fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפלה בישראל: כל מה שצריך לדעת

צילום: freepik

היריון הוא דבר מדהים, כזה שמאפשר לבני זוג להפוך להיות משפחה על אמת. אך לא תמיד היריון מתקדם כמו שתכננו, בחלק מהמקרים ישנו צורך להפסיק אותו. הפסקת היריון נקראת הפלה, מצב שבו באופן טבעי או יזום עוצרים את ההיריון. מדובר על מצב לא פשוט, כזה שלעיתים מצריך לעבור חווית לידה לכל דבר ועניין. מה צריך לדעת על הפלה בישראל? בזמן שהנושא עלה לכותרות בארצות הברית ובעוד מדינות אחרות. ריכזנו בשבילכם את כל המידע כדי שתוכלו לדעת את המשמעות של מהלך מסוג הזה. באותה נשימה חשוב להבין את ההבדל בין הפלה יזומה לבין הפלה טבעית. כל מידע שתאספו על הפלות יאפשר לכם לקבוע מה נכון לכם בהתאם לנקודות זמן שונות בחייכם.

מהי הפלה טבעית?

הפלה טבעית היא הפלה שקורת מבלי שיהיה רצון שהיא תקרה. אחוז מסוים מההריונות מסתיימים בהפלה טבעית שמגיעה עם סימנים שונים. דימום מאסיבי בזמן ההיריון או כאבים חריגים עשויים להעיד על מצב של הפלה מהסוג הזה. נדגיש כי ברוב המקרים לבני הזוג לא יהיה מה לעשות כדי למנוע מהמצב הזה לקרות. באופן טבעי עבור מרביתם מדובר על חוויה טראומתית שאי אפשר להישאר אדישים אליה. עם זאת חשוב להבין כי מצב של הפלה טבעית הוא יחסית נדיר. כל עוד נמצאים בהשגחה מקיפה יהיה ניתן לנסות למנוע ממנו לקרות בזמן אמת. אך אם עוברים שלב מסוים יהיה צורך להסתכל על היום שאחרי שבו תנסו להיכנס להיריון פעם נוספת.

מה זה הפלה יזומה?

מדובר על ההפך הגמור מהפלה הטבעית אותה הכרתם בפסקה הקודמת. כאן באופן יזום ישנה התערבות כירורגית כדי לעצור את ההיריון בשלב כזה או אחר. יכול להיות שהפלה יזומה תעשה כי ההיריון הוא לא היריון רצוי מצידה של האישה. באותו האופן ישנה סבירות כי ההפלה תתרחש בגלל בעיות בריאותיות שעלולות להופיע. מה שצריך לדעת זה שיש לאישה את הכוח להפסיק את ההיריון, גם אם לא תהיה הפלה טבעית. הפלה מלאכותית ניתן לעשות עד לשבוע ה־23 ו־6 ימים להיריון.

כיצד מבצעים הפלה מלאכותית?

קיימות כל מיני טכניקות שונות המאפשרות לבצע הפלה באופן יזום. בהתאם למצב של ההיריון יהיה ניתן לקבוע את השיטה הנכונה בהתאם לאותה נקודת זמן. השיטה הכי פשוטה להפסיק היריון היא על ידי נטילת כדורים שמטרתם לעשות את העבודה. עם זאת מדובר על דרך מקובלת בעיקר בשבועות הראשונים של ההיריון. אם אישה מגיעה לחודשים מתקדמים של ההיריון יהיה עליה לבצע גרידה. על ידי הפעולה הזאת מוציאים את העובר מרחמה של האישה באופן כירורגי לגמרי. בחלק מהמקרים נשים מספרות כי הן הרגישו שמדובר על חווית לידה תרתי משמע.

מה צריך לדעת על הפלה יזומה?

בראש ובראשונה יהיה עליכם לדעת כי הפלה בישראל אפשרית בתנאי שמקבלים לכך אישור. הוועדה להפסקת היריון היא זאת שאמורה לאשר לאישה לבצע את ההפלה. עם זאת כל עוד יש סיבה מוצדקת, הוועדה מבינה כי היא מחויבת לתת אישור להפלה. הרי האישה היא זאת שאמורה לגדל את הילד, לכן חובה שהיא תרצה בו. מעבר לכך תדעו כי הפלה עשויה להביא לבעיות עתידיות ברצון להיכנס להיריון. בטח אם מדובר על הליך הפלה באמצעות גרידה שעשוי להיות טראומתי לאישה וגם לרחם שלה. רוצים לעבור טיפול להפסקת היריון מכל סיבה שהיא? במרכז הרפואי מדיקל סנטר תל אביב תמצאו את מיטב הרופאים שיספקו לכם את מבוקשכם.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות