fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"המועצה מוכרת נכסים בחוסר שקיפות"

מאיר ואנונו וזיו דשא טוענים כי מועצת זכרון יעקב מוכרת נכסים כחוק, אך אינה משתפת את הציבור וחברי המליאה בפרטים המלאים. "אין דיון מקדים אמיתי בשאלות מדוע רוצים למכור". המועצה: "אנו פועלים על פי חוק"

 

"האם הציבור מודע למכירת נכסים ציבוריים ובעיקר נכסים היסטוריים, בזכרון יעקב?", טוענים מאיר ואנונו וזיו דשא, חברי מועצה מסיעת "הליכוד _ מושבה מתחדשת" בזכרון יעקב. לדבריהם, המכירה אינה שקופה מספיק ואינה נהירה לציבור. הטענה אינה לגבי חוקיות הליכי המכירה, אלא לגבי מידת ההיגיון ושיתוף כלל חברי המועצה והציבור בהם ובהשלכותיהם.

דשא: "המידע המועבר לחברי המועצה הוא כללי. אין דיון מקדים אמיתי בשאלות מדוע רוצים למכור, מהן החלופות למכירה, האם לא ניתן להשביח את הנכס ועוד. האם נכסים היסטוריים שהופקדו בידינו למשמרת לא יועברו לדורות הבאים? הגשנו שאילתה בנושא, אך כיוון שלא קיבלנו מענה, גם לא למכתב פנייה בנושא, נאלצנו לעבור על פרוטוקולים ו'לדוג' את המידע שאינו מציג את התמונה המלאה. לדוגמה, בפרוטוקולים לא תמיד מצוין מי הם הרוכשים. חשוב להדגיש שהמידע הקובע נמצא, כמובן, במסמכי המועצה".

הבית שמוצע למכירה ברחוב הנדיב 24 (צילום: נירית שפאץ)
הבית שמוצע למכירה ברחוב הנדיב 24 (צילום: נירית שפאץ)

השאילתה שדשא מדבר עליה הוגשה בפברואר 2015, והבקשה בה נראית ברורה: "נבקש לקבל פירוט בדבר מכירת נכסים ציבוריים בזכרון יעקב החל משנת 2003 ועד 2014 כולל. בהתייחס לפרמטרים הבאים: מיקום הנכס, גוש/חלקה, תאריך מכירה, מי הרוכש, סכום המכירה, סכום שנתקבל". תשובת המועצה לשאילתה, כפי שמופיעה בפרוטוקול, איננה מספקת את המידע שביקשו ולא מבטיחה לספק אותו".

לדשא וואנונו יש השגות בנושא השקיפות שבה מוצעים הנכסים למכירה. דשא מפרט: "אנחנו דורשים שהמידע יהיה זמין לציבור בצורה ברורה: מה נמכר, מדוע נמכר, מה ייעוד התשלום, למי נמכר ובכמה נמכר". בנוסף, לדבריו יש כאן נקודה היסטורית כואבת: "נכסים רבים שנמכרו או מיועדים למכירה מוגדרים כנכסים היסטוריים שנבנו עוד בתקופת פקידות הברון, הועברו לפיק"א ולאחר מכן הועברו למועצה המקומית, שראתה בהם במשך עשורים לא רק נכס נדל"ני אלא גם ערך היסטורי, ובשנים האחרונות הם נמכרים לידיים פרטיות".

דשא מתכוון בדבריו, בין השאר, למבנה חד קומתי שהוא חלק משטח המיועד לשימור ונמצא בלב ליבה של זכרון יעקב ההיסטורית, בדרך הנדיב 24, חלק מחלקה 62 גוש 11304. הנכס מוצע למכירה בימים אלה במכרז שתנאיו מפורטים באתר המועצה, ולפי המכרז, ייעודו "מגורים, מסחר ותיירות". בחלקו האחד פועלת כיום חנות בגדים. הטענה היא כי מכירתו משקפת חוסר היגיון כלכלי של המועצה: "אנו דורשים שנכסים שיכולים להפוך לנכסים מניבים לקופת המועצה, כדוגמת הבית הזה, לא יימכרו".

ממועצת זכרון יעקב נמסר בתגובה: "בכל הקשור למכירת נכסים, המועצה פועלת בהתאם לדינים ובשקיפות מלאה. בטרם מפורסמים המכרזים, הם מועברים לעיון חברי ועדת המכרזים. בהמשך המכרזים מפורסמים בעיתונות ארצית ומקומית ובהמשך העסקה מובאת לאישור הן במליאת המועצה והן במשרד הפנים. כאשר מדובר במבנה לשימור, הרי שההנחיות בעניין נקבעות בתוכנית בניין עיר החלה על הנכס הנמכר והנושא מודגש במסגרת המכרז. המבנה יישאר מבנה לשימור גם לאחר מכירתו".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות