fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה עושים עם ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז בחופש הגדול

מדמיינים כיצד ייראה הקיץ שלכם ונלחצים? הורים רבים מתכוננים מראש לחופשה, משריינים לילדים קייטנות, מתכננים פעילויות, קובעים משמרות של מי יהיה עם הילדים ומקווים שהימים יעברו בשלום ואולי במזל – יהיה גם כיף.
מה עושים עם ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז בחופש הגדול | צילום: RF123

בשיתוף פרמה גורי

הורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז מתמודדים עם יותר אתגרים כשהיציאה לחופש וניתוק ממסגרת עלולה ליצור תנאים שיחמירו את ההפרעה ויקשו עליהם ועל ילדיהם.

כיצד ניתן להתמודד עם ילדים שסובלים מהפרעות קשב וריכוז בחופשת הקיץ ובטיולים? טיפים להישרדות עם ADHD בימים החמים עד החזרה לשגרה.

נכנסים למסגרת גם בהיעדר מסגרת

לילדים עם הפרעות קשב וריכוז חשוב מאוד לדעת מה מצופה מהם ומה הם עומדים לעשות היום, על מנת לתכנן כיצד הם יספיקו לבצע את המטלות ולארגן את הכל על פי לוח הזמנים. מסגרת מקנה להם את היציבות המבוקשת ויכולה לסייע גם בוויסות ההתנהגות.

בקיץ אפשר להתגמש יותר, אבל לא כדאי לצאת לחלוטין מהשגרה, אלא לקבוע שגרה חלופית המתאימה לחופשת הקיץ.

החליטו ביחד עמם על מערכת שעות לחופשה: שעות הארוחות, פעילויות, מטלות בבית או בחרו מסגרת חלופית לגן ולבית ספר כמו למשל, קייטנה. דאגו לארוחות קבועות, זמן שינה איכותי שחיוני להתפתחות ולגדילה והשקיעו בשמירה על מסגרת תומכת.

הפחיתו מסכים – הרבו בפעילות בחוץ

בשנת הקורונה החולפת הילדים דגמו זמן מסך על בסיס קבוע ועכשיו זו ההזדמנות להפריד אותם מהמסכים, שנחקרו במחקרים ונמצאו כעשויים להעצים הפרעות קשב וריכוז ולארגן עבורם פעילות אקטיבית באוויר הפתוח. פעילות גופנית נמצאה כמסייעת לאיזון התסמינים של קשב וריכוז. חשבו על פעילויות קיץ שהילדים יאהבו: שחייה בבריכה או בים, כדור עף חופים או רכיבה על אופניים במרחבים.

הזדמנויות לתעל את האנרגיות למקומות חיוביים ככל שניתן ולחזור הביתה ולשגרה רגועים.

אל תשכחו את הלימודים

"חופש הוא לא חופש אם לומדים", אומרים ילדים רבים, אבל פסק הזמן מבית הספר יכול לסייע לכם לשמר את הרמה החינוכית של הילד ולהשלים פערים שאולי הצטברו במרוצת הזמן בשל קשיי הקשב והריכוז. ניתן להביא הביתה מורה פרטי או לרשום לחוג חינוכי חווייתי, לארגן סיורים לימודיים במוזיאונים- להפוך את המטלה להנאה.

בחופש הזה אוכלים נכון

בחופשת הקיץ יש נטייה טבעית לדלג על ארוחות או להחליף אותן בחטיפים ונשנושים בים, בבריכה או בקולנוע.

זכרו שתזונה מאוזנת חיונית לאיזון הפרעות קשב וריכוז ולכן, נסו להפחית ככל שניתן את הצריכה של מזונות מעובדים ועתירי סוכר, ולהחליף אותם בפירות וירקות מרעננים. ארזו ארוחות לפיקניק ולטיולים כך שתדאגו שהילדים יאכלו טוב גם כשאינם בבית.

ישנם הורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז שבוחרים להפסיק בחופשת הקיץ את הטיפול התרופתי, אם ניתן, בהפרעות קשב וריכוז של ילדיהם. תוכלו לבחון ביחד עם הרופא מהי ההמלצה או לבדוק אלטרנטיבות טבעיות להתמודדות כמו פורמולה על בסיס צמחים לפיתוח הקוגניטיבי ולשיפור המיקוד.

ניתן ליטול גם ריכוזית, פורמולה מבוססת על צמחים סיניים כמו בקופה, סנטלה, אשווגנדה, אלביציה, מרווה, ג'יסנג קוריאני, שידועים בספרות המדעית כבעלי תרומה קוגניטיבית לתאי המוח ללמידה, חשיבה וריכוז. הפורמולה נבדקה על ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז ונמצאה כשמשפרת תוצאות מבחן טובה (TOVA).

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות