fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בג"צ קבע: צומת הבורג' בבנימינה יחובר ליציאה הדרומית לכביש 4

איתי ויסברג (צילום: מועצת בנימינה גבעת עדה)
איתי ויסברג (צילום: מועצת בנימינה גבעת עדה)

בשורה לתושבי האזור: לאחר ארבע שנים של התדיינות ממושכת מול משרד התחבורה, רכבת ישראל ונתיבי ישראל פסק אתמול בית המשפט העליון בירושלים בבג"צ בנימינה נגד משרד התחבורה, וקבע כי יוקמו ויתוקצבו הפניות מצומת הבורג' שיחברו את הנוסעים בכביש הבורג' בבנימינה לחלקו הדרומי של כביש 4 והסדרת פנייה לצומת הבורג' לנוסעים מצפון על כביש 4. כיום ניתן לנסוע דרך הכביש העוקף המחבר לכביש 4 רק צפונה. ההסדר שהושג הבטיח כי יוסדרו הפניות שמאלה. בנוסף, יוקם מעגל תנועה בכניסה לאזור שוני והמחצבה על כביש 652.

לפני למעלה מעשר שנים נסגר מעבר הרכבת במרכז בנימינה תחת הבטחה של שר התחבורה דאז, שאול מופז, לספק מעברים דו מפלסיים חלופיים על מנת להקל על עומסי התנועה. בהמשך, לאחר שנקבעה תכנית התשתיות הלאומית 65, לפיה הרכבת תעבור ממרכז בנימינה למערב היישוב, לא בוצעו המעברים שהובטחו. העתירה שהגישה מועצת בנימינה-גבעת עדה לבג"צ מול משרד התחבורה, רכבת ישראל ונתיבי ישראל הניבה פסיקה לפיה בתמורה למשיכת העתירה על ידי המועצה המקומית ידאג משרד התחבורה לביצוע תכנית חלופית הרלוונטית לצרכי התחבורה היישוביים. כמו כן, נקבע כי עלויות התכנון שתבצע המועצה יוגשו למשרד התחבורהמהעתירה: "העותרת (המועצה) תגיש לאישור של נתיבי ישראל תכנית הסדרי תנועה לתכנון וביצוע לפניות שמאלה בצומת הבורג' וכן תכנית הסדרי תנועה לתכנון וביצוע מעגל תנועה בצומת שוני על כביש 652. כל זאת מבלי לפגוע בזכויות מוסדות התכנון ומשרד התחבורה". את התהליך המשפטי הוביל היועץ המשפטי של המועצה, עו"ד אריאל פישר ממשרד נחליאלי.

ראש המועצה המקומית בנימינה–גבעת עדה, איתי ויסברג, אמר לאחר קבלת ההכרעה המשפטית: "זהו אחד הקרבות שלנו על איכות החיים בבנימינה, שישפיעו גם על האזור כולו. בזכות הפסיקה שהצלחנו להשיג היום אנו צופים כי עומסי התנועה במרכז המושבה ירדו באופן משמעותי. כיום בשל העדר גישה לכביש 4 דרום מצומת הבורג' נוצרים עומסי תנועה כבדים במושבה בנימינה, בייחוד בשעות השיא, בהן הופכת המושבה לצומת מעבר אזורי לכל התנועה ממזרח למערב ולהיפך. צעד זה משמעותי מאוד עבור האזור כולו. בזכות הפסיקה שהושגה, עומסי התנועה יוסטו והתנועה הרוחבית מזרח מערב ולהיפך לא תעבור דרך המושבה והנוסעים יזכו לחיבור ישיר ומהיר לכביש 4 דרום".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות