fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חמישה רעיונות לעוגת שוקולד אחת, קלאסית, פשוטה, מתוקה ומנחמת

אין כמו עוגת שוקולד, העוגה הקלאסית, הפשוטה והקלה המוכרת בוודאי כמעט בכל בית, מתוקה, מנחמת, טעימה, מתאימה לכל אירוע, בכל זמן ובכל מקום
עוגת שוקולד | pixabay

אין כמו עוגת שוקולד מתוקה, מנחמת, טעימה, מתאימה לכל אירוע, בכל זמן ובכל מקום. להתחיל את הבוקר עם פרוסת עוגה חומה לצד כוס תה או קפה, פינוק מתוק לארוחת ביניים, קינוח נהדר לסיום הארוחה וכמובן העוגה האולטימטיבית למסיבות יום הולדת לקטנים ולגדולים.

העוגה הקלאסית, הפשוטה והקלה מוכרת בוודאי כמעט בכל בית, אך הפעם נציע לכם רעיונות לשדרוגים מעולים ומפתיעים.

ציפוי סוכריות יצירתי במיוחד

המתכון הפשוט ביותר להכנת עוגת שוקולד, יהיה כזה שלא יצריך הכנה רבה או פעולות מסובכות, מערבבים יחד קמח, סוכר, ביצים, מים, שמן, אבקת אפייה, אבקת סודה לשתייה ואבקת קקאו.

כאשר מתקבלת עיסה אחידה וחלקה, מוזגים אותה לתבנית אפייה עגולה או מרובעת, משומנת היטב ואופים במשך 40–50 דקות, תלוי בתנור.

לבדיקת העוגה לפני כיבוי התנור, נועצים בה קיסם ומוציאים, אם הקיסם נקי או שיש עליו פירורי עוגה יבשים (לא עיסה), סימן שהעוגה מוכנה וניתן להוציאה מהתנור לצינון במטבח.

לסיום, מכינים ציפוי שוקולד קל על־ידי המסת שוקולד ושמנת מתוקה במיקרוגל ומורחים אותו מעל העוגה.

את אחד השדרוגים הפשוטים והמרשימים ביותר, ניתן לעשות באמצעות סוכריות עדשים צבעוניות. נסמן באמצעות סכין את פרוסות העוגה שאותן נרצה לחתוך, אך לא נחתוך עדיין.

אם העוגה עגולה נוכל לחלק אותה לרבעים או לשמיניות, בעוגה מרובעת או מלבנית נוכל לסמן רבעים או רצועות.

לאחר הסימון, מסדרים בכל חלק שורות ישרות של סוכריות העדשים, כך שבכל חלק יהיה רק צבע אחד מהסוכריות, המראה שמתקבל מרשים ויפהפה במיוחד.

שוקולד ובננות

השילוב בין שוקולד לבננות מתבקש ונפלא, יש בננות בציפוי שוקולד ויש ארטיק בטעם בננה בציפוי מעטפת שוקולד דקה.

ניתן להכין עוגת שוקולד עם בננות שיפתיעו את הטועמים, את העוגה מכינים ולאחר האפייה הופכים, כך שהבננות עצמן הן חלק מהציפוי הייחודי של העוגה.

מתחילים בשימון תבנית ולתוכה יוצקים סירופ מייפל, על הסירופ מסדרים פרוסות בננות אלכסוניות שהן גם ארוכות יותר.

בקערה נפרדת מערבבים היטב את מרכיבי העוגה לעיסה חלקה, מתחילים בהמסת שוקולד וחמאה במיקרוגל, אליהם מוסיפים סוכר, ביצים שמוסיפים אחת אחת תוך כדי ערבוב כדי שלא יתבשלו בשוקולד החם, קורנפלור, קקאו, מעט מלח, אבקת אפייה ואגוזים למי שאוהב.

את העיסה המתקבלת שופכים על הבננות והמייפל, מכניסים לתנור למשך חצי שעה בערך. מוציאים, ממתינים רבע שעה לקירור והופכים את העוגה.

עוגת שוקולד עם פירות חורף

הוספה של רוטב תותים לעוגת השוקולד הקלסית היא אחד השילובים הנפלאים ביותר שיש. לאוהבי הטעם החמצמץ מעט של הרוטב, זו תהיה חגיגה של ממש. את הרוטב מכינים בזמן שהעוגה נאפית בתנור וניתן למזוג אותו עליה ממש לקראת ההגשה.

בסיר קטן על הגז שמים תותים חצויים, סוכר, ברנדי או רום ומים. מביאים לרתיחה וממשיכים בבישול עוד 10–15 דקות עד שהנוזלים מצטמצמים ומקבלים סירופ סמיך מעט. את הסירופ ניתן למזוג על העוגה או להניח על הצלחת לצד פרוסת העוגה.

בצק שמרים ושוקולד – מעדן אמיתי

מי אמר שעוגת שוקולד חייבת להיות עוגה בחושה? ניתן בקלות להכין מאפה שמרים עם שוקולד, עסיסי ועשיר שאין כמותו לפינוק מתוק.

מכינים בצק שמרים פשוט ומערבבים בקערת מיקסר: חלב, קמח, שמרים, סוכר וחמאה. כאשר מתקבל בצק גמיש, מכסים את הקערה ונותנים לבצק לתפוח ארבע שעות בערך (או אפילו לילה שלם).

בינתיים מכינים את מילוי השוקולד על־‏ידי המסת שוקולד מריר, שוקולד חלב וחמאה במיקרוגל בפולסים של דקה, אליהם מוסיפים אבקת קקאו וביצה ומערבבים היטב.

לאחר שהבצק תפח מחלקים אותו לשניים ומרדדים לעובי חצי סנטימטר, על הבצק מורחים שכבה נדיבה של עיסת השוקולד ומגלגלים לשתי רולדות.

את הרולדות מחברים בקצה ומפתלים אותן אחת עם השנייה למעין צורת צמה, מעבירים את הרולדות לתבנית עם נייר אפייה ומכניסים לתנור ל-40 דקות בערך, העוגה צריכה להמשיך לתפוח בזמן האפייה.

עוגיית שוקולד צ'יפס שהפכה לעוגה

כולם מכירים את עוגיית השוקולד צ'יפס והפעם הופכים אותה לעוגה מפתיעה וקלה. בקערה מערבבים חמאה, סוכר, תמצית וניל וביצה, בקערה נפרדת מערבבים את החומרים היבשים, קמח, מלח וסודה לשתייה.

את קערת החומרים היבשים מוסיפים לקערה הראשונה ומוסיפים גם שברי שוקולד מריר קצוצים גס ביד, מערבבים את העיסה היטב, מעבירים לתבנית משומנת, אופים בתנור 20–25 דקות ומוציאים.

ניתן לראות שגם עוגת שוקולד קלסית, ניתן לשדרג בעזרת שינויים קלים או תוספות פשוטות, העיקר שבסוף נהנים מעוגה יפהפייה, טעימה, מתוקה ומיוחדת.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות