fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הליגה חוזרת: הפועל חדרה פותחת עונה

הפועל חדרה פותחת את עונת 2019/20 עם תקציב נמוך, מאמן חסר ניסיון ותקווה שלא תיזכר כקבוצה של עונה אחת  
אוהדי הפועל חדרה. צילום: שלומי גבאי הפועל חדרה
אוהדי הפועל חדרה. צילום: שלומי גבאי הפועל חדרה

 הקיץ שעבר

קיץ לא פשוט נוסף עבר על הפועל חדרה. הקבוצה שסיימה את העונה האחרונה בהצלחה גדולה, שוב איבדה את רוב נכסיה: המאמן ניסו אביטן, חלק גדול מהשחקנים שהגיעו בהשאלה, ואוהדים שאיבדו תקווה. כל זאת לאור החשש כי התקציב הנמוך מעמיד את הקבוצה במאבקי התחתית.

צוות מקצועי

אחד השינויים המשמעותיים שעברו הקיץ על המועדון הוא בעמדת המאמן. אם בחודש אפריל היה נראה שניסו אביטן יישאר בחדרה עונה נוספת, הגיעה הסאגה מול הפועל תל אביב שבסופה החליט אביטן להתפטר מתפקידו.

היועץ המקצועי אורן גולן ואנשי העמותה שמנהלים את הקבוצה ניסו למצוא את המחליף ולקו הסיום הגיעו אורי גוטמן ושרון מימר. בסיום הפגישה עם השניים הודיעה חדרה כי גוטמן זכה בתפקיד, כפי שהגדיר זאת אז גולן: "הלכתי עם הלב ומשהו שם הרגיש לי ללכת על גוטמן".

מאמן הפועל חדרה, אורי גוטמן. צילום: שלומי גבאי הפועל חדרה
מאמן הפועל חדרה, אורי גוטמן. צילום: שלומי גבאי הפועל חדרה

המאמן הצעיר שמקבל הזדמנות פעם ראשונה כמאמן ראשי של קבוצה בליגת העל, יודע כי עבורו זה מבחן כפול: בניגוד למאמנים אחרים, קריירת האימון שלו התחילה בליגת העל. לכן, ההשוואה תהיה לא רק מול אביו, שהוביל את הפועל תל אביב, הפועל חיפה והפועל באר שבע לאליפויות וגביעים, אלא גם להצלחה של קודמו בתפקיד, ניסו אביטן.

על פניו, גוטמן נמצא במקום גבוה ברשימת המפוטרים הפוטנציאליים בליגת העל, אלא שמשחקי גביע הטוטו הראו קבוצה לוחמת, לא מתפשרת והעניקו תקווה בקרב אנשי הקבוצה כי מצאו את האדם הנכון.

מעבר לעמדת המאמן, רון קלר ששימש כעוזרו של אביטן ימשיך גם אצל גוטמן ואליו צורף חדרתי נוסף, שרון זהביאן, שנבחר ישירות על ידי גוטמן.

תככים בצמרת

סערה לא פחות גדולה הייתה הקיץ בקרב הנהלת הקבוצה. במהלך העונה שעברה קבע בית המשפט כי היו"ר דאז אורן גולן יהפוך ליועץ מקצועי ויקיר שוורץ מונה ליו"ר החדש. בתחילה היה נראה כי בין שוורץ לגולן יש שיתוף פעולה פורה, אך אשלייה זו התפוגגה כבר בתחילת העימות עם ניסו אביטן, שהביא בסופו של דבר לעזיבה כפולה, של ניסו ושל שוורץ. עוד לפני שחתם אביטן על החוזה החדש טענו בסביבתו של שוורץ כי לא עודכן במתרחש. חילוקי הדעות בין גולן לשוורץ, שהתפתחו על רקע השיחות של אביטן עם הנהלת הפועל תל אביב, פגעו בניהול הסדיר של המועדון. ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן זימן את השניים לשיחה דחופה שבסופה הודיע שוורץ על התפטרותו.

העזיבה של שוורץ גרמה למספר חברי הנהלה לעזוב בעקבותיו והשאירה את העמותה שמנהלת את הקבוצה עם מספר חברים בודדים שנתנו יד חופשית לגולן בכל הנוגע לניהול מקצועי.

מימין: יקיר שוורץ, צביקה גנדלמן ואורן גולן. צילום: שלומי גבאי הפועל חדרה
מימין: יקיר שוורץ, צביקה גנדלמן ואורן גולן. צילום: שלומי גבאי הפועל חדרה

אם הקבוצה תפתח את העונה לא טוב, הנהלת הפועל חדרה תעמוד בפני מבחן של ממש בו תצטרך לבצע שינויים כלשהם. "אם הקבוצה תיכשל זה יהיה כישלון שווה בשווה בין הצוות המקצועי, השחקנים וההנהלה" אמר השבוע גורם בחדרה. חברי ההנהלה סומכים בינתיים על הכישרון הניהולי של גולן, שהוביל את חדרה מקבוצה בינונית בליגה א' לפלייאוף העליון של ליגת העל ולחצי גמר גביע המדינה.

שחקני רכש

נכון לפתיחת העונה לא הגיעו שחקני רכש רבים להפועל חדרה, לבטח בכל הקשור לשחקנים ישראליים. גוטמן מעוניין לראות בקבוצה שמות מוכרים כמו יהב גורפינקל, מוחמד אבו פאני ועדן קארצב, שהושאלו בשנה שעברה לחדרה וכעת מאיישים את הסגלים הרחבים של מכבי תל אביב ומכבי חיפה. לכן, דמויות המפתח של חדרה יהיו שוב השחקנים הזרים.

בסיבוב הראשון של העונה שעברה התגאו במועדון בשני בינגואים בדמות קווין טאפוקו ופרדי פלומיין שהצטיינו בשורותיה, סייעו לה להתבסס בצמרת בסיבוב ראשון מצוין והכניסו לקופת הקבוצה מיליון דולר בחלון ההעברות בחודש ינואר. גם העונה מקווים במועדון לעשות אקזיט דומה הן עם הבלם ג'ונתן סיסה שהגיע ממונקו ב' והוחתם לשלוש שנים, וגם עם אקס מכבי נתניה דידייה קוגבניה שייעדר משני המחזורים הראשונים בגלל פציעה.

לוסיו במשחק של הפועל חדרה נגד הפועל באר שבע. צילום: שלומי גבאי
לוסיו במשחק של הפועל חדרה נגד הפועל באר שבע. צילום: שלומי גבאי

הימור נוסף היה הקיץ גם על החלוץ הברזילאי לוסיו, שהיה חלק בלתי נפרד מההצלחה בעונה שעברה והיה מבוקש בקבוצות בכירות כמו בית"ר ירושלים והפועל תל אביב. אבל אנשי חדרה הצליחו לשמור על הנכס וזה ללא ספק אחד ההישגים המרשימים של הנהלת המועדון.

אוהדי הפועל חדרה. צילום: שלומי גבאי הפועל חדרה
אוהדי הפועל חדרה. צילום: שלומי גבאי הפועל חדרה

הקהל

סיפור מרכזי נוסף של הקיץ האחרון שייך לאוהדי הקבוצה. בעונה שעברה מכרה הקבוצה יותר מ-1,100 מנויים והתקווה הייתה שבעקבות עונת שיא מספר המנויים יעלה. אבל עד כה מכרה חדרה כ-550 מנויים בלבד. אז נכון שישנם חילוקי דעות בקרב הקהל החדרתי על ההתנהלות של הקבוצה אבל האוהדים צריכים להיזכר איך חיכו 40 שנים עד שחדרה חזרה לבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי, ליגת העל. אם השחקנים לא יקבלו מהצבא האדום את התמיכה, העידוד וזריקת המרץ הכה נחוצה, חדרה עלולה למצוא עצמה שוב מדשדשת בליגות של האותיות. אז להת' בטריבונה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות