fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אושר: מוזיאון רפואה בטכנודע

הפעלת המוזיאון צפויה תוך חמש שנים בכפוף לאישור שר הפנים

הפעלת המוזיאון צפויה תוך חמש שנים בכפוף לאישור שר הפנים

מועצת העיר אישרה פה אחד את ההתקשרות עם עמותת הטכנודע "מדעת _ מרכז לחינוך טכנולוגי ומדעי", לבנייה והקמה של מוזיאון לרפואה בטכנודע.

ההתקשרות עם עמותת הטכנודע עלתה לאישור המועצה בהמלצת הנהלת העיר, וזאת בהתאם לפקודת העיריות, לפיה מוסמכת העירייה "להקים, לקיים ולנהל שירותים, מפעלים ומוסדות שהם לדעת המועצה לתועלת הציבור, או להשתתף בהקמתם, בהחזקתם ובניהולם".

הקמת המוזיאון מתאפשרת הודות לתרומה בגובה כ~10 מיליון שקלים שגייס ראש העיר צביקה גנדלמן מתורם פרטי, וההתקשרות עם העירייה תאפשר מימון עירוני עבור קבלת שירותים מהמוזיאון.

ראש העיר ומנכ"ל הטכנודע ביחידה לסימולציה רפואית (צילום: עיריית חדרה)
ראש העיר ומנכ"ל הטכנודע ביחידה לסימולציה רפואית (צילום: עיריית חדרה)

לאחר האישור במועצת העיר כפוף ההסכם גם לאישור שר הפנים להקצאת הקרקע לטכנודע ולתקציב העירייה הכרוך בהסכם.

על~פי הסכם ההתקשרות עם העירייה ייבנה המוזיאון החדש תוך שהוא חולש על  שטח של כ~300 מ"ר בקומת הקרקע של המבנה הקיים, שטח של כ~100 מ"ר בקומת הגלריה, ושטח של כ~600 מ"ר בקומה השנייה. לעת עתה הוסכם כי שם המוזיאון יהיה "המוזיאון למדע ורפואה בישראל, טכנודע חדרה", ויופעלו בו תוכניות הדרכה והעשרה למערכת החינוך, ובחופשות וחגים גם לקהל הרחב.

עמותת הטכנודע תהיה אחראית לתפעולו של המוזיאון, לאחזקתו וניהולו באופן תקין ושוטף, ואילו העירייה תפעל לפיתוח ומימון השירותים שיוענקו לציבור.

הצפי לסיום בניית המוזיאון ותחילת הפעלתו, כחמש שנים ממועד חתימת ההסכם. במהלך שנות ההקמה תעביר העירייה לטכנודע כ~5 מיליון שקלים. לאחר מכן תעביר העירייה בכל שנה 900 אלף שקלים עבור מתן השירותים, ובנוסף סכום של 350 אלף שקלים שיועבר שלוש שנים אחרי התחלת הפעלתו לצורכי תחזוקה ושיפוץ.

טכנודע חדרה הוא מרכז מדעי חווייתי ייחודי לכל המשפחה, השוכן בקמפוס חדש רחב ידיים בשכונת גבעת אולגה, צמוד לכביש החוף. בטכנודע פועלת יחידה מתקדמת לסימולציה רפואית, המארחת בשנה כ~20 אלף מבקרים, ביניהם תלמידי חטיבות ביניים ותיכונים, סטודנטים, מתנדבי "איחוד הצלה" מהארץ והעולם המגיעים להשתלמויות בנושא רפואת חירום, עובדי חברות וארגונים, ועוד.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות