fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השקעה חכמה – איך נכון להשקיע ברכב שלכם?

כשאנו מעוניינים לרכוש רכב חדש, עומד בפנינו מגוון רחב מאוד של אפשרויות, כשהשאיפה היא לבצע את הבחירה המיטבית. רכב הוא השקעה לכל דבר ועניין – השקעה באיכות החיים, בנוחות, ביעילות ובמהירות. השקעה נכונה ברכב היא כזו שמשרתת בצורה טובה את בעליה לטווח ארוך. אז איך נכן להשקיע בחוכמה ברכב?
צילום: pixabay

רכב הוא השקעה מסוג אחר

לא כל השקעה שאנו עושים היא כזו שאמורה להניב לנו רווח כלכלי. למעשה, רכב חדש הוא דוגמה מובהקת למצב שבו אנחנו משקיעים סכום כסף לא מבוטל, שלא על מנת להניב ממנו רווח (שהרי מכירה של הרכב במועד מאוחר יותר תיעשה במחיר נמוך יותר). ההשקעה ברכב נועדה לשפר את איכות החיים שלנו ואת ההנאה שלנו מהנהיגה והנסיעה ברכב. מי שנוהג ונוסע ברכב שלא מתאים לצרכיו ולא עומד בסטנדרטים שלו, בוודאי יוכל לומר עד כמה רכב חדש הוא השקעה משתלמת. כל מה שנותר לעשות הוא להבין איך להשקיע בצורה חכמה ברכישה של רכב חדש. 

מה צריך לחפש ברכב חדש?

התשובה לשאלה הזו תלויה מאוד בהעדפות ובציפיות שלכם מהרכב החדש אליו נשואות עיניכם. באופן כללי, אפשר לומר שכאשר קונים רכב חדש, הציפייה המרכזית היא שהוא יבצע את עבודתו היטב לאורך זמן ולא רק בטווח הקצר. כל מה שמעבר לכך כבר לחלוטין תלוי בהעדפות הקונה של הרכב, שאמור לנהוג בו לאורך שנים. התאמה היא לב העניין ומיד נרחיב על כך.

התאמה לצרכים ולרצונות שלכם

זכרו שגם רכב איכותי ומומלץ מאוד שלא באמת מתאים לצרכים שלכם, לא ישרת אתכם היטב, וככל הנראה גם לא יתאים לאופן השימוש שלכם בו.

אם אתם חובבי נסיעות שטח, שנוהגים לרדת עם הרכב מהכביש ולהתרגש מנסיעה על קרקע לא סלולה, אתם זקוקים לרכב שטח או לכל הפחות לרכב קרוסאובר שמתאים לנסיעת שטח. מצד שני, אם אתם מתעדפים מציאת חניה בעיר על כל צורך אחר, ומחפשים רכב שיהיה חסכוני ומתאים לסביבה עירונית צפופה, כנראה שרכב שטח לא ייתן לכם מענה הולם, ועדיף להשקיע בצורה חכמה יותר ברכב מיני או סופר מיני. כידוע, מיליוני נהגים נוסעים על הכביש, ולכל אחד מהם יש העדפה ספציפית וצורך ספציפי באשר לאופי הרכב המועדף עליו. לפיכך, השקעה חכמה ברכב היא רק כזו שלוקחת בחשבון את ההעדפות והצרכים של הנהג.

עמידות לאורך זמן

כל סוג של רכב שבו תבחרו ובו תשקיעו, מגדול עד קטן, חייב "לעשות את העבודה" – דהיינו, לשרת אתכם היטב לאורך זמן רב ככל הניתן ולהיות עמיד ככל האפשר לפגיעות ולשחיקה. אתם משקיעים ברכב חדש עשרות אלפי שקלים לכל הפחות, והחזר ההשקעה הזאת מתבטא לא בכסף שאתם מרוויחים ממנו אלא בשנים שבהן הוא משרת אתכם נאמנה. לכן, רכישה של רכב חדש חייבת לקחת בחשבון את כל מבחני הבטיחות והתקנים שבהם הרכב עומד. אם יש לכם יכולת לדבר עם אנשים אחרים שמחזיקים בדגם זהה או דומה (מפסי ייצור של שנים קודמות), שווה לבחון מולם עד כמה הרכב רואה מוסך ועד כמה ביצועיו נשמרים לאורך זמן – פשוט בשביל להיות בטוחים שאתם משקיעים בחוכמה.

ובשורה התחתונה – אין תחליף לבטיחות

בטיחות היא הבסיס שעליו כל עולם הרכב עומד, ולפיכך אין כל היגיון להשקיע ברכב שיכול להיות מוגדר כ"לא בטיחותי". רוב הרכבים כיום מצוידים במערכות בטיחות מתקדמות, ועדיין, יש דגמי רכבים ויש יצרניות רכב ששמות  את הדגש באופן מיוחד על בטיחות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות