fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מזון כלבים

המדריך המלא לבחירת מזון כלבים הצהרות תזונתיות בתווית המזון
צילום: FREEPIK

בחן את סוג המזון

שוק המזון לכלבים הינו שוק רחב המציע מגוון סוגים של מזונות כלבים. מזונות יבשים לכלבים מחולקים בדרך כלל לפי שלב החיים בו מצוי הכלב: גור, בוגר או מבוגר, וכן לפי צרכים מסוימים העשויים להתקיים בחלק מהכלבים כמו רגישות מסוימת וכדומה. ראשית, עליכם להתאים את סוג המזון לשלב חייו של חיית המחמד שלכם, שכן הצרכים התזונתיים של כלב גור לצורך העניין בהשוואה לכלב מבוגר שונים מאוד, כלב גור מוציא אנרגיה רבה יותר מכלב מבוגר, ולכן תזונתו ממילא תכיל קלוריות רבות יותר. שנית, היו ערניים למצב הכלב שלכם ולהשפעת סוג המזון עליו, במידה ומופיעים סימפטומים שליליים כתוצאה מאכילתו, התייעצו עם גורמי מקצוע ושקלו להחליף את סוג המזון, אך במידה ותגובותיו תקינות ותפקודו תקין, אין צורך להחליף סתם את סוג המזון, לכלב, בשונה מבן אדם, לא נמאס כל כך מהר מסוג המזון.

איכות המזון

כשמדברים על מזון כלבים איכותי, ראשית כל מדובר על סוג מזון המספק למצבו וגילו של הכלב שלכם את כלל צרכיו התזונתיים מהמקורות הטובים ביותר עבורו. אז לא, אתם לא צריכים לערוך מסע חקירות בדבר כל רכיב המצוי ברשימת הרכיבים של מזון הכלבים, אך רכישת חברות מוכרות ואיכותיות בהחלט יכולה להרגיע אתכם בדבר איכות המזון. חברות איכותיות וידועות מודעות לגודל חשיבות התאמת ואיכות התזונה אותה הכלב שלכם צורך, ועל כן איכות מזון מקסימלית מהווה עבורם קו מנחה וברור, ללא פשרות או סטיות.

אוכל ביתי? לא כל כך מומלץ

לאוכל ביתי יש קונוטציה חיובית בדרך כלל. ידועה האמרה כי "אין כמו אוכל ביתי". כשמדובר על בני אדם, אמרה זו אכן נכונה, אך בקרב כלבים… קצת פחות. ראשית, צרכיו התזונתיים של האדם שונים במהותם מהצרכים להם זקוק כלב בכל גיל שהוא. אוכל ביתי אמנם יכול להיות טעים מאוד לכלב שלכם, אך זכרו כי הוא מכיל כמויות של חומרים שאינם מומלצים לכלב שלכם כמו סוכר או מלח העלולים לגרום למרבית הכלבים לתגובות לא רצויות כהקאות או שלשולים. בניגוד לאוכל הביתי, מזון כלבים איכותי המותאם לגיל ולצרכיו התזונתיים של חיית המחמד שלכם, חשובים ואף הכרחיים לאיכות חיים נאותה.

צעצועי האכלה

בשביל מה? ובכן, זו שאלה נפוצה במיוחד. אחת מבעיות הבריאות מהם כלבים עלולים לסבול היא השמנת יתר. כאשר הכלי ממנו צורך הכלב את מזונו אינו מותאם, הכלב עלול לצרוך כמויות גדולות של מזון ובלתי מותאמות לצרכיו, גילו ומצבו הבריאותי. השמנת יתר עלולה להוביל לתופעות שליליות נוספות ולפגיעה באיכות חייו של הכלב שלכם. מחפשים הכל במקום אחד? בחנות ציוד ומזון לבעלי חיים תוכלו למצוא את כל מה שהכלב שלכם צריך.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות