדיה בן שלום, בן צבי – דרך מחלף גשר השלום לתל אביב. כמו כן יצירת 3000 מקומות חניה ל'חנה וסע' מרחק הליכה מתחנת ספיר הן בעבור נסיעה ברכבת והן לשאטלים לעבודה. כמו כן יקדם המשרד סלילת שביל אופניים מרמת פולג לתחנת הרכבת ספיר".

יחד עם שינויים אלה פועלת העיריה בדרכים חוקיות למנוע כניסה של רכבים מצפון לאיינשטיין כדי לקצר את הפקק: "דבר זה יצר כאוס ברחובותיה של העיר. אנחנו באישור משרד התחבורה בודקים הגבלת הכניסה באיינשטיין בשעות הבוקר כדי למנוע מעבר לא רצוי של רכבים – דבר שנראה קשה לביצוע, מאידך ביכולתנו לפעול בשינוי תצוגת הרמזורים כך שלא יהיה כדאי לגנבי הדרך ל'קצר' ולהכנס באיינשטיין". אומר דלל.

תגובות קשות של תושבי העיר שמודדים זמנים ועומדים בפקקים כבר בתוך העיר. "זה מטורף מה שקורה כאן" אומרים וכועסים על העירייה וחברי המועצה וראש העיריה שממשיכים לאשר בניה של שכונות חדשות בלי לתכנן את התשתיות מראש. אילנה ברוש מעיר ימים: "סוף מעשה במחשבה תחילה. מה חשבו ראשת העיר וחברי המועצה כשנתנו אישור לבנייה המטורפת בעיר ימים ? שאנחנו נלך ברגל לעבודה ? כאן עשו ועשו ועשו ורק עכשיו מתחילים לחשוב תחת לחץ התושבים. איפה התכנון ? היכן המחשבה ? זהו כישלון".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות