fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אליעזר ולודמילה התאהבו ונישאו, המדינה מונעת מהם להיפגש

אחרי שנה וחצי של אהבה וזוגיות , אליעזר ולודמילה נישאו באוקראינה, אך כשביקשו לחזור לארץ, לא אושרה כניסתה של לודמילה לישראל. בני הזוג, באמצעות עורכת דינם מירי נחשונוב, טוענים לקשר כן ועמוק ומקווים שמשרד הפנים יתייחס לכך וייתן החלטה מחודשת
בתקווה לסוף טוב. לודמילה ואליעזר

תושב חדרה אליעזר צדיק (52) ממתין כבר כמעט שנה לחזרתה של אשתו לודמילה טיוטיוניק (44). השניים, שהכירו לפני כשנתיים וחצי, הפכו את הקשר לרשמי כשנישאו באוקראינה, ארץ מולדתה של לודמילה, אך בבואם לחזור ארצה ולהסדיר את מעמדה של לודמילה כבת זוגו של אזרח ישראלי, נדחתה בקשתם. מאז עברה כשנה. אליעזר מתקשה להתמודד עם הגעגועים לאשתו והוא מבקש דבר אחד – לחיות בישראל לצד לודמילה למשך שארית חייהם.

אליעזר ולודמילה הכירו באוטובוס. "נסעתי לעבודה שלי בתל אביב, עם קו אוטובוס 852. לודמילה עלתה ושאלה אותי ברוסית כמה עולה הנסיעה. היא מצאה חן בעיניי, המשכנו לדבר ולקחתי ממנה את מספר הטלפון שלה", מספר אליעזר. באותה התקופה, לודמילה התגוררה בערד ועבדה במלון בים המלח. השניים שמרו על קשר יומיומי והתאהבו, ולודמילה אף הגיעה לבקר את אליעזר בחדרה אחת לשבוע ביום החופשי שלה.

אחרי כמה חודשים עברה לודמילה להתגורר בחדרה, עם אליעזר ואימו. בני הזוג התגוררו יחד כשנה וניהלו חיים משותפים וזוגיות ידועה ומוכרת בפני משפחה, חברים ומכרים. לאחר שנה, תכננו להינשא. לודמילה טסה לחתונת בתה באוקראינה ולאחר כמה שבועות אליעזר הצטרף אליה והשניים נישאו שם, חגגו את חתונתם עם בני משפחתה וחבריה של לודמילה ונפשו במלון מקומי.

כשבוע לאחר נישואיהם, אליעזר שב ארצה לבדו, לאחר שבקשתה של לודמילה לקבל אשרת כניסה לישראל על מנת שתוכל להסדיר את מעמדה כאן, נדחתה ע"י משרד הפנים, חרף הצגת הוכחות לכנות הקשר בין השניים. "אני ולודמילה בוכים אחד לשני כל יום בטלפון. אלה לא חיים, להיות רחוק כל כך מהאישה שאני אוהב. היא כבר נמצאת שם כמעט שנה". אליעזר ביקר את אשתו באוקראינה לפני חודשים אחדים ושהה עמה שם חודש שלם. בעוד כמה שבועות יטוס שוב, והוא מייחל שיוכל לשוב לארץ יד ביד עם אשתו.

עו"ד מירי נחשונוב צילום פרטי
עו"ד מירי נחשונוב צילום פרטי

עורכת דינם של בני הזוג, מירי נחשונוב, מסרה: "אליעזר הגיע אלי לאחר שהיה מיוצג על ידי עו״ד אחר ולאחר שבקשתו להתאחד עם אשתו בישראל סורבה על ידי משרד הפנים. מקריאת החלטת משרד הפנים לדחיית בקשתו הבנתי שמשרד הפנים כלל לא ערך לבני הזוג ראיונות בהתאם לנוהל ועל כן הגשנו ערר למנהל הלשכה בחדרה, צירפנו אין ספור הוכחות לכנות הקשר ודרשתי כי יערכו לבני הזוג ראיונות בהתאם לנוהל על פיהם יוכלו להוכיח בני הזוג את כנות הקשר ולא לקבל החלטה סתמית ולא מבוססת. משרד הפנים השיב כי הוא מוכן לערוך ראיונות לבני הזוג, אליעזר במשרד הפנים בישראל ואשתו בשגרירות ישראל בקייב, כל זאת בהתאם להוראות הנוהל. הראיון עתיד להיערך בימים הקרובים ולאחריו תינתן החלטה מחודשת, בתקווה שמשרד הפנים יתייחס לכל ההוכחות שהצגנו וייתן החלטה מחודשת ללא שיקולים זרים."

מטעם רשות האוכלוסין וההגירה נמסר: "בתאריך ה 11/4/19 הוגשה בקשה לאשר כניסתה לישראל של אזרחית זרה בשם  לודמילה טיוטיוניק מתוקף היותה בת זוג לאזרח ישראלי. הבקשה סורבה משום שלא הוצגו בפני הרשות הוכחות לכנות הקשר בין השניים. עם זאת, הוסבר לפונה כי ניתנת לו זכות הערר על ההחלטה, וזאת אכן עשה. גם מבדיקה מעמיקה יותר של הרשות את המקרה, לא נמצאו עדויות לכנות הקשר. עם זאת, הרשות הציעה לקיים ראיון בנפרד אך במקביל לבני הזוג (ראיון בן הזוג עתיד להתקיים בישראל במקביל לראיון בת הזוג בקונסוליה בקייב). ההצעה נתקבלה ע"י עורכת הדין המייצגת את הזוג והמהלך עתיד להתקיים ב 30/12/19".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות