fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי זוכר את המנגינה של הסרט?

נגה רותם כבר כתבה מוסיקה לסרטים קצרים בארץ, בארה"ב ובלונדון. חולמת לחזור לתעשיה בארץ
לומדת באנגליה. נגה רותם

נגה רותם מלחינה מוסיקה לסרטים. היא מתגוררת בלונדון ולומדת שם ב'רויאל קולג' אוף מיוזיק'. הסרט האחרון שכתבה לו את המוסיקה "משחק אחרון", התקבל לפסטיבל בינלאומי לסרטים קצרים ברומניה. החלום שלה הוא לחזור לארץ כמלחינה ולהשתלב פה בתעשיה.

כשאני מראיינת את נגה רותם מלחינת מוסיקה לסרטים אני נזכרת בסרטים 'הגשר על הנהר קוואי', 'הטוב הרע והנערה' ו'מלך האריות' ומזמזמת אותם. לפעמים אנשים זוכרים את המנגינה של הסרט יותר חזק מאשר את העלילה שלו.

לכל מנגינה יש סיפור. נגה רותם

רותם, 29, נמצאת עכשו בחופשה בארץ מלימודיה ב'רויאל קולג׳ אוף מיוסיק' בלונדון. היא גדלה בחופית, הופיעה עם מקהלת העפרוני של מיה שביט בארץ ובעולם והחליטה כבר בגיל צעיר שהיא תעסוק במוסיקה. אותי זה בכלל לא מפתיע. כבת לזמרת אופרה, ולאב שהוא מהנדס חשמל שמנגן על גיטרה, היא ינקה שירה ומוסיקה קלאסית עם חלב אמה. "אמא שלי, סיון רותם, חזרה לפני חודש מסיבוב הופעות במקסיקו ובספרד. היא שרה בספרדית, בלדינו, באיטלקית, ביידיש ובעברית. בצעירותה שרה באופרה הישראלית ובאופרה של סיאטל".

בילדותה גדלה רותם במשך שנתיים בארה"ב לשם נסעו הוריה בשליחות. היא למדה בתיכון המקיף רופין, עשתה שנת שירות בגרעין עודד, היתה חובשת ומדריכה בקורסי הכנות קצונה ומ״כים בצה"ל.

הכי גבוהה במקהלת העפרוני. נגה רותם

"בילדותי שקלתי ללמוד בתלמה ילין אך העדפתי להמשיך לשיר במקהלת העפרוני ברצף מכתבה ד' ועד לגיוס לצה"ל ולהישאר עם החברים מבית הספר שלי. ניגנתי על פסנתר עם המורה ז'אנה ובגיל 15 התחלתי לכתוב מוסיקה לשירים שכתבו חברותי לכיתה. מאז ידעתי שאני רוצה להתעסק במוסיקה".

מתי החלטת להתמקד במוסיקה לסרטים?

"זה קרה בשנת השרות לפני הגיוס לצבא. התחלתי לחשוב מה אני אעשה בחיי הבוגרים. כאשר ראיתי את ה'מאחורי הקלעים' של הסרט 'מלך האריות' בו הסביר המלחין הנס זימר שחיבר גם את איש הגשם, על פס הקול שכתה לסרט, ידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים. ההסבר שלו על דרך הכתיבה והמשמעות של תמה לכל דמות ריתקה אותי. לכל דמות בסרט יש את המוסיקה שלה. כלומר המוסיקה היא שפה והיא משויכת לכל דמות. ילדים למשל יכולים לקלוט ולהבין את הסרט גם כשהוא ללא דיבוב. תמיד אהבתי קולנוע וטלביזיה אז החיבור בין האהבה שלי לקולנוע לאהבה שלי למוסיקה היה מושלם. התחלתי להתעניין בתהליך הכתיבה ולהבין איך לספר סיפור דרך המדיה. אני חייבת להוסיף שהתמזל מזלי שגדלתי במשפחה שלי, שעובדים במה שהם אוהבים, גם ההורים וגם סבא וסבתא שלי תמיד דחפו אותי להתעסק במה שהכי עניין אותי כך שאף פעם לא שקלתי לא ללכת בעקבות חלומותיי ותמיד שאפתי הכי גבוה שאני יכולה".

נגה רותם. מוסיקאית גבוה

היא כבר כתבה מוסיקה לסרטים קצרים בארץ, בארה"ב ובלונדון.

"התחום הזה מאד קשה בארץ. התקציבים מוגבלים באופן כללי ועוד יותר למוסיקה שזה אחד התחומים האחרונים שמתעסקים בו כשמפיקים סרט או תכנית טלוויזיה. יש בארץ אנשים מוכשרים בתחום הזה. אני מאד רוצה להשתלב בתעשיית הקולנוע והטוויזיה בארץ ורוצה לחזור לארץ כמלחינה".

בגיל 22 היא למדה מוסיקה ברימון שהיא שלוחה של ברקלי בבוסטון. כאשר זכתה במלגה מהקולג׳ בבוסטון היא נסעה לשם ובמשך שנתיים חייתה לבד כשהיא עסוקה אך ורק בלימודים. שנה לפני שנסעה הכירה את ניר ליבוביץ׳ מפרדסיה מי שהיום בעלה ובמשך שנתיים הם ניהלו רומן טראנסאטלנטי.

אז הבעל הצטרף לריילוקשיין בעקבותייך?

"לבוסטון לא אבל ללונדון כן. הייתי באה בכל חופש מארה"ב לארץ וזה היה דבר יקר אבל היה לי חשוב. החיים לבד היו מאתגרים והגעגוע היה גדול גם לניר וגם למשפחה וחברים. לכן את התואר השני החלטתי ללמוד ברויאל קולג׳ אוף מיוסיק כשבעלי שהוא מהנדס תוכנה מצטרף אלי ודואג בעצמו למצוא שם עבודה חדשה שלמזלו לא הייתה לו שום בעיה בזכות כישוריו".

מה צריכה מוסיקה לסרטים להיות?

"תלוי סרט. היא צריכה להיות או בלתי נשכחת או שלא מפריעה ומוציאה אותך מהסיפור על המסך. יש סרטים כמו אינדיאנה ג'ונס, מלחמת הכוכבים, מלתעות והארי פוטר שזוכרים אותם בזכות המוסיקה שלהם. זה שזוכרים את המוסיקה זה אומר שהיא קליטה ושירתית ובעיקר התאימה לדמות שאותה מייצגת. מצד שני גם מוסיקת רקע שהקהל לא שם לב אליה במיוחד עושה את העבודה כי זו מוסיקה שלא צריכה להפריע לצופה אלא לתמוך בסיפור כי מוסיקה היא שפה. שפה שעוזרת לספר את הסיפור. במלתעות שני צלילים בלבד מתארים את בואו של הכריש. המוסיקה מספרת סיפור וגם תומכת בו".

בפס קול עושים שימוש להעברת מסרים רגשיים ולא-ישירים  כמו:  בניית מתח (בסרטיו של ה'יצקוק),  שימוש במוזיקה קצבית ליצירת מתח בסרטי פעולה; אמצעי להסביר את רגשות השחקן וליצור הזדהות, ועוד.

רותם היא גם זמרת ומקליטה פסי קול לסרטים וגם בדיבוב היא חטאה. היא שמרה על האנגלית שלה ברמה של שפת אם ובמבטא אמריקאי.

מה הקריטריונים שצריכים כדי להתקבל ללונדון קולג׳ אוף מיוסיק?

"הייתי צריכה לבוא עם תואר ראשון והיות וההתמודדות היא על יכולות הייתי צריכה להציג תיק עבודות עם מוסיקה מקורית שכתבתי לסרטים קצרים או סצנות מסרטים קיימים. היום אני יושבת בלונדון על ויזת סטודנט והמטרה שלי היא לקבל ויזת אומן כדי שאוכל להישאר ולעבוד שם".

יש לך תכניות לחזור לארץ?

"בוודאי. אבל, טוב להתחיל לעבוד בתעשיית הקולנוע בלונדון או בארה"ב. בחרתי בלונדון כי היא קרובה לארץ, כי אני אוהבת את המשפחה והחברים שלי. אחרי שגרתי בבוסטון אני יודעת מה זה טיסות ארוכות. בלוס אנג'לס מתנהלת התעשיה המרכזית ובמקום השני לונדון, ניו יורק וטורנטו".

מה את אוהבת בלונדון?

אני אוהבת את העיר עצמה ואת תעשיית הקולנוע בלונדון. אני אוהבת את הכתיבה, המשחק ובעיקר את ההומור הבריטי שהוא ייחודי ומעניין. כמו כן התעשיה הבריטית עובדת יד ביד עם התעשיה בלוס אנג'לס וזאת עוד אחת מהסיבות שבחרתי לעבור ללונדון".

לאיזה סרטים עשית פסי קול?

"כתבתי לא מעט מוסיקה לסרטים קצרים והסרט האחרון שכתבתי לו את המוסיקה זה סרט ישראלי קצר, "משחק אחרון", שהתקבל לפסטיבל בינלאומי לסרטים קצרים ברומניה של הבמאי ג'ורדן סולטנה".

גם רוקדת על עמוד. נגה רותם

ריקוד על עמוד

רותם מתנשאת לגובה 1.75, בילדותה אנשים הציעו לה להיות דוגמנית אבל היא העדיפה מקהלה, פסנתר, התעמלות אמנותית, כדורסל, בלט וסטפס. היום בלונדון היא עושה אקרובטיקה אווירית, ריקוד על עמוד וחישוק אוירי, דבר שהיא עוסקת בו שבע שנים.

"התחלתי עם זה בגיל 22 ואפשר להגיד שאף פעם זה לא מאוחר. אני גמישה במיוחד ויש לי כושר גופני טוב אבל זה מאוד השתפר עם האימונים. יש לי בעיה של בלטים בגב וכשאמרו לי ששחייה זה הכי עוזר אז לי זה לא עזר ודווקא מה שנראה כמאמץ מטורף עוזר לי. היום אני גם מטפסת על קיר וכל הפעילות הזאת שיפרה מאד את המצב של הגב שלי".

נגה אחיה עופר ואמה סיון רותם הזמרת

התפוח נפל לא רחוק מהעץ. סיון רותם

סיון רותם, זמרת סופרן בינלאומית מופיעה על מיטב במות הקונצרטים והאופרה ושרה בישראל עם כל התזמורות המובילות, בכללן עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית בניצוח זובין מהטה ועם האופרה הישראלית החדשה. היא שרה כסולנית עם התזמורות הסימפוניות של לוס אנג'לס, סן דיאגו, סן חוזה (יוטה), וונקובר (קנדה), בוכום (גרמניה) ,קראקוב (פולין), התזמורת הסימפונית ירושלים רשות השידור, תזמורת סימפונית חיפה, התזמורת הקאמרית הישראלית, תזמורת הקאמרטה הישראלית, הקאמרית הקיבוצית, סינפונט רעננה והסינפונייטה באר-שבע. היא  הופיעה ברסיטלים בסן פרנסיסקו, מדריד, סביליה, וינה, גראץ ובטלוויזיה הממלכתית האוסטרית. הופיעה בפסטיבל ישראל, בכפר-בלום, אבו-גוש, פסטיבל האופרה בסבונלינה פינלנד ובפסטיבל "שלוש הדתות" בספרד.

סיון רותם נולדה בבואנוס איירס. היא החלה את הכשרתה המוסיקאלית בנגינה בכינור והיא בוגרת החוגים לאנגלית ולספרות כללית באוניברסיטת חיפה והאקדמיה למוסיקה באוניברסיטת תל אביב.

 

דמות להשראה:

סבא וסבתא שלי עליזה רותם שהיתה עובדת סוציאלית של מועצת עמק חפר

מה רצית להיות שתהיי גדולה?

מאלפת דולפינים

מה ההורים שלך רצו שתהיי גדולה?

אמא שלי רצתה שאהיה רקדנית בלט

מה הארוע ששינה את חייך?

סיבוב הופעות ביפן עם מקהלת העפרוני

מה השריטה שלך?

חייבת לסדר את הבגדים בארון תלייה לפי סדר של צבעים וגוונים מכהה לבהיר

איזה ספר יש לך ליד המיטה?

הארי פוטר ו-The Chimp Paradox

איפה את קונה בגדים?

קסטרו, אמריקן איגל ומנגו

איפה תהיי עוד עשר שנים?

גרה בארץ עם בעלי והילדים כותבת מוסיקה לסרטים לקולנוע וטלוויזיה בארץ ובחו״ל

מה היית רוצה שיגידו עליך חבריך לעבודה?

מקצועית וכיף לעבוד איתה

 

למה את הכי מתגעגעת כשאת בלונדון?

משפחה, חברים ואוכל ישראלי

מה ההתמחות שלך במטבח?

סלמון בתנור

מה יעשה אותך מאושרת?

לטייל עם בעלי ברחבי העולם

ליד מי היית רוצה לשבת בטיסה ולדבר איתו?

ג׳ון ויליאמס

מה את מעדיפה קולנוע או טלביזיה?

קולנוע

ספר או סרט?

שניהם

על מה לא תוותרי לקחת לטיסה?

ספר ואייפד

איפה תרצי לגדל את ילדייך?

כמה שנים בחו״ל ואז לחזור לארץ

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות