fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שולטים מרחוק

סג"ם י' וסג"ם ב' מזכרון יעקב הם בין מסיימי קורס כטמ"ם של חיל האוויר
שני המסיימים מזכרון יעקב (צילום: דובר צה"ל)

בשבוע שעבר הסתיים מחזור 34 של קורס מפעילי כתמ"ם (כלי טיס מאוישים מרחוק). לקורס מגיעים מצטיינים ממערך חיל האוויר וכלל צה"ל, יוצאי יחידת "זיק" בתותחנים וקצינים מצטיינים מיחידות עם רקע אווירי. ההכשרה בבסיס פלמחים בת חצי שנה ובסופה מקבלים את סיכות המפעיל ומשובצים בבסיסי חיל האוויר השונים. הפעם בין מסיימי קורס מפעילי כטמ"ם שניים מזכרון יעקב.

סג"ם י', בן 19.5, גר בזיכרון יעקב, למד בתיכון המושבה והרחיב פיזיקה ומדעי המחשב. הוא האמצעי מבין שלושה אחים. אמו, מירב, היא מהנדסת בחברת חשמל ואביו, יואב, מהנדס מחשבים. י' אוהב לשחק כדורסל לטייל ולבלות עם חברים. כשהיה קטן הוא חלם להיות מנתח מוח ושחקן כדורסל. הוא בחר להיכנס לקורס מפעיל כטמ"ם בגלל המבצעיות והרלוונטיות של המערך. רגע מיוחד בשבילו קורס היה טיסת "הסולו". זוהי טיסה שהחניך מפעיל את המטוס המאויש מרחוק כשהוא לבד בתחנת השליטה. י' מספר שברגע זה הוא הרגיש שכל האחריות על המטוס נמצאת רק עליו. "אתה המפקד, ואם תעשה טעות אף אחד לא יגבה אותך. חשיבות מפעיל הכטמ"ם בעידן הנוכחי היא גבוהה מאוד. העולם הולך לכיוון אוטונומי וככל שאנחנו, מפעילי הכטמ"ם, נהיה טובים יותר, כך היתרון במערכה הבאה ימשיך להיות אצלנו".

סג"ם ב', בן 22, גר בזכרון יעקב, למד בישיבה התיכונית בזיכרון יעקב והרחיב פיזיקה ומחשבים. הוא התחתן שבועיים לפני סוף הקורס. אמו, מירי, יועצת ארגונית ואביו, מנחם, עורך דין. יש לו ארבעה אחים. ב' היה בתנועת הנוער בני עקיבא ולמד שנתיים וחצי בישיבה בה לומדים תכנים על יהדות, מסורת, ערכים לאומיים ובסיס ערכי. כשהיה קטן חלם לעשות הרבה דברים, אבל בעיקר לעשות טוב לאחרים. הוא בחר להיכנס לקורס מפעיל כטמ"ם כי ראה בזה אתגר אישי. לב' היה חשוב להיות חלק מחיל האוויר ולהיות דור העתיד למערך שמתקדם ומתפתח בכל רגע. המערך קשור לכל אירוע מבצעי ונמצא בכל חזית של כל גזרה. רגע מיוחד שחווה בקורס היה טיסת "הדדי", טיסה שבה שני חניכים מהקורס יושבים בתחנת השליטה של המטוס ומפעילים את המטוס לבד. "אתה ובן זוגך אחראים על כלי טיס במרחב האווירי", הוא מספר, "הטיסה מאפשרת לטעום מהשירות שיהיה ולהרגיש את האחריות והעצמאות. חוויה נוספת הייתה הסיור בירושלים, להגיע לכותל עם מדי א'. זו חוויה מעצימה שמפילה אסימונים לשגרת היום-יום".

לדעתו של ב', חשיבות של מפעיל כטמ"ם בעידן הנוכחי היא גבוהה. "היכולת שלנו להיות בכל מקום שאנחנו רוצים, ובכל זמן עם טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם, שמה אותנו במקום שאנחנו נמצאים בו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות