fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תקדים משפטי: מחלת הסוכרת הוכרה כתאונת עבודה

מכתב פיטורים שקיבל עובד בנק גרם לו לסטרס ולהתרגשות חריגה, שהובילו לפרוץ מחלת הסוכרת. בית הדין לעבודה קבע כי יש קשר מלא בין הפיטורים לבין המחלה
"אין קיצורי דרך". עו"ד מאור עזרן | צילום: יניר סלע
"אין קיצורי דרך". עו"ד מאור עזרן | צילום: יניר סלע

תקדים משפטי נרשם בבית הדין לעבודה, כשמחלת הסוכרת הוכרה כתאונת עבודה.

התובע, צעיר עובד בנק, קיבל הודעת פיטורים. ההודעה גרמה לו להתרגשות חריגה, שהובילה לפרוץ מחלת הסוכרת, והמקרה הוכר כתאונת עבודה.

התובע קיבל הודעת פיטורים לאחר שימוע שנערך לו ושהיה אמור להיות עבורו ל"פרוטוקול בלבד". לפתע, לאחר השימוע, משום מקום ובניגוד לכל ציפייה, התקבלה אצל התובע הודעת הפיטורים. בשבועות שלאחר האירוע הכה קשה, התובע היה בסטרס ונסער רגשית, מכיוון שקודם לפיטורים אושרה לו משכנתה בתנאים של עובד קבוע בבנק – עובדה שלימדה על ההפתעה שבפיטורים – וכן מכיוון שהוא אב לילדים קטנים. כשלושה שבועות לאחר מכן, מצאה אותו רעייתו במיטתו מזיע עם אי שליטה על הסוגרים. בבדיקה הרפואית, ערכי הסוכר שלו נמצאו חריגים בכל קנה מידה.

תחילה פנה התובע לביטוח הלאומי, אך נדחה. בלית ברירה, הוא פנה לעו"ד מאור עזרן שהגיש בשמו תביעה לבית הדין לעבודה. לאחר שמיעת העדויות, מינה בית הדין רופא מומחה בתחום הרפואה הפנימית. כדי לשפר את סיכויי התובע להוכיח את מכשול הקשר הסיבתי, דאג עו"ד מאור עזרן להצטייד בחוות דעת רפואית מטעם התובע, כדי שזו תועמד בפני כל רופא שיתמנה. המומחה מטעם בין הדין קיבל את חוות הדעת במלואה וקבע קשר סיבתי מלא בין מחלת הסוכרת לפיטורים, שהוכרו כאירוע חריג. המומחה ציין, כי בסולם חריגות, פיטורים הם אירוע קשה וטראומטי בדומה לאבל על מותו של אדם מקרבה ראשונה.

לאחר ההכרה המשפטית, גם הוועדות רפואיות לנפגעי עבודה קבעו את נכותו של התובע בגין מחלת הסוכרת.

עו"ד מאור עזרן: "רבים אינם מודעים לכך שאירוע בעבודה, כגון התרגשות חריגה, ויכוח חריף או מאמץ פיזי חריג – יכולים לגרום לאירועים וסקולריים כמו התקף לב או אירוע מוחי אך גם לפגיעה נפשית ולהיות מוכרים כהיפגעות בעבודה. לא די שהאירוע הרפואי אירע במהלך העבודה, אלא, ראשית לכל, יש צורך שייקבע כי האירוע הוא חריג ונגרם עקב העבודה, זאת על מנת לקשור בין הדברים משפטית ורפואית. אנו שמחים שהצדק נעשה עם התובע".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות