fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסיפור המדהים של מירי וייסלר: "זכיתי לעזור לבני ולילדים רבים"

מירי וייסלר, ילידת חיפה, פיתחה שיטה ייחודית ללימוד אנגלית לגיל הרך ולצעירים, היא מספרת "אני חולמת על שינוי בשיטת הלימוד ופועלת ככל יכולתי כדי שילדים יאהבו את השפה, יתחברו אליה ויצליחו בה."
מירי יחד עם בנה הקטן יהונתן | צילום: באדיבות מירי וייסלר

השפה האנגלית היא כבר הרבה מעבר ל"עוד שפה זרה שלומדים בבית ספר", אלא היא הכלי החשוב ביותר לקידום, הן באקדמיה והן בחיים המקצועיים. אבל כיום אנו עדיין רואים ישראלים רבים מאוד שחשים רתיעה משימוש בשפה, בדיבור חופשי ואף בקריאה ו/או בכתיבה, דבר המהווה פעמים רבות מכשול משמעותי בקידום האישי והמקצועי שלהם.

היות והכל מתחיל במפגש הראשון של הילדים עם השפה, היה נכון להתחיל בנקודת הממשק הזו ולהבין מה קורה בעולם החינוך של ילדנו, והאם משהו השתנה, כדי שלילדים שלנו יהיה הרבה יותר קל בעתיד המקצועי והאקדמי שלהם.

כדי לענות על השאלה הזו, פנינו למירי וייסלר, בעלת המרכז הלימודי "אנגלית בכיף", בו היא משמשת גם כמורה לאנגלית וגם כמאבחנת דידקטית שתיתן לנו קצת מידע על המצב כיום ומה ניתן לעשות.

מירי וייסלר, היא ילידת חיפה, מורה לאנגלית ומאבחנת דידקטית ואמא לארבעה ילדים. אחד מילדיה בעל קושי בקשב וריכוז, דבר שהניע אותה להתעמק בתחום לקויות הלמידה בכלל ובלימודי האנגלית בפרט.

היא משתפת: "כשבני הצעיר יהונתן, חזר יום אחד מכיתה א' בוכה ושאל אותי 'אמא, למה אמרת לי שזה כיף להיות בביה"ס? כל הזמן אני מקבל שיעורים ותראי כמה דפים יש בחוברות'. הבנתי שהוא משתעמם מאופן הלמידה הרגיל ושהוא זקוק לחדוות למידה. חוץ מהיותי מלמדת אנגלית מידי יום תלמידים רבים ביסודי ובחטיבת הביניים, זכיתי לעזור לבני ולילדים רבים נוספים לרכוש את הבסיס בדרך ייחודית וחווייתית. אני חולמת על שינוי בשיטת הלימוד ופועלת ככל יכולתי כדי שילדים יאהבו את השפה, יתחברו אליה ויצליחו בה."

 

מירי וייסלר יחד עם בנה יהונתן | צילום: באדיבות מירי וייסלר
מירי וייסלר יחד עם בנה יהונתן | צילום: באדיבות מירי וייסלר

לאחר סיום שירותה הצבאי של מירי, היא סיימה תואר ראשון במדעי המדינה, והמשיכה לתואר השני בניהול מערכות חינוך באוניברסיטת חיפה. שם גם הוציאה תעודת הוראה כמורה במקצועות מדעי החברה בחטיבת ביניים ותיכון.

לאחר נישואיה עברה לגור באזור השרון (קדימה צורן), שבו מצאה את ביתה כבר למעלה מ-20 שנה. ואף לימדה מדעי חברה בחטיבת ביניים.

הסבה להוראת השפה האנגלית, הגיעה ממקור לא צפוי. לפני כ-18 שנה במסגרת עבודה בגן ילדים פיתחה לראשונה תכנית המבוססת על שיטה חווייתית ללימוד אנגלית לגיל הרך, הנלמדת באמצעות חוג אנגלית לגני ילדים.

תוכנית זו קיימת ומתבצעת בגנים רבים גם כיום. ההצלחה של התוכנית והצמא הגדול לשפה האנגלית הביאה אותה לחקור וללמוד את תכניות הלימוד בגילאי ביה"ס היסודי וחטיבת הביניים.

מה כלול בהם ומה לא וכן לחקור ספרות מקצועית בנושא הוראת אנגלית לגיל הרך. בעקבותיו, הקימה מרכז לימודים ששמו ברוח השיטה "אנגלית בכיף".

במרכז זה לימדה גם במסגרת חוגים לרכישת תשתיות בסיס וגם תלמידים שזקוקים לאסטרטגיות למידה באנגלית. כלומר גם תלמידים "נורמטיביים" הזקוקים רק לשיפור וחיזוק, לאחר מכן, פיתחה שיטה לעבודה גם עם תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעת קשב בגילאים שונים.

הקו המוביל אותה לאורך דרכה המקצועית הוא התייחסות בלעדית לרצונו ולצרכיו של התלמיד. היות והניסיון מראה, כי ילד שפנוי ללמידה ומעוניין להשקיע יתקדם.

העבודה עם תלמידים מאותגרים רבים, גרמה לה לחפש אפיק נוסף שבו תוכל לסייע להם. ולכן התמחתה גם באבחון דידקטי בסמינר לוינסקי, הכולל גם הוראה מתקנת בקריאה, כתיבה וחשבון לגן-כיתה י"ב.

כמאבחנת פיתחה שיטה ייחודית לאבחון מהיר שקראה לו "אבחון סטטוס". האבחון מתבצע  כשיעור בו היא בוחנת את רמת השליטה של הילד בקטגוריות של: תשתיות הבסיס, אוצר המילים והידע הדקדוקי של הילד. ולפיו קובעת את רמתו באחת משלוש דרגות. אבחון זה מתאים לילדים בכיתות ג' עד ט'. האבחון מוכר ומתקבל כיום כתכנית עבודה לכל מורה ונותן מידע מהימן מהו הידע הנרכש של הילד, ובמרכז הלימודי בניהולה, משמש ככלי ראשוני לכל תלמיד חדש שמתקבל.

בעקבות אבחוני הסטטוס הרבים שערכה, זיהתה שלוש תופעות שחזרו ונשנו כמעט אצל כל הילדים מגילאי יסודי ועד חטיבה. הראשונה לקות בסיסית משמעותית בתשתיות הבסיס של השפה האנגלית.

התופעה השניה שעלתה, היא זיהוי חלקי בלבד של צירופי האותיות מתוך 44 אפשרויות קיימות, והתופעה השלישית היא אי דיוק עד עיוות של צלילי אותיות הניקוד.

התוצר הסופי היה פיתוח של סדרת Funglish שהיא פיתחה יחד עם לריסה מונסטרסקי. הסדרה מותאמת לפי רמה, המשלבת אפליקציה חדשנית שבאמצעותה הילד שומע ולומד להגות נכון את צירופי האותיות, ואת צלילי אותיות הניקוד, עם ערכת משחקים הכוללת ספרונים קלילים וקצרים ומשחקים המאפשרים לילדים ללמוד בדרך של משחק, תוך יצירת אינטראקציה עם חברים או ההורים בזמן הלמידה. הערכות הוכרו כפטנט ישראלי ונמצאות כרגע בשלבי הכרה כפטנט בינלאומי.

הערכה הראשונה מתוך הארבע יצאה לפני כשנה, והיא מתמקדת ברכישת הבסיס לשפה במטרה לגרום לילד לרכוש בשיטה ייחודית בארץ (ובעולם) את ידיעת הקרוא וכתוב בשפה האנגלית בצורה מובנית וחווייתית, בשילוב משחקים ואפליקציה לשמיעת הגייה מדויקת של המילים.

בימים אלה אנו עומדים להשיק את הערכה השניה, שהיא והערכות שיבואו אחריה, יתנו מענה להיכרות חווייתית ואיכותית של כל צירופי האותיות בשפה על מנת להביא את הילדים להבנת נקרא ברמה טובה.

אלפי הערכות שנמכרו בתוך שנה, והמשובים הנהדרים אותם הן מקבלות, מלמדים כי הערכה מצליחה, אף מעבר לציפיות וחלק ניכר מההורים אף דיווחו, שכעת זוהי שעת האיכות שלהם עם הילד ואפילו ויתרו על שיעורים פרטיים באנגלית בזכותה – כך שבפועל הם גם חוסכים כסף – והרבה!

החזון שלה לעתיד, טוענת מירי ומדגישה כי היא רואה בו גם שליחות, הוא לגרום לילדים בגילאי 7-10, הנמצאים בראשית הקניית השפה לאהוב את השפה האנגלית, לחקור אותה מתוך סקרנות, גם אם הם בעלי לקויות למידה כאלה ואחרות ולהביא באמצעות ערכות FUNGLISH. את הידיעה כי ניתן ללמוד אחרת, וכך לעצור את "מגפת" השיעורים הפרטיים שכל הורה מכיר שילדיו מגיעים לכיתות ה' ומעלה.

 

 

 

למגזינים נוספים בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות