fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אסי גומה שוב מחוץ לחדרה, והוא מדבר על הכל

אחד הסמלים של הפועל חדרה מספר על האכזבה מקבוצת נעוריו, ועל היעלמותו של הצביון המקומי
אסי גומה (צילום: שלומי גבאי)
אסי גומה (צילום: שלומי גבאי)

25 לאוגוסט 2018 ייזכר כאחד הימים החשובים בתולדות הפועל חדרה. זה היה המחזור הראשון של הקבוצה בליגת העל אחרי 39 שנים בליגות נמוכות ובו ניצחה חדרה את הפועל תל אביב 1:2. מי שכבש את שער הניצחון היה הסמל של חדרה בשנים האחרונות, אסי גומה. החלוץ הוביל את הקבוצה מליגה א' לליגת העל תוך שהוא כובש במספרים דו ספרתיים (גומה הוא השחקן השני בהיסטוריית הכדורגל הישראלי שכבש בכל הליגות, מליגה ג' ועד לליגת העל). גומה היה בין הראשונים שחתמו בחדרה לחוזה ארוך טווח, אבל החליט מי שהחליט במועדון כי גומה לא מתאים לליגה הראשונה וכבר בחודש ינואר הושאל להפועל אשקלון מהליגה הלאומית. גם בפתיחת העונה הנוכחית לא הרשים גומה את המאמן החדש אורי גוטמן ובשבוע שעבר חתם על חוזה בהפועל רמת גן – ניחשתם נכון, מהליגה הלאומית.

בראיון מיוחד לקראת ראש השנה מדבר גומה על הרצון שלנו לחזור ליהנות מכדורגל, האכזבה מהפועל חדרה, חוסר הצביון המקומי וגם על הרצון להחזיר את רמת גן לליגת העל.

איך ההרגשה לחזור לשחק?

"הרגשה נהדרת, במיוחד אחרי הרבה זמן שהייתי באון אנד אוף. אני שמח שכל התקופה הזאת מאחורי וחתמתי במועדון ענק בכדורגל הישראלי".

למה בחרת דווקא הפועל רמת גן?

"לא היו לי הצעות בליגת העל אלא רק מספר הצעות רציניות בליגה הלאומית ואחרי בדיקה שעשיתי על רמת גן הבנתי שזה המועדון הטוב ביותר עבורי ואני לא מצטער בכלל. הספיקו לי שני אימונים לראות איפה אני נמצא. שאלתי הרבה אנשים על המועדון וקיבלתי הרבה דעות חיוביות".

מה המטרות של הפועל רמת גן?

"להיות קבוצה חזקה ומכובדת כמו כל עונה, להתברג בפלייאוף העליון ואז ננסה לחשוב גם בכיוון העלייה".

למה לא נשארת בחדרה?

"כי המאמן לא רצה אותי".

אסי גומה. צילום: שלומי גבאי הפועל חזרה
אסי גומה. צילום: שלומי גבאי הפועל חזרה

האם ההחלטה לא להשאיר אותך הייתה של גוטמן או של ההנהלה?

"אני מעדיף לשמור לעצמי את התשובה. מהמועדון אמרו לי שזה רק המאמן ואני מכבד את ההחלטה שלו".

כבר שנה שנייה שאתה מושאל למרות שבעונה שעברת פתחת נהדר בחדרה. למה?

"כבר בחודש ינואר, כאשר הושאלתי להפועל אשקלון, היה לי ברור שכנראה לא אחזור יותר לחדרה, וזה בסדר, אבל יש לי חוזה לשנתיים נוספות. אני מחפש מקום שרוצים אותי. אני רוצה לשחק וליהנות מכדורגל ובטוח שזה יקרה ברמת גן".

קיבלת אהדה גדולה מהקהל החדרתי. ספר איך ההרגשה עם זה.

"זה מאוד ריגש אותי ואם יש דבר טוב בחדרה אז זה הקהל שיודע להעריך את כל השחקנים שתרמו לקבוצה. התרגשתי שחזרתי לאימונים ונלחמו עלי אבל זאת הייתה מלחמה מיותרת".

הייתה תקופה שהרגשת מנודה?

"אני לא יודע אם לקרוא לזה מנודה אבל קיבלתי כבוד מהמועדון כשהצמידו לי מאמן אישי. אומנם זה היה לבד ולא עם הסגל ולמעלה מחודש ימים במגרשים שונים ובשעות שונות, אבל אני לא מאלה שרוצים להיות בסגל וברגע שהבנתי שאני לא חלק מהקבוצה אז ביקשתי רק מאמן אישי כדי לשמור על כושר ולא מעבר לזה".

האם לא היה עדיף לך להתיר את החוזה שלך בחדרה, לקבל פיצויים ולא לצאת כמושאל אלא להפוך לשחקן חופשי עם כרטיס השחקן ביד?

"הצעתי את זה להנהלה, אמרתי שאני לא רוצה לסחוב עוד את החוזה כי זה עיכב אותי בהחלטה בתחילת העונה למרות שסיכמתי במועדון שרציתי להיות בו. אבל לא הגענו עם ההנהלה לעמק השווה לגבי גובה הפיצוי ולכן אנחנו עדיין תחת אותו חוזה".

לאחרונה היה באז ענק סביב חזרתו של ערן לוי. מה ראית מהצד?

"אני חושב שערן לוי שחקן מצוין ויכול לתרום אבל זאת החלטה של מאמן. אני לא נכנס לשיקולים של אחרים".

יש עוד סיכוי שתחזור לחדרה?

"לא נראה לי שאחזור לחדרה כשחקן, אולי בתפקיד אחרי הפרישה. אני לא רוצה להיות שחקן משלים אלא להיות פקטור בקבוצה וזה כנראה יהיה בקבוצה אחרת".

אתה מאוכזב ממישהו בחדרה?

"יש בי כעס אבל זה כעס מובן במיוחד אחרי שבפתיחת הקדנציה שלי בליגת העל כבשתי וציפיתי לקבל יותר מושכות. אבל זה הכדורגל, אי אפשר לצפות ליותר מדי. בכל מקרה זה לא כעס שאני לא הולך לישון בלילה, זה בעיקר אכזבה. אין לי משהו אישי נגד אף אחד ואני מאחל להם בהצלחה".

דובר הרבה על הצביון החדרתי וזה נעלם?

"כאשר אני שומע אנשים במועדון מדברים על שחקני בית זה מצחיק אותי. מעבר למנשה זלקה אין דמות חדרתית, וזאת למרות שיש שחקנים שמשחקים מספר שנים שם. אני שמח בשביל מנשה אבל חבל על חלק משחקני בית לגיטימיים שמצאו בית אחר".

לסיום – איפה נראה את אסי גומה בעוד שלוש שנים?

"אני רוצה להסתכל קרוב ולעשות עונה טובה קבוצתית ואישית. חצי העונה באשקלון לא הייתה טובה ואני רוצה לשפר את המאזן האישי שלי לדו ספרתי ולהיות חלק מקבוצה בריאה וטובה ברמת גן, ואולי לעלות איתה לליגת העל".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות