fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המושב כטרף לנהגי שטח פרועים

תושבי עמיקם סובלים כל סופ"ש מנהיגה פרועה של רכבי שטח בדרכם לחורשן. מועצת אלונה מגבירה את הסיורים
אופנוען
צילום אילוסטרציה: אתר פנתרמדיה

תושבי מושב עמיקם סובלים מעשרות אופנועים וטרקטורונים העוברים במושב בסופי השבוע בדרכם לרכיבת שטח בהר חורשן, נוסעים בפראות, מרעישים, מסכנים ומטרידים את התושבים והילדים, והמצב הולך ומחמיר לאחרונה. לפני שבועיים, למשל, דיווחו תושבים על שיירה שנסעה בכוונה נגד כיוון התנועה במהירות מופרזת לאורך המושב.

תושב עמיקם מתאר: "זה טקס קבוע שלהם. אין לנו מושג מאיפה הם. כל יום שישי בצהריים אפשר לשמוע היטב שיירה של טרקטורונים ואופני שטח שמשתמשים ביישוב כקיצור דרך. הם נכנסים למושב במהירות שיא, עפים על הבאמפרים, לא עוצרים לאיש. זה חוזר על עצמו כשהם חוזרים מיום הכיף שלהם בהרים, ולפעמים שוב בשבת. המועצה תלתה שלט התראה כמה מאות מטרים לפני היישוב, אבל הם לא מתייחסים אליו ולא טורחים לחפש דרכים חלופיות. אנשים פנו למשטרה, ללא הועיל, כשהמשטרה מגיעה הרכבים כבר לא כאן. הגיע הזמן לאכיפה רצינית, למשל, לעשות מארב ולעצור אותם בכניסה לכביש, לקחת  פרטים ורישיונות".

רכב שטח מלא בוץ חונה לשטיפה עצמאית בתחנת הדלק של עמיקם (צילום: פרטי)

נדב גביש, תושב עמיקם וחבר הוועד המקומי, אומר: "הבעיה הולכת ומחמירה, אולי בגלל המהפכה שעבר שוק הרכב, כשאנשים רבים רוכשים טרקטורונים ואופנועי שטח חדישים על סמך הלוואות ומימון. במהלך סוף שבוע בודד יכולים לחצות את המושב יותר מ-100 רכבי שטח, ומיעוטם עושים זאת בצורה ששומרת על חוקי התנועה. חלקם נוסעים בכלים שאסור להם לנסוע על כביש, מתפרעים בכוונה עם האנרגיה והאדרנלין של אנשים ברכבים מרעישים כאלה: אחד נוסע מהר, שני מתחרה בו, שלישי זורק אבנים לכל עבר. הם מזיקים גם לשמורת הטבע בחורשן, חורשים את שבילי האופניים (סינגלים) ומחרידים את חיות הבר שבשמורה, באין מפריע, כמו במערב הפרוע. שקלנו הקמת שערים בכניסה למושב, אבל זה מסובך, כי זה כביש המעבר מאביאל לגבעת ניל"י. חברנו לארגון השומר החדש, עשרות אנשים מהמושב עברו הדרכה כדי לקיים משמרות התראה, להגיד לרוכבים שייסעו בזהירות ויגיעו לחורשן בדרכים האחרות. זה לא הועיל והתושבים התייאשו מזה. מהמועצה האזורית אנחנו מצפים לשבת עם גופים כמו רשות הטבע והגנים, קק"ל והמשטרה, ולחפש פתרונות אחרים. בשיתוף פעולה של הוועד והמועצה אנחנו מרשתים את המושב במצלמות, ומקווים שניתן יהיה להשתמש בכך".

ראש המועצה האזורית אלונה, אריה שרון, אמר: "אני מודע לבעיה וקשוב לתושבים. אנחנו פועלים עם הוועד למצוא פתרון, ובמסגרת זו מתקינים מצלמות ביישוב ותוגברו סיורי השיטור הכפרי באזור. לגבי התקנת שערים יש קושי, כי כביש 533 העובר במושב הוא כביש חוצה. נתגבר עוד את הסיורים ונערב את כל הגורמים האפשריים כדי לפתור את הבעיה".

מבצע אכיפה שמבוצע בשיתוף פעולה בין רשויות אפשרי בהחלט ויכול להיות יעיל, כפי שמעידים דבריו של ראש מועצת מגידו, איציק חולבסקי, שבישר בתחילת השבוע הזה על מבצע אכיפה נגד רכבי שטח פורעי חוק שנערך בסוף השבוע האחרון באזור קיבוץ גלעד. "במבצע, בהובלת משטרת ישראל, מג"ב ומחלקת הבטחון של המועצה, השתתפו גם אנשי קק"ל, רט"ג, משטרת התנועה, השומר החדש, סיירת ירוקה, פרשים מתנדבים רבים וכוחות נוספים, ופיקד עליו אייל מועדי רמ"ג תחנת מגדל העמק", תיאר חולבסקי. "נבדקו כלים רבים, חלקם הוחרם והושבת ונרשמו דוחו"ת רבים". דבריו, מיותר לציין, ממחישים את העובדה שהבעיה היא ארצית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות