fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גרים קרוב בזכרון יעקב

במסגרת פרויקט "גרים קרוב" מתקרבים דיירי בניינים משותפים זה לזה בחגים. עכשיו מתכוננים לחגי תשרי
דיירי בניין ברחוב העורבני בזכרון יעקב מצטלמים במסגרת הפרויקט (צילום: זמירה בר-נוי)

בבתים משותפים אנשים לעתים קרובות חיים זה לצד זה בלי לדעת דבר אחד על השני במקרה הטוב, ונקלעים לסכסוכי שכנים במקרה הרע. אפשר גם אחרת, ואין הזדמנות טובה יותר להתחבר לשכנים שלכם מאשר סביב חגי ישראל, המאפשרים שפע הזדמנויות להתקרבות. אבל קשה לעשות זאת סתם כך, רבים צריכים עידוד ומסגרת מעשית כדי לעשות זאת.

לפני שנה הצטרפה זכרון יעקב למיזם "גרים קרוב", שיצא לדרך בשיתוף פעולה של האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך והאגודה לתרבות הדיור. המפגש מפגיש בין דיירי בתים משותפים ברחבי הארץ סביב מועדי ישראל, בפעילות המותאמת לבני כל הגילאים בבניין, ילדים ובוגרים כאחד, ובשיטה של ערכות המנחות את הפעילות. עכשיו, משסיימו את השנה הראשונה, נפתחת שנה חדשה בחגי תשרי – והערכה כבר מוכנה עבור ועדי הדיירים בבניינים. צריך רק להירשם ולקחת.

ניר קובי, מנהל תרבות יהודית זכרון יעקב, מתאר: "עכשיו אנחנו מסיימים בזכרון יעקב שנה ראשונה לפעילות. בזכרון יעקב יש 40 בניינים משותפים, ו-50% מהם, 20 בניינים, כבר הצטרפו לפעילות 'גרים קרוב' השנה. הצטרפנו לפיילוט לפני שנה ואנחנו ממשיכים. הפעילויות השנה נעשו סביב חנוכה, אז יצרו בין השאר חנוכיות; בפורים (אז אורגנו בין השאר משלוחי מנות); הייתה פעילות סביב תשעה באב, ובקרוב פעילות סביב חגי תשרי. אנחנו רוכשים את הערכות עבור ועדי הבניינים, וועד הבניין מקבל את הערכה ומנהל את הפעילות. זאת ערכה מושקעת ונחמדה שמקבלים עם הוראות, קלפים, משחק תחרותי לפעמים. תמיד משולבים בה כמה דברים, בהתאם למגוון הגילאים של הדיירים שלוקחים בה חלק. יש לזה תועלת מגבשת וחברתית מוכחת לבניין המשותף. לדברי האגודה לתרבות הדיור, במקומות שבהם הפרויקט נעשה מדווחים על ירידה ניכרת בסכסוכים בין שכנים".

עכשיו מתכוננים בפרויקט לפעילות המתקרבת סביב חגי תשרי ובעיקר סוכות. בין השאר היא צפויה לכלול הכנת קישוטים לסוכה, לוח פרגונים שבו כל שכן כותב על שכניו משהו יפה, אושפיזין ועוד. ההרשמה באתר : garim-karov.co.il בה ניתן לקבל בחינם ערכת פעילות לחגים לכל דיירי הבניין. בנוסף, מצטלמים במהלך הפעילות ונכנסים להגרלה ארצית בה ניתן לזכות ב-5,000 שקלים המיועדים לטיפוח הבניין. מיועד לוועדי בית בבניינים ולתושבי זכרון יעקב בלבד.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות