fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רשלנות רפואית בניתוח: מה ההגדרה שלה ומה אפשר לעשות?

ניתוח באופן טבעי הוא פרוצדורה שעלולה לגרום לנזקים, ואם אתם חושדים כי בעקבות ההתנהלות של הצוות במסגרת הניתוח נגרם לכם נזק שאפשר היה למנוע אותו, ניתן לשקול הגשה של תביעת רשלנות רפואית. רגע לפני שאתם ממהרים לבצע את התהליך המשפטי, להלן כל הפרטים שאתם צריכים לדעת לגבי ההגדרה בחוק והאפשרויות שלכם מבחינת הגשת התביעה.
רשלנות רפואית | צילום: pixabay

מהי ההגדרה של רשלנות רפואית במקרים של ניתוח?

ההגדרה המשפטית של רשלנות רפואית מתייחסת למקרים שבהם נגרם נזק ישיר או עקיף למטופל שלא היה נגרם לולא בוצע ההליך, ובמקרה זה הניתוח. למעשה, מדובר במקרה שבו רופא או הצוות הרפואי התרשלו בתפקידם או ברכיבים אחרים במסגרת הניתוח באופן שאינו מקצועי או העניקו טיפול לקוי לאחר ניתוח שגרם לנזק. בעבר תובעים נדרשו להוכיח כי אכן נגרם נזק, אולם לאחרונה אנו עדים למגמה שבמסגרתה גם מקרים של אי הסכמה מדעת לגבי ביצוע הניתוח עומדים בהגדרות ונחשבים גם לעילה לתביעה בתחום הרשלנות הרפואית.

הליך ניתוחי מתחיל מההסבר של הרופא למנותח ונמשך עד לשחרור הביתה. בכל נקודת זמן בתהליך הזה עשויה להיות חריגה מהתנהלות רפואית סבירה, כאשר כל נקודה נבדקת ועשויה להוביל להגשת תביעה. אם הייתה חריגה משמעותית בהתנהלות של הרופא, בודקים את המקרה עם רופא מומחה אשר בוחן את התהליך ובהתאם לכך קובע האם אכן יש מקום להגיש תביעה. שימו לב כי גם במקרים שבהם הרופא לא הודיע על הסיכונים של הניתוח עוד לפני תחילתו ולמטופל נגרם נזק, ניתן בהחלט להגיש תביעת רשלנות. עם זאת, צריך לזכור כי כל מקרה נבחן לגופו ועל כן לפני שאתם ממהרים לפתוח בהליך משפטי, חשוב שתחקרו את הנושא באופן מקיף, שכן יש מידע אונליין נגיש בנוגע לנושא, ותתייעצו עם עורך דין המומחה בתחום.

כיצד מוכיחים רשלנות רפואית?

צריך להבין כי הגשת תביעת רשלנות בתחום הרשלנות הרפואית היא מורכבת, בוודאי כאשר מדובר בהגשת תביעה בגין ניתוח. אם אתם סבורים כי ההליך הרפואי התבצע באופן רשלני, יש מקום לשקול הגשת תביעה, ומומלץ לעשות זאת בליווי של עורך דין המתמחה בתחום שיכול לבחון את פרטי המקרה באמצעות רופא מומחה, וכן לסייע בגיבוש של כתב תביעה. אם אכן נמצא כי יש בסיס להגשת תביעה, עורך הדין הוא זה שיטפל בהיבט המשפטי, כולל קביעת גובה הפיצויים הנדרש, וזאת בהתאם לנזקים שנגרמו למטופל בטווח הקצר או בטווח הרחוק, נוסף על פרמטרים נוספים.

כך למשל, אם מדובר בנזק שהוביל לאובדן כושר עבודה, גובה הפיצוי עשוי להגיע גם לעשרות או מאות אלפי שקלים, תלוי כאמור בהיקף הנזק הישיר או העקיף בעבור המטופלים. בשביל להוכיח בפני בית המשפט כי הנזקים נגרמו בעקבות טיפול רשלני לפני, במהלך או אחרי הניתוח, נדרש להוכיח קשר סיבתי בין ההתנהלות של הרופא או הצוות לבין הנזק שנגרם.

לסיכום

הגשת תביעות רשלנות רפואית בניתוחים הפכה לנפוצה ביותר בשנים האחרונות, לא מעט בזכות המודעות ההולכת  וגוברת של הציבור לנושא. אם גם אתם שוקלים להגיש תביעה, מומלץ כבר עכשיו לפנות לעורך דין שמומחה בתחום רשלנות רפואית ובעל המלצות מוכחות, וזאת מתוך מטרה להגיש תביעה מסודרת ולקבל פיצויים. שימו לב כי על תביעות מהסוג הזה חלה חובת התיישנות בת 7 שנים ועל כן ככל שתקדימו להגיש את התביעה, כך ייטב. בהצלחה רבה!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות