fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הטרקטורים עלו על אולגה, התושבים נגד בניית בית החולים בשכונה

תושבי גבעת אולגה אומרים לא להקמת בית חולים סיעודי בלבה של השכונה, אבל מצדדים  בהקמת מרכז רפואי גדול דוגמת מדיקל סנטר
תחילת העבודות על בית החולים בגבעת אולגה
תחילת העבודות על בית החולים בגבעת אולגה

מבנה ההסתדרות הישן בשכונת גבעת אולגה נהרס בשבוע שעבר, לטובת הפרויקט של הקבלן סמי לוי שמתכונן לבנות על הקרקע במרכזה הצפוף של השכונה, בית חולים סיעודי. עם בואם של הטרקטורים והריסת המבנה, ניצתה מחדש מחאת התושבים ובעלי העסקים בשכונה, שלא מתכונים לוותר ודורשים פתרון. "התושבים מבינים עכשיו שלא מדובר באיזה קמפיין, שזה הדבר האמיתי. אנחנו תושבי גבעת אולגה רוצים לשנות את רוע הגזירה ואני חושב שנצליח", אומר חבר המועצה צ'יקו וקנין מגבעת אולגה, שנאבק מזה שנים נגד הקמת בית החולים במרכז בשכונה. "יש אופציה אחרת, שהמבנה שמיועד להיבנות ולשמש כבית חולים סיעודי, ישמש כמדיקל סנטר, במידה וקופת החולים בשכונה תשכור גם היא מבנים מהקבלן סמי לוי. משיחה שערכתי אתו הוא הבין שהוא צריך לפנות לכיוון הזה".

וקנין הגיע למקום בשבוע שעבר וצילם את הריסת המבנה הישן בשכונה. בסרטון וידאו שהעלה בדף הפייסבוק שלו אמר: "אנחנו בעד בתי חולים סיעודיים, אבל הקמת בית חולים סיעודי במיקום הזה היא נגד תושבי אולגה. אנחנו צריכים לפתח את אולגה ולא לקבור אותה. אנחנו לא פחות טובים מאף אחד, אנחנו בעלי דעה וחזקים מתמיד". וקנין המשיך כשלצדו בעלי חנויות מהאזור שהגיעו לתמוך ואמר: "זעמם של התושבים ברור כעת, כשהם רואים את השופלים. את זה ניסיתי למנוע בשנתיים וחצי האחרונות".

הפוסט, שבינתיים הפך לויראלי עם אלפי צפיות ומאות תגובות, מעיד על העניין הציבורי הגדול בכל הקשור בנושא. בינתיים, וקנין מעודד את ציבור תושבי אולגה להצטרף למחאה הציבורית נגד הקמת בית החולים במיקום המיועד לו בגבעת אולגה. "זה לא נכון להקים כאן בית חולים סיעודי. המבנים של קופת החולים בשכונה הם מתחת לכל ביקורת גם כך, אנחנו יכולים לעשות את הדבר הטוב ביותר עבור התושבים ועבור השכונה ולהקים מרכז רפואי גדול. יש לנו חוסר במבנים והרבה מרפאות בחדרה שאין להן את המקום שלהן, אז בואו ניתן להם את זה באולגה. זה גם נחמד, פחות צפוף וזה יחסוך מהשכונה את האמבולנסים השחורים וכל מה שנלווה להקמת בית חולים סיעודי בלב אולגה. זה יכול להיות מבורך".

לדברי וקנין, אם סמי לוי יתרצה ויחליט לבנות את המבנה החדש למטרת הקמת מרכז רפואי, הוא יזכה בתמיכה מקיר אל קיר. "מבחינת הקבלן, הוא רוצה להרוויח. כרגע נראה שאין ביקוש לבית חולים סיעודי באזור, וקיימת התנגדות מצד התושבים. אם הוא יידע שיש לו שוכרים ויש לכך תמיכה ציבורית, הקמת מדיקל סנטר על הקרקע תהיה מהלך חיובי מבחינתו. אני מקווה שנוכל להגיע להבנות ולא ניאלץ לפתוח במחאה גדולה, ואני מקווה שאצליח להיפגש עם סמי ושיח פנים מול פנים ולהגיע איתו להסכמים הגיוניים וחתומים. אם מבחינתו אפשר לנהל משא ומתן, ייתכן ונוכל להגיע להתקדמות. הסיסמאות מוכרות לנו היטב, השאלה היא איך מיישמים אותה בפועל".

סמי לוי הגיב להצעתו של וקנין ואמר: "אני פתוח להצעות ואשמח לקבל כל הצעה שהיא ברוח הדברים של התב"א". לגבי ההצעה להקמת מדיקל סנטר, אמר לוי כי לא יתנגד לשקול אותה לחיוב. "אני אשמח כמחווה, לשמוע הצעות מקופה זו או אחרת ולדון ולשקול אותה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות