fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כיצד לאסוף המלצות על העסק שלך ולשפר את המוניטין שלך

צילום: PEXELS

כדי לאסוף המלצות על העסק שלך ולשפר את המוניטין שלך, אתה יכול לנצל פלטפורמות שונות כגון Google לעסק שלי,  אתרי המלצות כמו אתר T וכמובן פייסבוק. פלטפורמות אלה אידיאליות לאיסוף משוב מלקוחות על החוויות שלהם עם המוצרים או השירותים שלך.

אחת הדרכים לעודד לקוחות להשאיר ביקורות חיוביות היא על ידי מתן שירות לקוחות מעולה וללכת מעל ומעבר כדי לענות על הצרכים שלהם. אתה יכול גם לכלול קריאה לפעולה באתר שלך או באופן אישי לבקש מלקוחות להשאיר ביקורת.

שיטה יעילה נוספת היא להציע הנחות או מתנות חינם למי שמשאיר ביקורת. זה מראה ללקוחות שאתה מעריך את המשוב שלהם ומוכן לעשות את הצעד הנוסף כדי להבטיח את שביעות רצונם. יש היום אפילו כלים אוטומטיים שמאפשרים לך להציע הנחה אוטומטית בכל רכישה (בחנויות) וכמובן שבעסקים מבוססי שירות – זה יכול להיות עם החשבוניות או בהודעות וואטסאפ.

חשוב גם להגיב לביקורות, חיוביות ושליליות, בזמן ובצורה מקצועית. זה מראה שאכפת לך מהלקוחות שלך ואתה מחויב לטפל בכל בעיה שאולי הייתה להם.

בנוסף לפלטפורמות מקוונות, אתה יכול גם לאסוף המלצות על ידי בקשת הפניות מלקוחות מרוצים. ניתן לעשות זאת מפה לאוזן או על ידי יצירת תוכנית הפניות המתגמלת לקוחות על הבאת עסקים חדשים.

איסוף המלצות

אחת הדרכים היעילות ביותר לאסוף המלצות על העסק שלך היא על ידי איסוף המלצות מלקוחות מרוצים. פנה ללקוחות שלך ושאל אם הם יהיו מוכנים לשתף את החוויות החיוביות שלהם. אתה יכול ליצור דף ייעודי באתר שלך או להציג המלצות בפלטפורמות המדיה החברתית שלך. על ידי הצגת משוב אמיתי מלקוחות מרוצים, אתה יכול לבנות אמון ואמינות בקרב לקוחות פוטנציאליים.

השתמש במדיה חברתית

פלטפורמות מדיה חברתית הן כלי רב עוצמה לאיסוף המלצות על העסק שלך. צרו פרופילים בפלטפורמות כמו פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם כדי לקיים אינטראקציה עם הלקוחות ולעודד אותם להשאיר ביקורות. שתף באופן קבוע משוב חיובי מלקוחות, הצג את המוצרים או השירותים שלך והגב במהירות לכל שאלה או הערות. על ידי מינוף המדיה החברתית, אתה יכול להגיע לקהל רחב יותר ולבנות מוניטין חזק לעסק שלך.

בקש חוות דעת

אל תחששו לבקש מהלקוחות שלכם חוות דעת והמלצות. כאשר אתה מספק מוצרים או שירותים מעולים, רוב הלקוחות שמחים להפיץ את הבשורה על החוויות החיוביות שלהם. בקש מהם בנימוס להשאיר ביקורת באתר האינטרנט שלך או בפלטפורמות המדיה החברתית שלך. אתה יכול גם לכלול תזכורת בניוזלטרים שלך בדוא"ל או בסוף עסקה. ככל שיהיו לך יותר ביקורות, כך העסק שלך ירוויח יותר אמינות.

הציעו הטבות

כדי לעודד לקוחות לספק המלצות על העסק שלך, שקול להציע הטבות והנחות בתמורה למשוב שלהם. זה יכול להיות בצורה של הנחות, מתנות חינם, או גישה בלעדית למבצעים מיוחדים. על ידי מתן ללקוחות משהו קטן נוסף, אתה מראה להם כי דעתם מוערכת ומוערכת. זה יכול להגדיל את הסבירות שהם יקדישו זמן להשאיר המלצה חיובית, מה שיעזור לשפר את המוניטין של העסק שלך.

לדוגמא רופא שיניים מומלץ שרוצה לעודד המלצות יכול להציע הנחה של 10% על רכישת מוצרים למי שיוסיף תגובה חיובית ויש עוד דוגמאות רבות שניתן לעשות שבסופו של דבר, לא עולים לכם הרבה כסף ומשפרים משמעותית את תהליך הוספת ההמלצות.

צור קשר עם הלקוחות

יצירת קשר עם לקוחות היא חיונית לבניית מוניטין חיובי. תגובה להמלצות שלהם מראה שאתה מעריך את המשוב שלהם ומחויב לספק שירות מעולה. קח את הזמן כדי להודות ללקוחות על המלצותיהם ולבקש משוב נוסף. זה לא רק יחזק את מערכת היחסים שלך עם לקוחות קיימים, אלא גם ימשוך לקוחות חדשים שרואים את המסירות שלך לשביעות רצון הלקוחות.

נטר ונהל

לאחר שאספת המלצות וביקורות, חיוני לעקוב ולנהל אותן באופן פעיל. בדוק באופן קבוע את הפרופילים העסקיים שלך באתרי ביקורות, פלטפורמות מדיה חברתית וערוצים מקוונים אחרים כדי להישאר מעודכן לגבי מה הלקוחות אומרים. הגב במהירות ובמקצועיות למשוב חיובי ושלילי כאחד. טפל בכל חשש או בעיה שהועלו על ידי הלקוחות ונקוט פעולה מתאימה כדי לפתור אותם. על ידי ניהול פעיל של ההמלצות שלך, אתה יכול לשמור על מוניטין חיובי ולבנות אמון עם לקוחות פוטנציאליים.

מסקנה

איסוף המלצות על העסק שלך הוא חיוני לשיפור המוניטין שלך ולמשיכת לקוחות חדשים. על ידי איסוף המלצות, שימוש במדיה חברתית, בקשת ביקורות, הצעת תמריצים, יצירת קשר עם לקוחות וניטור וניהול המלצות מקוונות, אתה יכול לשפר את התפיסה של העסק שלך ולבנות אמון עם לקוחות פוטנציאליים.

נמרוד רייזנר – מומחה בניהול מוניטין לעסקים קטנים

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות