fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המופע של אליה

אליה שוורץ בת ה-17 מקציר יזמה פרויקט הדסטארט למופע במועדן ברל'ה שהכנסותיו יוקדשו לניצולי שואה
החליטה לעשות. אליה שוורץ (צילום: פרטי)

אליה שוורץ מהיישוב קציר בת 17, תלמידת כיתה יב' בתיכון גוונים. את הפעילות שלה בשבט אלומות בתנועת הצופים כולם מכירים בסביבה, אבל לא היא ולא האחרים תיארו לעצמם שהשנה תמצא את עצמה יוזמת ומרימה, לגמרי בעצמה, פרויקט מימון המונים ומופע שכל הכנסותיו מיועדות לרווחתם של ניצולי שואה בארץ, אותו היא מריצה בימים אלה.

"בעקבות השתתפותי במסע לפולין דרך תנועת הצופים, נחשפתי למצוקתם הגדולה של ניצולי השואה במדינתנו והחלטתי לארגן מופע התרמה לניצולי שואה", היא מתארת. "המסע של הצופים לפולין הוא מסע מאוד ערכי, ולא פעולה אחת ולא שתיים דיברנו על מה שאנחנו יכולים לעשות עכשיו בקשר לזיכרון השואה. בין היתר דיברנו גם על מצבם של הניצולים בארץ כיום. נחשפתי לזה עוד בהמשך מתוך ההתעניינות שלי והתחלתי לחקור את הנושא. קראתי באינטרנט וראיתי כל מיני דברים. הנושא של ניצולי השואה תמיד העציב אותי, אבל לא תכננתי לעשות משהו בנושא עד אחרי המסע לפולין. אז אמרתי 'לא מספיק רק לצאת למסע ולהזדהות איתם. צריך לעשות'. ראיתי את נקודת המבט שלהם, ראיתי תחקירים ודיברתי עם עמותות שמסייעות לניצולי שואה. מספיק לי שידעתי שקיימים כאלה, לא מעניין אותי כל כך אם זה הרבה או יחסית מעט, ומה ממדי התופעה".

אליה שוורץ (צילום: פרטי)

כשקיבלה את הביטחון לצאת ביוזמה היה מאחוריה כבר רקורד מסוים של ארגון פרויקטים קטנים יותר: אירוע קהילתי בקציר בשיתוף עם שבט הצופים, הפנינג פתיחת שנה לקהילה. אבל אירוע בסדר גודל כזה זו הפעם הראשונה שהיא מארגנת. הרעיון של אליה הוא פשוט אך פרקטי: מימון מופע במועדון ברל'ה בלהבות חביבה, וכל ההכנסות מהמופע יועברו לעמותת "לתת", שתסייע בעזרתן לניצולי שואה במצוקה ברחבי הארץ. ברל'ה תורמים את המקום. אליה העלתה ביום שישי האחרון פרויקט באתר giveback השייך לאתר headstart, בכתובת https://giveback.co.il/project/55846 דרכו ניתן לתרום לפרויקט, שהדד ליין שלו הוא 29.2. אליה צריכה לאסוף 35,000 שקלים להרמת המופע, אחרת הכסף יחזור לתורמים, ובאפריל מאי יתקיים המופע, בהשתתפות אמן ידוע, אחד או יותר. איזה אמן? היא תודיע ברגע שזה יהיה סגור. "כשהתחלתי לגייס זמרים הבנתי שזה לא כל כך פשוט, כי אנשים רוצים אירוע על רמה. לכן אני עדיין לא יודעת איזה אומן יופיע ואיזו הופעה. אבל אני יכולה לומר שכבר יש תגובות טובות מאוד".

ראש המועצה האזורית מנשה, אילן שדה, אמר בנושא: "אנו מחויבים כחברה לדאוג ולפעול לרווחתם של ניצולי השואה אשר שלמו מחיר כבד מנשוא על כך שהם בני העם היהודי. תושבים רבים ועובדי מועצה אף מתנדבים באופן קבוע בהוסטל לניצולי שואה בשער מנשה. היוזמה של אליה היא ערכית ומהותית ואנו גאים בה ותומכים בה במיזם חשוב זה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות