fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היכל התרבות: יחולקו כרטיסים חינם למשפחות מעוטות יכולת

היכל התרבות | צילום רן אליהו
היכל התרבות | צילום רן אליהו

האסיפה הכללית של הנהלת עמותת היכל התרבות בנתניה, הכוללת את חברי מועצת  העיר, בכירי העיריה ונציגי ציבור,  קיבלה השבוע החלטה תקדימית שיזם המשנה לראש העיר אהרון אורגד, הממונה על תיק התרבות, האירועים  וקשרי ממשל ויו״ר ועדת החינוך העירונית.

על פי ההחלטה שהתקבלה פה אחד על ידי כשלושים חברי האסיפה הכללית, תוקם בהיכל התרבות ועדה מיוחדת שתיקרא ״ועדת תבחינים״, בראשה יעמוד אהרון אורגד, ותפקידה יהיה לקבוע קריטריונים לפיהם יחולקו כרטיסים ללא תשלום למופעים העירוניים בנתניה, אך ורק למשפחות מעוטות יכולת כלכלית. חיילים במדים זוכים להטבה הזאת כבר היום.

אהרון אורגד צילום בני טפירו
אהרון אורגד צילום בני טפירו

בדברי ההסבר לחברי האסיפה הכללית אמר אורגד כי העיר נתניה מאופיינת בקוטביות רבה ולצד שכבת תושבים מבוססת למדי, חיים בנתניה אלפי משפחות שאינן יכולות להרשות לעצמן לצרוך תרבות, לרבות לדור הצעיר במשפחה, מסיבות כלכליות. ״הצעתי נועדה להנגיש תרבות  גם למי שקשה לו. לכולם זכות להנות מהשפע התרבותי שהעיר מציעה לתושביה, והקמת ועדת התבחינים היא צעד גדול לקידום היוזמה. הקריטריונים יהיו ברורים ויהיה שיתוף פעולה של כלל הגורמים העירוניים כמו מרכזים קהילתיים או מוקדי הרווחה כדי שבסופו של תהליך נראה אוכלוסיות חדשות צורכות תרבות טובה בעיר. אני שמח שחבריי באסיפה הכללית תמכו ללא יוצא מן הכלל בהצעה. כולנו נצא נשכרים מכך״.

עוד אמר אהרון אורגד לחברי האסיפה הכללית  כי התרבות בנתניה יכולה להוות מנוף לצמצום פערים חברתיים וככל שהיא תשגשג כך היא תועיל למיתוג נכון של העיר ומיגור תדמית שלילית שניסו ומנסים להדביק לה.

האסיפה הכללית אישרה את המלצת הועד המנהל של היכל התרבות לאשר את תקציב 2019 בסך למעלה משלושים מליון שקלים הכולל את תקציב הפעילות השוטפת של ההיכל בתחומי המוסיקה, תאטרון,  מחול, לצד האירועים המופקים לקהל הרחב כגון העדלאידע  בפורים, במות יום העצמאות ברחבי העיר, אירועי קיץ ועוד. מנכ״ל היכל התרבות בני אפרים ציין כי במהלך 2019 צפויים גם עדכוני תקציב להעצמת הפעילות. כן הוקמו ועדות מכרזים, התקשרויות וועדת ביקורת.

אורגד הזמין את חברי האסיפה הכללית של היכל התרבות לסייר יחד איתו במוקדי הפעילות השונים בנתניה, כגון הפלנתניה, מרכז כלי ההקשה ״טרמולו״, התאטרון העירוני, מוקד פעילות להקות המחול ״חבצלות״ שנציגות שלה שבה השבוע מקרנבל מחול בניס צרפת, והפעילות היומיומית המתקיימת באולמות התרבות השונים במתניה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות